Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Індивідуальна робота вчителя/вихователя ГПД з учнями Перш ніж проводити індивідуальну роботу з учнями, вихователю необхідно володіти даними про кожного з них, знати їх психологічні особливості. Глибокі знання загальних основ індивідуального підходу до учнів дають змогу педагогам кваліфікованіше використовувати прийоми педагогічного впливу. У процесі виховної роботи застосовують такий прийом як навіювання. Завдання його – вселити в учня віру у правоті його дій. Прийом довіри базується на переконанні, що в кожній людині є багато позитивного, і на це необхідно опиратися, щоб досягти успіхів. Педагог продумує створення такої ситуації за якої позитивні якості можуть проявитися. В індивідуальній роботі часто використовують прийом залучення учнів до цікавої діяльності. Учень забуває про свої шкідливі захоплення, у нього проявляються добрі наміри, що дають паростки позитивних якостей. Приступаючи до індивідуальної виховної роботи з учнями, які мають відхилення в поведінці і важко піддаються вихованню, вихователі повинні глибоко вивчати психолого-педагогічні особливості учня. Форми і методи роботи з учнями залишаються загальновідомими з урахуванням специфічних особливостей дітей. У процесі виховання "проблемних учнів” індивідуальна робота займає провідне місце. Від її умілої організації залежить час виправлення таких школярів. Основні напрямки індивідуальної роботи вихователів з учнями: · вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов їх розвитку; · встановлення міжособистісних контактів із кожною дитиною; · створення у класному колективі умов для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, задоволення соціально цінних і особистісно значущих інтересів та потреб учнів; · вивчення та врахування в роботі стану фізичного, психічного та соціального здоров’я учнів; · розв’язання питання соціальної адаптації учнів в умовах дитячого та педагогічного колективу; · надання індивідуальної допомоги учням, які мають проблеми в адаптації до життєдіяльності класу, відносин з учителями, вихователями, іншими членами колективу навчального закладу; · превентивна робота з учнями "групи ризику” (що виховуються у неблагополучних сім’ях, схильні до правопорушень, мають шкідливі звички); · сприяння вихованцям у діяльності з самопізнання, самовизначення, саморозвитку; · діагностика результатів навчання, виховання і розвитку кожного учня, облік їхніх особистих досягнень. | |
Переглядів: 9440 | Рейтинг: 3.4/10 |
Всього коментарів: 0 | |