Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Осінній ліс

Додаток № 3

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

В 4-му ДОПОМІЖНОМУ КЛАСІ

 
Тема. Осінній ліс.

Мета. Актуалізувати знання учня про побачене на слайдах в осінньому парку, розвивати творчу уяву, вміння висловлюватись повними реченнями, використовувати прикметники в-усному мовленні. Виховувати любов до, природи.

Обладнання: Картина «Минає літо», слайди «Пори року», програвач, пла­тівка, картки (надрукована казка «Дід Осінник»), листя різних дерев.

 

Хід заняття

 

1. Психологічна підготовка учня до уроку.

2. Логопедична розминка:

вправи для язика, губ;

вірш (хором):

Ясне сонце не гріє,

Холодок повіва.

Засихає, жовтіє

На узліссі трава.

Осипаються клени,

Листя з дуба летить…

Лиш ялинка зелена

Серед лісу стоїть

(І. Бойко)

 

3. Актуалізація знань дитини:

загадка:

Яка це пора року?

 

Небеса прозорі,

Як глибінь ріки,

Падають, як зорі,

З явора листки,

А над полем нитка

Дзвенить, як струна,

Зажурилась квітка —

Чує сніг вона

(Осінь)

 

перегляд слайдів про осінній парк, ліс;

вступне слово вчителя:

«Ми подивилися з тобою слайди про осінній парк, відчули красу і силу лісу, але життя в лісах та парках не закінчується, мешканці лісів готуються до зими».

 

4. Повідомлення теми уроку.

Пригадати й розповісти про зміни, що відбуваються восени в лісі:

коротка розповідь учня про осіннє забарвлення кленів, беріз, ялини, сосни, кущів (використати листя дерев);

пригадати, як готуються до зими звірі й птахи;

розказати, що роблять восени в лісі люди.

 

5. Робота за картиною «Минає літо»...

вчитель читає вірш Т.Г.Шевченка:

 

Минає літо

 

Минає літо. Шелестить

пожовкле листя по діброві,

гуляють хмари, сонце спить…

 

План (на магнітній дошці):

1. Краса осіннього лісу.

2. Заклопотані білочки, їжаки.

3. Пташки відлітають у теплі краї..

4. Осінні квіти та гриби.

 

6. Прослухати уривок з музичного твору П. Чайковського «Пори року»

учень робить висновок (за допомогою вчителя): «Художники, поети, музиканти в своїх творах показують красу і велич природи в різні пори року»;

фізхвилинка;

читання («Дід Осінник»):

 

Дід Осінник

У темному лісі живе дід Осінник. Спить на сухому листі, сторожко при­слухається до пташиного співу. Як тільки почує сумну журавлину піс­ню — курли-курли — підводиться й каже:

— Прийшла моя година. Відлітають до теплого краю журавлі. Виходить з лісу дід Осінниксірий, у сивому дощовику. Де пройде, там листя жовтіє й опадає на землю. Виходить на узлісся, прихиляється до дуба й тихо-тихо щось мугиче.

Це не пісня, а осінній вітер... Коли дід співає, його борода росте, роз­вівається за вітром. Ось вона вже простяглася луками. Посіріли луки

— Осінній туман,— кажуть люди.

І не здогадуються, що це ж, борода діда Осінника.

 

змальовування прочитаного в уяві дитини («Яку картину ти б намалю­вав, якби був художником?»);

учень пригадує загадки та прислів'я про осінь.

 

7. Підсумкова розповідь учителя.

«Природа — це не тільки милий серцю краєвид. Це праця всіх людей, це скарбниця найрізноманітніших багатств. Тільки треба оберігати ці ба­гатства, вміло їх використовувати. Людина, яка любить природу, ніколи не зламає без потреби гілочку, не нарве оберемок лісових квітів, щоб потім викинути їх і потоптати, не вирве з корінням грибочок. Коли всі будуть бережливо ставитися до природи, — вона віддячить людям».

 

8. Оцінка за урок.

 

9. Домашнє завдання.

У читанці для 4 допоміжного класу відібрати і виразно прочитати при­слів'я про осінь.

Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: [ADM]Irina (30.06.2010)
Переглядів: 7058 | Рейтинг: 2.5/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!