Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Гурток «Ритміка» Пояснювальна записка Ритміка є однією з найважливіших можливостей і засобом гармонійного розвитку і виховання особистості школяра. Потреба у музично-ритмічних заняттях виникає у дітей з 6-9 років, коли психофізичний апарат дитини не тільки найбільш схильний до занять такого напрямку, а й потребує їх. Поширені у дітей викривлення хребта, клишоногість, інші недоліки успішно коригуються, і потім взагалі зникають за умови систематичних занять ритмічними вправами. Основна мета навчання дітей ритміки в цілому: виявлення їхніх природних нахилів, задоволення їх потреб у руховій активності, розвинути почуття ритму та координацію рухів, розвиток навичок відчуття і усвідомлення тісного взаємозв'язку ритміки з музикою, виховання у них смаку, художнього світосприйняття. У процесі сприймання кращих зразків вітчизняного зарубіжного мистецтва і практичної музично-ритмічної діяльності формувати в учнів особистісно ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, розвивати ритмічні навички, художньо-образне мислення, стимулювати творчий потенціал особистості, формувати спеціальні базові компетентності і здатність до художньо-творчої самореалізації, виховувати потребу в духовному та всебічному самовдосконаленні. Дидактична мета гуртка пов'язана з формуванням в учнів музично-ритмічних уявлень, понять, умінь та навичок. Розвивальна мета передбачає формування психічних процесів, розвиток розумових, пізнавальних, фізичних і музичних здібностей, творчої активності. Виховна мета - формування світоглядних, морально-естетичних поглядів, розвиток і формування різноманітних позитивних якостей особистості. Завдання програми Навчальні завдання • Засвоєння дітьми метроритмічної структури, взаємозв'язок ритміки з музичним та образотворчим мистецтвом. • Розширення художньо-естетичного досвіду, оволодіння музично-ритмічними навичками та навичками виразного руху. • Формування навичок аналізу музичних творів, умінь передавати в русі їх ритм, темп, динаміку, характер. Розвивальні завдання • Збагачення емоційно-почуттєвої сфери. • Розвиток розуміння законів ритмічної побудови музичних творів. • Розвиток музично-ритмічних здібностей. • Стимулювання художньо-образного мислення, виявів уяви та інтуїції. • Розвиток координації, "м'язового мислення", чуття, навичок виразного руху. • Формування універсальних якостей творчої особистості. Виховні завдання • Виховання почуття ритму, музично-ритмічної пам'яті. • Виховання художніх інтересів, смаків. • Виховання здатності сприймати, інтерпретувати, відображати й передавати в русі музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свою думку. • Виховання творчої ініціативи. Виховний потенціал курсу ритміки має необмежені можливості для комплексного гармонійного розвитку особистості. Разом з навчанням здійснюється і виховання: естетичне, розумове, фізичне, національне, санітарно-гігієнічне. Естетичне виховання полягає у формуванні естетичних смаків, умінь творити прекрасне в русі. У процесі розумового виховання відбувається нагромадження певного фонду знань (факти, термінологія, імена, дати, поняття, зв'язки і залежності тощо). Основним завданням фізичного виховання є здоров'я, працездатність дитини, підготовка її до фізичної праці, нормальний розвиток кістково-м'язової і дихальної систем організму, корекція незначних фізичних вад - деформації хребта, ступні, зайвої ваги, загальної моторики організму. На основі фольклорного українського матеріалу здійснюється національне виховання: любов до рідної землі, народу, освоєння національної культури та традицій. Санітарно-гігієнічне виховання передбачає послідовне розширення знань в галузі гігієни, дотримання режиму харчування. Прогнозований результат На кінець року діти повинні уміти: вільно рухатись під музику; орієнтуватись у просторі в різних перешиковуваннях; виконувати рухи відповідно до ритму, що його пропонує музичний матеріал; адекватно реагувати на розмір та характер музичного твору; розуміти, що виражальні засоби музики впливають на ритмічну структуру танцювального руху. Зміст програми Колективно-порядкові вправи Фігурне марширування: ходіння по діагоналі, ходіння колу; розходження парами; розходження четвірками. Розміщення на площині: перешикування з колони у коло, перешикування з колони у шеренгу; перешикування у ланцюжок, перешикування у «равлик». Ритмічні вправи Музично-слухове сприймання твору (веселий, спокійний, енергійний, урочистий). Виражальні засоби музики (повільно, швидко, помірно, дуже швидко). Темп музики (на прикладі виконання рухів у різних темпах) Тема 1. Сприймання характеру музики (14 годин). Рухи для засвоєння. Танцювальні кроки. Простий перемінний уперед, оплески, галоп, стрибки, притупи: прості, перескок на всю стопу з наступними ударами всією стопою; Розкривання рук з положення на талії убік; збоку на талію; збоку вгору. Музично-ритмічні ігри: "Польові квіти", "Ромашки польові", "М'ячики", "Зозуля". Пісня-гра "Ой на горі жито". Тема 2. Темп музики. Динаміка музики (20 годин). Зв'язок музики і руху. Значення ритму, темпу динаміки у музичному мистецтві. Ровиток м'язового чуття. Тема 3. Метроритм. Створення ритмічних діалогів на ударних інструментах. Інсценізація пісень. Мелодичні та ритмічні імпровізації. Елементи музичної мови (мелодія, темп, ритм, динаміка), утворення музично-ритмічного образу, метроритм. Імпровізація пластично-музичних фрагментів на сюжети народних обрядів. Розвиток м'язового чуття, координації рухів. Формування постави. Дмитрієнко Л. А., Смілянська загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 | |
Переглядів: 5863 | Рейтинг: 3.0/5 |
Всього коментарів: 0 | |