Ігри
«По-новому»
Для цієї гри всі
учасники сідають в коло. Ведучий бере в руки перший ліпший предмет, це може
бути: хустинка, олівець, краватка, ґудзик, зошит та передає його першому
учаснику й просить того розповісти, як можна по-новому використати цей предмет.
Далі учасник передає цей предмет гравцю праворуч, той в свою чергу повинен
представити свою версію нового застосування даного предмета й передає його
наступному гравцю. Той хто завагався відповісти, вибиває з гри. Коли
залишається тільки двоє гравців, переможцем вважається той, хто запропонує
більше версій нового застосування предмета. В ході гри дотримуються наступного
правила: версії не повинні повторюватися.
«Білки, жолуді, горіхи»
Учасники
поділяються на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на майданчику.
Кожний гравець в колі має назву - «білка», «жолудь», «горіх». Одну дитину
вибирають ведучим. По команді «білки!», «жолуді! », або «горіхи!» діти швидко
міняються місцями в різних колах, а ведучий прагне зайняти місце в одній з трійок.
Дитина, що залишилася без місця стає ведучим.
«Прапорець»
Для цієї гри
треба мати два прапори, або можна їх замінити двома кольоровими клаптиками.
Обирають ведучого та поділяють всіх учасників на дві команди. Кожна команда
повинна обрати капітана. Далі обидві команди шинкуються в два ряди одна проти
одної на відстані 10м. Руки гравців сховані за спиною. Капітани команд обходять
свої шеренги та непомітно для оточуючих вкладають прапорці одному з
представників своєї команди. Ведучий, який стоїть з краю, між шеренгами,
вимовляє: «Дай прапорець»! Гравці – власники прапорців – повинні швидко
зірватися з місця й принести їх ведучому. Той учасник, який впорався із
завданням, заробляє для своєї команди очко. Переможцями стають учасники, які
отримали їх найбільше.
«Хмари і хмаринки»
Вибирається ведучий – «хмаринка». Решта дітей вільно переміщуються по
майданчику – це «хмари». Задача «хмаринки» - зловити «хмару». Після того, як
«хмара» спіймана, вона стає «хмаринкою», «хмаринки» беруться за руки і
намагаються зловити наступну «хмару» і т.д.
«Механізм»
Дії в цій грі
повинні нагадувати роботу налагодженого механізму. Спочатку учасники
поділяються на дві команди. Далі їм даються різноманітні завдання. Спочатку
пропонують дітям шикуватися за зростом. Ті учасники, які швидше це зроблять
отримують призове очко. Наступні завдання можуть бути такими: шикуватися за
довжиною волосся, за довжиною ніг, кольором очей, за місяцями народження.
Вище землі»
Вибирається ведучий. Решта учасників вільно переміщуються по майданчику. По
сигналу, ведучий прагне наздогнати кого-небудь з гравців і засалити його.
Засалений стає ведучим. Для того, щоб стати недосяжним для ведучого, необхідно
стати «вище землі» - стати на лавку, камінь і т.п. Стояти можна не більше 5 -
10 секунд, після чого необхідно знову бігти.
«Вовк і заєць»
Гравці стоять парами. Двоє ведучих, один – «вовк», інший – «заєць». По команді
«вовк» починає наздоганяти «зайця». Для того, щоб сховатися від «вовка»,
«зайцю» необхідно стати в середину пари. Гравець, спиною до якого став «заєць»,
приймає цю роль на себе.
«Бій півнів»
Загін ділиться на дві команди. Для відмінності на шию гравцям однієї команди
можна пов'язати шматки матерії. Креслиться коло діаметром 3 метри, команди стають
один проти одного по зовнішньому діаметру кола. Капітани посилають гравців
поодинці в коло. В колі суперники стоять на одній нозі, іншу підтягують і
утримують ззаду руками. По команді гравці намагаються виштовхнути один одного
плечем з кола. Перемагає команда, в якій залишиться більше не витиснених
гравців.
«Вибивний»
Вибирається два ведучих «за колом». Решта учасників гри – в колі. Ведучі стоять
один проти одного на відстані 5 - 7 метрів. У одного в руках м'яч. По команді
ведучі по черзі кидають м'яч, прагнучи потрапити в тих, що знаходяться в колі.
Гравець, в якого потрапив м'яч, вибуває з гри.
«Влучи в ціль»
Місце гри обмежується середньою і двома зовнішніми лініями. На середній лінії
виставляється 5 червоних і 5 синіх кегель по черзі. Гравцям дається м'яч. По
команді гравці прагнуть збити кеглі свого кольору, прагнучи не збити кеглі
супротивника.
«Розірви ланцюг»
Загін ділиться на дві команди. Гравці беруть один одного за руки, руки
витягнуті. Ланцюги стоять на відстані 5 - 10 метрів. Викликаючи по
черзі гравців іншої команди, гравці прагнуть не дати супротивнику розірвати
ланцюг. Мета викликаного гравця – з розгону розірвати руки супротивників в
будь-якому місці ланцюга.
