Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Дзвінкі і глухі приголосні (Б-П). „Подорож по хмарах”
Логопедичне заняття - 2 клас
Тема: Дзвінкі і глухі приголосні. „Подорож по хмарах”

Мета: удосконалювати вимову слів зі звуками „Б” і „П”; розрізняти їх по глухості та дзвінкості в словах, тексті, зв”язному мовленні; корегувати навички виразного читання; розвивати слухову увагу та пам”ять; тренувати образне мислення в складанні казочки з поданими героями. Розвивати почуття емпатії, виховувати впевненність в собі та позитивне мислення, виражати свої почуття словами, робити вибір. Формування комунікативних навичок. Продовжувати знайомити дітей з минулим своєї страни.

Обладнання: зошити, ручки, кольорові ручки, магнітна дошка, малюнки, комп”ютер, лото „Моя Україна”, музикальний супровід Мішель Легран „Шербургские зонтики”, фотокартки емоцій, індівідуальні картки, казкові герої: білка, ведмідь ,краплинки, з яких можна скласти серце , пес, ватман, аромалампа.

Хід заняття

І. Нервово-психологічна підготовка.

Діти, до нас сьогодні завітали гості. А коли вдома гості – це свято. Тож давайте подаруємо нашим гостям гарний настрій від спілкування з нами.

Доброго дня! Мовим за звичаєм!

Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на заняття.
Тож девіз тепер згадаймо
І заняття починаймо.

ІІ. Вступ.

У нас сьогодні не звичайне заняття, а подорож, подорож по хмарах. Ми піднімимось по хмарах, як по сходах і дізнаємось, що вони нам приготували. Тож сідай-мо на першу. Хмарка повільно здіймається в синє небо. Вітер пестить твоє обличчя. „В добру путь”

І хмарка – „Світ навколо нас і я його частинка”

Ми всі з вами частинки великого всесвіту, тож уявіть, що йде чарівний теплий дощ: заплющьте очі і підставте обличчя чарівним крапелькам. Візьміть всі по дві крапельки і покладіть собі на парту. Вони нам знадобляться.

ІІ хмарка – Дихальні вправи. „Вдихай глибше – видихай повільніше”

„Долоньки”, „Погончики”, „Обійми”, „Насос”.

ІІІ хмарка – „Дід - Буквоїд”

арус хло ець сте

ілка ду со ака

Ми сьогодні працюємо над розрізненням звуків і букв Б – П. Ми знаємо, що дзвінкі букви мають свого глухого двійника.

Б - П Г - К
С - З Г - Х
Т - Д Ж - Ш

IV хмарка – „Казка вчить, як на світі жить”

Давайте складем казочку разом з Зайчиком, який приготував нам малюнок і героїв. Запам”ятовуйте в яких словах зустрічаються Б – П. (вивішую героїв Білку, Собаку, ведмідя Потапа)

Жила собі в лісі на дубі Білочка . Літом вона робила запаси на зиму, збирала гриби, горіхи. Та ось прийшла холодна осінь. Упали з дуба останні листочки. Пішла Білка за своїми запасами: гриби лежать, а горіхи хтось поцупив. Засмутилась Білочка. Та ось йшов лісом ведмідь Потап і ніс жбан меду. Спитав він, що трапилось. Розповіла Білочка своє горе.Потап пригостив її медом. Це чув песик , який лісом біг додому. Він з дому приніс цілий кошик горіхів. Білочка дякувала всім, хто допоміг в скрутну годину. І всі стали вони друзями.

Висновок „Друзі пізнаються в біді”.

Ось на дошці слова з нашої казочки Дуб, білочка, збирала, робила, жбан, біг, гриби,

Упали, пішла, поцупив, Потап, спитав, песик, пригостив, приніс, допоміг.
Треба їх розібрати: Дві команди одна збирає слова з дз Б, друга з гл П.
V хмарка -« Букви розшукай, речення прочитай»

Букви поховалися за геометричними фігурами

П Б

орис в ятницю оливав ка усту.

олина в суботу з ирала о и.

VІ хмарка «Я вчуся керувати собою»

Дивляться на фото дітей і називають емоціональний стан:

Радість, смуток, подив, дружба, злість,сором.

VІI хмарка «Закінчи речення - добери слово»

Робота за картками З №1

VІІІ хмарка «Прочитай і добери назву»

Картка 3 №2

Песик біля печі
Пиріжки пече.
Котик у куточку
Сухарці товче.
Киця на віконці
Плаття пошива.
Півник у чоботях
Пісеньку співа.

Вибери заголовок до вірша

1.Товариші
2.Домашні улюбленці
3.Робітники
4.Дружна сімейка

ІХ хмарка «Подорож у минуле-українське подвір’я»

Ми зараз вирушаємо в подорож у минуле нашої країни
Розповідь логопеда .(Невелика розповідь з історії рідного краю прожитло, підсобне господарство, одяг)

Словник:
Одяг : чобітки , спідниця, вишивана сорочка, коралі, чоботи, шаровари, черес.

Подвір’я : біла хата під солом’яною стріхою, тин - плетена із лози огорожа , вулики
Хлів – приміщєння для свійських тварин, сінник – зберігали сіно, комора – зберігали запаси харчів, млин.

У дітей малюнки цих предметів, вони дають відповіді на запитання і показують в кого є цей малюнок

Х хмара «Чарівна квітка»

Діти склеюють пелюстки квітки і закінчують речення , яке починається словами:
Для мене радість це –......( як для учня, сина,доньки)

ХІ – Підсумок.
Діти, ми долетіли до сонця, і воно нам подарувало своє тепло , любов , дружбу.

Візьміть свої краплинки ,складіть серце і подаруйте присутнім на занятті.

Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: Sansey (08.02.2011) | Автор: Сізова Оксана Станіславівна E
Переглядів: 3619 | Рейтинг: 2.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!