Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Гурток «Я - уманчанин» для учнів 3-4 класів Дана програма використовується для формування особистості майбутнього громадянина України – людини, здатної брати на себе відповідальність за своє майбутнє і майбутнє рідної землі.
В програмі приділяється увага задоволенню природних потягів дітей до дослідництва і висновків, художнього самовираження. Передбачається удосконалення практичних умінь і навичок, формування у дітей почуття любові до свого краю. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Поняття рідного краю – довкілля людини, є провідним у курсі „Я – уманчанин”. Учні спостерігають природу рідного краю, господарську діяльність людей у різні пори року, досліджують екологічні зміни у рідному довкіллі, складають проекти на його захист; знайомляться з життям видатних людей свого краю, його історичними пам’ятниками, заповідними місцями. Впродовж вивчення курсу учні застосовують такі методи пізнання природи, як спостереження, експеримент. Зміст курсу дає змогу набути цілісні знання про природу рідного краю, рід, родину, народні традиції, духовний спадок минулих поколінь. У кожному класі передбачаються резервні години, які, на розсуд учителя, можуть бути використані для проведення екскурсій, походів та інших видів роботи з метою більш поглибленого вивчення окремих тем. ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ НА КІНЕЦЬ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ Учні повинні знати: - історичні пам’ятки краю; - природу рідного краю, рослинний і тваринний світ; - основні промислові підприємства міста; - освітні і культурні заклади. Учні повинні мати уявлення про: - права людини в традиціях українського народу. Учні повинні уміти: - самостійно відтворювати інформацію у логічній послідовності; - спільно працювати в парі, невеличкій групі, колективі; - аналізувати та обґрунтовувати свої дії, передбачати їх наслідки; - орієнтуватися на народні традиції у ставленні до менших і старших. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (34 год.) Вступ (1 год) Як ми вивчатимемо курс „Я – уманчанин” Історія виникнення міста (4 год) Назва міста. Герб. Їх походження. Якою була Уманщина колись. Природа (4 год) Природа жива і нежива. Ґрунти. Корисні копалини. Річки, водойми. Охорона води від забруднення. Рослини. Тварини. Екологічна культура людини та її вияви щодо природи рідного краю. Суспільство і культура (19 год) Господарська діяльність населення, традиційні заняття та ремесла Уманщини. Якості працьовитої людини:відповідальність, дисциплінованість, наполегливість. Культура Уманщини. Особливості народного побуту, звичаїв і свят. Головні події в історії Умані. Загальна характеристика промисловості і сільського господарства. Участь у проектах „Славетні уманці”, „Пам’ятки культури рідного краю”. Створення карти основних історичних пам’яток Умані. Умань в роки Великої Вітчизняної війни (6 год.) ЛІТЕРАТУРА 1. Грушевський М. Історія України – Руси, т.2 – К., 1992., с. 546. 2. Мавродина Р.М. Киевская Русь и кочевники.- Л., 1968, с. 50. 3. Трубачев О.Н. Названия рек Правобережной Украины. –М., 1968, с. 114 4. Ткаченко М. Уманщина в ХVІ – XVІІ в. в.- К., 1927 с. 9 5. Бевз Г.П. Історія Уманщини – К., 1997. 6. Життя Надії Суровцової. Наука і культура, вип. 24 – К., 1990. 7. Уманский ордена Трудового Красного сельскохозяйственный институт им. А.М. Горького 1844 – 1974. –К. 1976. 8. Комарницький М. З минулого нашого міста і району. „Уманська зоря” 9. Долматовський Е. „Зелена брама” – М. 1973. 10. Роготченко А.П. „Уманское чудо” – К. 1973. 11. Карпенко М.М. Вісім подорожей по Черкащині. – Д. 1978р. с. 70 12. Храбан Г.Ю. За граничний П.О. Умань. Путівник – П. 1985 р. КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН 1. Вступ. Як ми вивчатимемо курс. (1 год) 2. Наш край. Історична назва. Герб міста. (2 год) 3. Моє місто – місто древнє, місто юне. Конкурс – виставка малюнків (2 год) 4. Річки, водойми Уманщини. Екскурсія до водойми. Охорона води від забруднення. (2 год) 5. Рослинний світ. Екскурсія в природу. (2 год) 6. Господарська діяльність, традиційні заняття та ремесла. Екскурсія до музею побуту. (2 год) 7. Практичне заняття в гончарній майстерні. (2 год) 8. Пам’ятки культури рідного краю. Дендропарк „Софіївка”. (2 год) 9. Зустріч з П.Р. Климентом, колишнім архітектором міста. Презентація книги „З історії забудови Умані”. (2 год) 10. Головні події в історії Умані. Козаччина. Гайдамаччина. (2 год) 11. Умань у період Великої Вітчизняної війни. Черняхівський Іван Данилович. (2 год.) 12. Умань у період Великої Вітчизняної війни. Уманська яма. (2 год) 13. Приміщення школи №4 в період Великої Вітчизняної війни. Зустріч з жителем міста Ковальчуком Федором Степановичем (в минулому директор школи). (2 год) 14. Літературна спадщина. Зустріч з поетесами Ніною Михайловою та Валентиною Дігтяр. (2 год) 15. Умань і сучасність. Практична робота з періодичними виданнями. (2 год) 16. Захист проектів „Відомі люди Уманщини”. (2 год) | |
Переглядів: 1564 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |