Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Гурток "Ритміка"

Гурток «Ритміка»

 

Пояснювальна записка

 

Ритміка є однією з найважливіших можливостей і засобом гармонійного розвитку і виховання особистості школяра. Потреба у музично-ритмічних заняттях виникає у дітей з 6-9 років, коли психофізичний апарат дитини не тільки найбільш схильний до занять такого напрямку, а й потребує їх. Поширені у дітей викривлення хребта, клишоногість, інші недоліки успішно коригуються, і потім взагалі зникають за умови систематичних занять ритмічними вправами.

Основна мета навчання дітей ритміки в цілому:

*      виявлення їхніх природних нахилів,

*      задоволення їх потреб у руховій активності,

*      розвинути почуття ритму та координацію рухів,

*      розвиток навичок відчуття і усвідомлення тісного взаємозв'язку ритміки з музикою,

*      виховання у них смаку, художнього світосприйняття.

У процесі сприймання кращих зразків вітчизняного зарубіжного мистецтва і практичної музично-ритмічної діяльності формувати в учнів особистісно ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, розвивати ритмічні навички, художньо-образне мислення, стимулювати творчий потенціал особистості, формувати спеціальні базові компетентності і здатність до художньо-творчої самореалізації, виховувати потребу в духовному та всебічному самовдосконаленні.

Дидактична мета гуртка пов'язана з формуванням в учнів музично-ритмічних уявлень, понять, умінь та навичок.

Розвивальна мета передбачає формування психічних процесів, розвиток розумових, пізнавальних, фізичних і музичних здібностей, творчої активності.

Виховна мета - формування світоглядних, морально-естетичних поглядів, розвиток і формування різноманітних позитивних якостей особистості.

Завдання програми

Навчальні завдання

  Засвоєння дітьми метроритмічної структури, взаємозв'язок ритміки з музичним та образотворчим мистецтвом.

  Розширення художньо-естетичного досвіду, оволодіння музично-ритмічними навичками та навичками виразного руху.

  Формування навичок аналізу музичних творів, умінь передавати в русі їх ритм, темп, динаміку, характер.

Розвивальні завдання

  Збагачення емоційно-почуттєвої сфери.

  Розвиток розуміння законів ритмічної побудови музичних творів.

  Розвиток музично-ритмічних здібностей.

  Стимулювання художньо-образного мислення, виявів уяви та інтуїції.

  Розвиток координації, "м'язового мислення", чуття, навичок виразного руху.

Формування універсальних якостей творчої особистості.

Виховні завдання

   Виховання почуття ритму, музично-ритмічної пам'яті.

   Виховання художніх інтересів, смаків.

   Виховання здатності сприймати, інтерпретувати, відображати й передавати в русі музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свою думку.

   Виховання творчої ініціативи.

Виховний потенціал курсу ритміки має необмежені можливості для комплексного гармонійного розвитку особистості.

Разом з навчанням здійснюється і виховання:

*      естетичне,

*      розумове,

*      фізичне,

*      національне,

*      санітарно-гігієнічне.

Естетичне виховання полягає у формуванні естетичних смаків, умінь творити прекрасне в русі.

У процесі розумового виховання відбувається нагромадження певного фонду знань (факти, термінологія, імена, дати, поняття, зв'язки і залежності тощо).

Основним завданням фізичного виховання є здоров'я, працездатність дитини, підготовка її до фізичної праці, нормальний розвиток кістково-м'язової і дихальної систем організму, корекція незначних фізичних вад - деформації хребта, ступні, зайвої ваги, загальної моторики організму.

На основі фольклорного українського матеріалу здійснюється національне виховання: любов до рідної землі, народу, освоєння національної культури та традицій.

Санітарно-гігієнічне виховання передбачає послідовне розширення знань в галузі гігієни, дотримання режиму харчування.

Прогнозований результат

На кінець року діти повинні уміти:

*                вільно рухатись під музику;

*                орієнтуватись у просторі в різних перешиковуваннях;

*                виконувати рухи відповідно до ритму, що його пропонує музичний матеріал;

*                адекватно реагувати на розмір та характер музичного твору;

*                розуміти, що виражальні засоби музики впливають на ритмічну структуру танцювального руху.

Зміст програми

Колективно-порядкові вправи

Фігурне марширування:

*    ходіння по діагоналі,

*    ходіння колу;

*    розходження парами;

*    розходження четвірками.

Розміщення на площині:

*    перешикування з колони у коло,

*    перешикування з колони у шеренгу;

*    перешикування у ланцюжок,

*    перешикування у «равлик».

Ритмічні вправи

Музично-слухове сприймання твору

(веселий, спокійний, енергійний, урочистий).

Виражальні засоби музики

(повільно, швидко, помірно, дуже швидко).

Темп музики

(на прикладі виконання рухів у різних темпах)

Тема 1. Сприймання характеру музики (14 годин).

Рухи для засвоєння.

Танцювальні кроки.

Простий перемінний уперед, оплески, галоп, стрибки, притупи: прості, перескок на всю стопу з наступними ударами всією стопою;

Розкривання рук з положення на талії убік; збоку на талію; збоку вгору.

Музично-ритмічні ігри: "Польові квіти", "Ромашки польові", "М'ячики", "Зозуля". Пісня-гра "Ой на горі жито".

Тема 2. Темп музики. Динаміка музики (20 годин).

Зв'язок музики і руху.

Значення ритму, темпу динаміки у музичному мистецтві.

Ровиток м'язового чуття.

Тема 3. Метроритм.

Створення ритмічних діалогів на ударних інструментах.

Інсценізація пісень. Мелодичні та ритмічні імпровізації.

Елементи музичної мови (мелодія, темп, ритм, динаміка), утворення музично-ритмічного образу, метроритм.

Імпровізація пластично-музичних фрагментів на сюжети народних обрядів.

Розвиток м'язового чуття, координації рухів. Формування постави.

 

Дмитрієнко Л. А.,  Смілянська загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (04.04.2010)
Переглядів: 5867 | Рейтинг: 3.0/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!