«Гривні»
Дві команди стають один проти одного на відстані 10 - 15 метрів. Гравець біжить
до гравця команди, щоб «купити товар». Ударивши три рази по долоні гравця іншої
команди (заплативши три гривні), він біжить назад в свій будинок. Ударяти по
долоні можна з різними інтервалами. Якщо гравець тікає – він забирає «в
гаманець» (в свою команду, якщо його наздогнали – переходить в іншу команду).
«10 паличок»
На камінь або горбик кладуть дошку, на якій лежать 10 паличок завдовжки 15-20 см. По команді один з
гравців ударяє ногою по дошці так, щоб палички розлетілися. Поки ведучий збирає
їх, гравці на одній нозі прагнуть відскакати від ведучого. Коли він зібрав всі
палички, подає команду «10 паличок!». По команді гравці зупиняються. Ведучий з
місця м'ячем прагне вибити одного з них. Вибитий гравець стає ведучим.
Гра – забава «Бариня»
Обирають ведучого та поділяють всіх учасників на три великі групи. Бажано, щоб
представники однієї групи сиділи ближче один до одного. Далі ведучий дає кожній
групі свої слова:
1 група – «в ступі яблука толочені!»
2 група – « метли, віникі верчені!»
3 група – « веретена не кручені!»
Завдання команд – уважно слідкувати за рукою ведучого. Як тільки він покаже на
одну з груп або назве ії, остання повинна заспівати свою фразу. Якщо учасники
завагаються, то отримують штрафне очко. Показавши декілька раз на групи,
ведучий завершує перший раунд гри приспівом, який співають хором всі групи:
«Бариня, бариня, бариня-судариня» - два рази.
Далі ведучий знов показує на будь-яку групу, й гра продовжується. По закінченню
підраховують штрафні очки. Програвші, тобто ті, у кого найбільше штрафних
очків, готують концертний номер.
Ділова гра «Лідер».
Мета гри: надати дітям можливість розповісти і показати, якими
організаторськими знаннями, якими уміннями вони володіють, як застосовують їх
на практиці.
Хід гри:
1. Комплектування команд по 5-7 чол.
2. Вибори капітана команди, обговорення назви, девіза.
3. Конкурс на кращу назву й девіз команди.
4. Конкурс капітанів.
5. Виконання колективного завдання.
6. Аукціон ідей.
Комплектування команд і вибори капітанів можна проводити використовуючи
гру «Ромашка», різні ігрові питання і завдання. Або можна запропонувати дітям
скласти с підручного матеріалу будь-яку фігуру (дім, машину тощо). Поки діти
зайняті справою, вожатий повинен уважно слідкувати, як діють учасники: хто бере
ініціативу на себе, віддає розпорядження, а хто пасивно спостерігає за ходом
справи.
Конкурс капітанів допоможе виявити в загоні найбільш ерудовану й організовану
людину, яка вміє швидко орієнтуватись, знаходити вірні рішення.
Після жеребкування капітан підходить до групи експертів, і йому пропонується
одне питання. Якщо капітан відповідає, то переходить до другого питання.
Капітану вручається жетон (червоний – 5 балів, зелений – 3, білий – 0). Якщо
відповідь викликає труднощі у капітана, то він може купити інформацію за
дозволом команди, але при цьому команда штрафується.
На наступному етапі гри бере участь вся команда. Їй пропонується одне з ігрових
завдань. Представник команди дістає по одній картці з кожної групи. Наприклад,
«чемпіонат», «естрада», «веселий». Із цих слів треба скласти назву справи
«веселий чемпіонат естрадних артистів». Кожній команді на підготовку цієї
справи дається час.
Гра проводиться протягом 1-1,5 годин. Кількість учасників не перебільшує 40
осіб. Гра починається з бесіди вихователя, в якій розкриваються основні цілі,
етапи й хід гри.
Дана методика організації та проведення гри має відкритий характер.
«Хто найбільш зіркий»
На відстані, на якій ще можна розрізняти прості рухи, один із гравців через
довільні проміжки часу швидко виконує різні рухи: піднімає руки, чистить зуби і
т.і. Решта гравців повинні записати кожен його рух. Виграє той, чиї записи
найточніші.
«Сліпий сторож»
На пеньок кладемо декілька невеликих предметів. Одному із гравців – «сторожу» -
зав’язуємо очі і ставимо його на відстані двох кроків від пенька. Решта гравців
повинні непомітно взяти будь-який предмет з пенька. Того, хто при цьому видасть
себе шумом, «сторож» виводить з гри.
«Хто швидше»
Вожатий загону за допомогою свистка називає через певні короткі інтервали п’ять
букв. Завдання гравців – вгадати букви і протягом хвилини назвати п’ять міст,
назви яких починаються з цих букв. За хвилину по команді всі перестають писати.
|