Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | [ Додати статтю ] |
Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників
Тема: Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників. Мета: Формувати в учнів уміння визначати рід іменників, вчити розпізнавати рід іменників за родовими закінченнями, виховувати інтерес до вивчення рідної мови, культуру мовлення, збагачувати та уточнювати активний і пасивний словник учнів. Обладнання: таблиці «Іменник-частина мови», «Рід іменників», малюнки зимових пейзажів «Заметіль», «Снігопад». Хід уроку І. Мовна розминка. 1. Повторити вірш Вивчаймо мову українську, Дзвінкоголосу, милу, чарівну, Прекрасну, ніжну і чудову, Як материнська пісня колискова. 2.Словникова робота. * Пояснити, як зрозуміли слово дзвінкоголосу * З яких двох слів складається слово? Дзвінкий голос * Хто може бути дзвінкоголосим ? * Складіть речення з словами дзвінкоголосі , дзвінкоголосий . 3. Робота з малюнками. * Яка пора року зображена на малюнку? Назвіть ознаки зими. * На дошці записані слова: віхола, заметіль, хурделиця, хуртовина, завірюха. * Поставити наголос, правильно їх прочитати. Записати в зошит. * Що означають ці слова? * Скласти речення з одним з цих слів і записати в словникову скриньку. * Поставити питання , визначити частину мови, рід іменників. ІІ. Повторення вивченого матеріалу. 1.Розподільчий диктант. - Записати в три колонки іменники чоловічого, жіночого та середнього роду в початковій формі. Колосок, село, родина,поле, мама, хліб, Андрійко,школа зерно, школяр, Марійка, озеро. 2. Фронтальна перевірка записаного. Визначення закінчень в цих словах. Виправлення помилок. 3. Усно підібрати пари однокорінних слів, слів, пов»язаних однією орфограмою, пов»язаних за змістом: Школа- школяр, Андрійко- Марійка ,поле -колосок -зерно- хліб, Андрійко- Марійка- родина. 4. Які слова називаються іменниками? Які слова використовуємо для визначення роду іменників? 5. Вибіркове списування. Прочитати з дошки попередньо записані прислів»я. Виписати по 1 іменнику чоловічого, жіночого та середнього роду. * Життя прожити - не поле перейти. * Рідна хата щастям багата. * Бережіть хліб - народне багатство. ІІІ. Робота над новим матеріалом. 1.Усне виконання вправи 52. Визначити рід виділених іменників та їх закінчення. 2. Коментоване списування (за вправою 53). * Словникова робота: назвати зображені предмети, дати узагальнену назву, визначити, для чого вони служать. * Поставити наголос в словах, правильно прочитати назви предметів. * Визначити рід виділених іменників. 3. Індивідуальна допомога учням (Мелешко А., Буряк М.), які пропустили урок через хворобу. 4.Самостійна робота (диференційоване завдання) за вправою 54. Сильніші учні списують всю вправу , підкреслюють іменники, визначають їх рід та закінчення, інші - 1-2 речення. Індивідуальна допомога учневі з РДА (П'ятецький Б.) ІV. Фізхвилинка з мовним супроводом та вправами для очей. Потягнутись і прогнутись, і пригнутись, розігнутись... Ваші м»язи всі проснуться, ваші губи посміхнуться. 5. Каліграфічна хвилинка. * Вимова та запис словосполучень і слів : хл шл пр ст хліб хлібороб. * Пояснити значення слова хлібороб . та скласти речення з цим словом.. * Запиши речення : Довгий шлях хліба до столу. Цінуй працю хлібороба. 6. Вибіркове списування з граматичним завданням (за вправою 55). * Про що говорить заголовок? * Визначити головну думку тексту. * Виписати виділені іменники, визначити їх рід. * Позначити закінчення виділених іменників. V. Підсумок уроку. Аналіз відповідей учнів. * Якого роду бувають іменники? * Які слова допомагають визначити рід іменників? * Які закінчення найчастіше бувають в іменниках чоловічого, жіночого та середнього роду? VІ. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 56, ст.. 26, повторити правило на ст.. 24.
| |
Переглядів: 2991 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |