Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників
Тема: Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників.
Мета: Формувати в учнів уміння визначати рід іменників, вчити розпізнавати рід іменників за родовими закінченнями, виховувати інтерес до вивчення рідної мови, культуру мовлення, збагачувати та уточнювати активний і пасивний словник учнів.
Обладнання: таблиці «Іменник-частина мови», «Рід іменників», малюнки зимових пейзажів «Заметіль», «Снігопад».

Хід уроку 

І. Мовна розминка.
1. Повторити вірш
Вивчаймо мову українську,
Дзвінкоголосу, милу, чарівну,
Прекрасну, ніжну і чудову,
Як материнська пісня колискова.
2.Словникова робота.
* Пояснити, як зрозуміли слово дзвінкоголосу
* З яких двох слів складається слово? Дзвінкий голос
* Хто може бути дзвінкоголосим ?
* Складіть речення з словами дзвінкоголосі , дзвінкоголосий .
3. Робота з малюнками.
* Яка пора року зображена на малюнку? Назвіть ознаки зими.
* На дошці записані слова: віхола, заметіль, хурделиця, хуртовина, завірюха.
* Поставити наголос, правильно їх прочитати. Записати в зошит.
* Що означають ці слова?
* Скласти речення з одним з цих слів і записати в словникову скриньку.
* Поставити питання , визначити частину мови, рід іменників.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.Розподільчий диктант. 
- Записати в три колонки іменники чоловічого, жіночого та середнього роду в початковій формі.
Колосок, село, родина,поле, мама, хліб, Андрійко,школа зерно, школяр, Марійка, озеро.
2. Фронтальна перевірка записаного. Визначення закінчень в цих словах. Виправлення помилок.
3. Усно підібрати пари однокорінних слів, слів, пов»язаних однією орфограмою, пов»язаних за змістом:
Школа- школяр, Андрійко- Марійка ,поле -колосок -зерно- хліб, Андрійко- Марійка- родина.
4. Які слова називаються іменниками?
Які слова використовуємо для визначення роду іменників?
5. Вибіркове списування. Прочитати з дошки попередньо записані прислів»я. Виписати по 1 іменнику чоловічого, жіночого та середнього роду.
* Життя прожити - не поле перейти.
* Рідна хата щастям багата.
* Бережіть хліб - народне багатство.

ІІІ. Робота над новим матеріалом.
1.Усне виконання вправи 52.
Визначити рід виділених іменників та їх закінчення.
2. Коментоване списування (за вправою 53).
* Словникова робота: назвати зображені предмети, дати узагальнену назву, визначити, для чого вони служать.
* Поставити наголос в словах, правильно прочитати назви предметів.
* Визначити рід виділених іменників.
3. Індивідуальна допомога учням (Мелешко А., Буряк М.), які пропустили урок через хворобу.
4.Самостійна робота (диференційоване завдання) за вправою 54. Сильніші учні списують всю вправу , підкреслюють іменники, визначають їх рід та закінчення, інші - 1-2 речення. Індивідуальна допомога учневі з РДА (П'ятецький Б.)

ІV. Фізхвилинка з мовним супроводом та вправами для очей.
Потягнутись і прогнутись,
і пригнутись, розігнутись...
Ваші м»язи всі проснуться,
ваші губи посміхнуться.
5. Каліграфічна хвилинка.
* Вимова та запис словосполучень і слів : хл шл пр ст хліб хлібороб.
* Пояснити значення слова хлібороб . та скласти речення з цим словом..
* Запиши речення :
Довгий шлях хліба до столу.
Цінуй працю хлібороба.
6. Вибіркове списування з граматичним завданням (за вправою 55).
* Про що говорить заголовок?
* Визначити головну думку тексту.
* Виписати виділені іменники, визначити їх рід.
* Позначити закінчення виділених іменників.

V. Підсумок уроку. Аналіз відповідей учнів.
* Якого роду бувають іменники?
* Які слова допомагають визначити рід іменників?
* Які закінчення найчастіше бувають в іменниках чоловічого, жіночого та середнього роду?

VІ. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 56, ст.. 26, повторити правило на ст.. 24.
Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: ЗояВасильевна (17.02.2013) | Автор: Зубатенко Зоя Василівна E
Переглядів: 2991 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!