Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | [ Додати статтю ] |
Умій дружити. Інтегрований урок (Я і Україна, трудове навчання).
Тема: Умій дружити. Мета: підвищувати рівень морально-етичної компетенції школярів; розвивати здатність розуміти і сприймати правила життя в учнівському колективі; сприяти засвоєнню морально-етичних правил поведінки в колективі; формувати в дітей активну життєву позицію; підвищувати рівень вихованості учнів; виховувати в дітей людяність, доброту, милосердя, ввічливість; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення; слідкувати за вимовою учнів. Обладнання: малюнки «Нудьга», «Жадібність», «Образа», «Співчуття»; матеріал до гри «Квітка дружби», пелюстки з назвами людських якостей; індивідуальні картки для гри «Справжні друзі»; матеріал до гри «Вибери друзів»; 11 силуетів людини, фотографії учнів класу. Хід уроку І. Організація класу. Хто щасливий, той сміється, Все йому в житті вдається. Він долає всі вершини - Це ж чудово для людини! - Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися під час уроку! ІІ. Мовна зарядка. - Давайте відгадаємо загадки, а зі слів відгадок візьмемо по звуку і складемо слово. Це слово допоможе дізнатися вам про тему нашого уроку. 1. Міцний дзьоб він має, Комах з- під кори довбає. (Дятел). - Який перший звук у слові дятел? ( Д ). 2. Голодна – мукає, сита – жує, Всім дітям молоко дає. ( Корова ). - Який третій звук у слові корова? ( Р ). 3. Чорний, та не крук, Рогатий, та не бик. Шість ніг без копит. Летить – дзижчить. ( Жук ). - Який другий звук у слові жук? ( У ). 4. У воді сидить охоче, Та не риба і не рак, Вистромля великі очі І співає: « ква- ква». (Жаба ). - Який перший звук у слові жаба? ( Ж ). 5. Не балакає, не співає, А коли хто йде, то господаря сповіщає. (Собака ). - Який третій звук у слові собака? ( Б ). 6. Довгі ноги, довгий ніс, По болоту ходить скрізь. Хату він на хаті має, Жабам всім рахунок знає. ( Лелека ). - Який останній звук у слові лелека? ( А ). - Яке слово складемо з цих букв? ДРУЖБА - Скільки звуків у слові дружба? - Назвіть голосні звуки. Назвіть приголосні. - Скільки у слові складів? ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. - Сьогоднішній урок буде присвячений знайомій уже вам темі « Умій дружити». Чи кожен з вас хоче, щоб його життя в школі залишалося веселим, яскравим і щасливим? ІV. Актуалізація опорних знань. - Давайте пригадаємо, які основні правила гармонійних відносин між учнями ви вже знаєте. 1. Правила підтримки добрих стосунків. - Не сперечатися. - Не ображати один одного. - Не битися. - Не хвалитися. - Не робити зла. - Бути ввічливим. -А чи завжди ми буваємо такими? 2.Гра « Можна чи не можна». - Поважати друзів. - Сваритися з друзями. - Допомагати товаришу. - Не ділитися з другом. - Ображати друга. - Насміхатися з друга. - Підставити підніжку товаришу. V. Робота над темою уроку. - Кожному з нас хочеться мати вірних, надійних, добрих друзів. Але важливо пам’ятати, що ви й самі повинні мати ті риси, які хочете бачити у своїх друзях, чинити з друзями так, як би хотіли, щоб вони чинили з вами. 1. Гра « Квітка дружби». - Діти, давайте зберемо квітку дружби. На кожній пелюсточці написані риси характеру людини. У людей є як гарні риси, так і погані. Вам необхідно вибрати ті риси, які найважливіші для дружби: жорстокість балакучість доброта заздрість правдивість ввічливість хитрість жадібність вдячність чесність сміливість щедрість порядність чуйність грубість Попередньо ці слова прочитати, поставити наголоси, пояснити їх значення. 2.Робота з індивідуальними картками « Справжні друзі». - Позначте зеленими квадратиками малюнки зі справжніми друзями. 3. Слухання і обговорення вірша « Що значить – не дружити». Що це значить – не дружити? Жити так – одинаком? Не дружити – це ходити не дверима, а вікном. Це без друга, без подружки на перерві у кутку розправлятись самотужки з апельсином нашвидку. Це дивитись, наче в книжку, набік з видом кам’яним, а насправді тишком-нишком роздавати штурхани. В школі вчитись й не дружити – це, повірте, все одно, що, заплющившись сидіти і дивитися кіно. - Як ви зрозуміли зміст цього вірша? - Хто ваші друзі в школі? 4. Гра « Вибери друзів». (За малюнками ). Фізкультхвилинка. Маленькі ведмедики. Прокинулись ведмедики, (Руки підняти угору.) До сонця потягнулися. (Потягнутися.) Швиденько повернулися. (Виконувати повороти тулуба.) Присіли 2 – 3 рази, (Присісти.) А потім підстрибнули, (Підстрибнути.) Повільно походили (Ходьба на місці. ) Й зарядку закінчили. 5. Створення ситуації успіху. Аплікація. - Ну,а тепер наступне завдання. Ви, мабуть, помітили, що по всьому класу розвішані силуети чоловічків. Чи це діти? А може це ви? Мені дуже хочеться, щоб це були ви! - У мене є ідея. Зніміть кожен по одному чоловічкові, а я роздам вам ваші фото. Користуючись ножицями і клеєм, виріжте з фото своє обличчя і приклейте його до макетика. Але перед роботою давайте пригадаємо правила роботи з ножицями і клеєм! Діти виконують практичну роботу зі створення макета самого себе. - Так тепер я бачу, що це ви! А щоб позбутися всіх сумнівів, візьміть ручку й напишіть кожен на аплікації своє ім’я. Як треба писати ім’я? 6. Створення колективної композиції « Коло друзів». - Я хочу, щоб кожен з вас побачив усі роботи. Давайте прилаштуємо їх на дошці. Діти прикріплюють свої силуети до дошки у формі кола. - Діти, перед вами наш клас. Чи ми дружні? Можна нас назвати дружним класом? 7. Вправа – енергізатор. Проводиться для підвищення активності спільної діяльності . - Чи є такі люди, з якими вам легко і приємно гратися? Пригадайте їх. Зараз ми за допомогою рук побудуємо « піраміду дружби». Підійдіть до мене . Я простягаю свою руку вперед і кажу: « Я люблю гратися з усіма дівчатками і хлопчиками». Тепер ви. Діти по черзі говорять про свої уподобання і кладуть свої руки поверх рук товаришів. Таким чином утворюють піраміду. - Що ви відчули в цей момент? ( Єдність, дружбу, любов…) - Чи приємні ваші відчуття? V. Підсумок уроку.
Гра « Мікрофон». - Якими повинні бути друзі? ( Чесними, правдивими, акуратними, ввічливими, добрими, чуйними, надійними). - Яких друзів треба остерігатись? ( Хитрунів, брехунів, задавак, задирак). - Що найбільше цінуєш у людини?( Мудрість, стриманість, серйозність, вдумливість). - Дружіть, будь ласка, допомагайте один одному, не залишайте друзів у біді. Хай пам’ятає серденько твоє Про ніжність, відданість і ласку І стане схожим все життя твоє На добру, мудру і щасливу казку! - Урок закінчено! | |
Переглядів: 3230 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |