Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Умій дружити. Інтегрований урок (Я і Україна, трудове навчання).
Тема: Умій дружити.
Мета: підвищувати рівень морально-етичної компетенції школярів; розвивати здатність розуміти і сприймати правила життя в учнівському колективі; сприяти засвоєнню морально-етичних правил поведінки в колективі; формувати в дітей активну життєву позицію; підвищувати рівень вихованості учнів; виховувати в дітей людяність, доброту, милосердя, ввічливість; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення; слідкувати за вимовою учнів.

Обладнання: малюнки «Нудьга», «Жадібність», «Образа», «Співчуття»; матеріал до гри «Квітка дружби», пелюстки з назвами людських якостей; індивідуальні картки для гри «Справжні друзі»; матеріал до гри «Вибери друзів»; 11 силуетів людини, фотографії учнів класу.

Хід уроку

І. Організація класу.
Хто щасливий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини -
Це ж чудово для людини!
- Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися під час уроку!

ІІ. Мовна зарядка. 
- Давайте відгадаємо загадки, а зі слів відгадок візьмемо по звуку і складемо слово. Це слово допоможе дізнатися вам про тему нашого уроку.
1. Міцний дзьоб він має,
Комах з- під кори довбає. (Дятел).
- Який перший звук у слові дятел? ( Д ).
2. Голодна – мукає, сита – жує,
Всім дітям молоко дає. ( Корова ).
- Який третій звук у слові корова? ( Р ).
3. Чорний, та не крук,
Рогатий, та не бик.
Шість ніг без копит.
Летить – дзижчить. ( Жук ).
- Який другий звук у слові жук? ( У ).
4. У воді сидить охоче,
Та не риба і не рак,
Вистромля великі очі
І співає: « ква- ква». (Жаба ).
- Який перший звук у слові жаба? ( Ж ).
5. Не балакає, не співає,
А коли хто йде,
то господаря сповіщає. (Собака ).
- Який третій звук у слові собака? ( Б ).
6. Довгі ноги, довгий ніс,
По болоту ходить скрізь.
Хату він на хаті має,
Жабам всім рахунок знає. ( Лелека ).
- Який останній звук у слові лелека? ( А ).
- Яке слово складемо з цих букв?
ДРУЖБА
- Скільки звуків у слові дружба?
- Назвіть голосні звуки. Назвіть приголосні.
- Скільки у слові складів?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогоднішній урок буде присвячений знайомій уже вам темі « Умій дружити». Чи кожен з вас хоче, щоб його життя в школі залишалося веселим, яскравим і щасливим?

ІV. Актуалізація опорних знань.
- Давайте пригадаємо, які основні правила гармонійних відносин між учнями ви вже знаєте.
1. Правила підтримки добрих стосунків.
- Не сперечатися.
- Не ображати один одного.
- Не битися.
- Не хвалитися.
- Не робити зла.
- Бути ввічливим.
-А чи завжди ми буваємо такими?
2.Гра « Можна чи не можна».
- Поважати друзів. - Сваритися з друзями.
- Допомагати товаришу. - Не ділитися з другом.
- Ображати друга. - Насміхатися з друга.
- Підставити підніжку товаришу.

V. Робота над темою уроку.
- Кожному з нас хочеться мати вірних, надійних, добрих друзів. Але важливо пам’ятати, що ви й самі повинні мати ті риси, які хочете бачити у своїх друзях, чинити з друзями так, як би хотіли, щоб вони чинили з вами.
1. Гра « Квітка дружби».
- Діти, давайте зберемо квітку дружби. На кожній пелюсточці написані риси характеру людини. У людей є як гарні риси, так і погані. Вам необхідно вибрати ті риси, які найважливіші для дружби:
жорстокість балакучість доброта
заздрість правдивість ввічливість
хитрість жадібність вдячність
чесність сміливість щедрість
порядність чуйність грубість
Попередньо ці слова прочитати, поставити наголоси, пояснити їх значення.
2.Робота з індивідуальними картками « Справжні друзі».
- Позначте зеленими квадратиками малюнки зі справжніми друзями.
3. Слухання і обговорення вірша « Що значить – не дружити».
Що це значить – не дружити?
Жити так – одинаком?
Не дружити – це ходити
не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
на перерві у кутку
розправлятись самотужки
з апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку,
набік з видом кам’яним,
а насправді тишком-нишком
роздавати штурхани.

В школі вчитись й не дружити –
це, повірте, все одно,
що, заплющившись сидіти
і дивитися кіно.
- Як ви зрозуміли зміст цього вірша?
- Хто ваші друзі в школі?
4. Гра « Вибери друзів». (За малюнками ).
Фізкультхвилинка.
Маленькі ведмедики.
Прокинулись ведмедики, (Руки підняти угору.)
До сонця потягнулися. (Потягнутися.)
Швиденько повернулися. (Виконувати повороти тулуба.)
Присіли 2 – 3 рази, (Присісти.)
А потім підстрибнули, (Підстрибнути.)
Повільно походили (Ходьба на місці. )
Й зарядку закінчили.
5. Створення ситуації успіху. Аплікація.
- Ну,а тепер наступне завдання. Ви, мабуть, помітили, що по всьому класу розвішані силуети чоловічків. Чи це діти? А може це ви? Мені дуже хочеться, щоб це були ви!
- У мене є ідея. Зніміть кожен по одному чоловічкові, а я роздам вам ваші фото. Користуючись ножицями і клеєм, виріжте з фото своє обличчя і приклейте його до макетика. Але перед роботою давайте пригадаємо правила роботи з ножицями і клеєм!
Діти виконують практичну роботу зі створення макета самого себе.
- Так тепер я бачу, що це ви! А щоб позбутися всіх сумнівів, візьміть ручку й напишіть кожен на аплікації своє ім’я. Як треба писати ім’я?
6. Створення колективної композиції « Коло друзів».
- Я хочу, щоб кожен з вас побачив усі роботи. Давайте прилаштуємо їх на дошці.
Діти прикріплюють свої силуети до дошки у формі кола.
- Діти, перед вами наш клас. Чи ми дружні? Можна нас назвати дружним класом?
7. Вправа – енергізатор.
Проводиться для підвищення активності спільної діяльності .
- Чи є такі люди, з якими вам легко і приємно гратися? Пригадайте їх. Зараз ми за допомогою рук побудуємо « піраміду дружби». Підійдіть до мене . Я простягаю свою руку вперед і кажу: « Я люблю гратися з усіма дівчатками і хлопчиками». Тепер ви.
Діти по черзі говорять про свої уподобання і кладуть свої руки поверх рук товаришів. Таким чином утворюють піраміду.
- Що ви відчули в цей момент? ( Єдність, дружбу, любов…)
- Чи приємні ваші відчуття?

V. Підсумок уроку.
Гра « Мікрофон».
- Якими повинні бути друзі? ( Чесними, правдивими, акуратними, ввічливими, добрими, чуйними, надійними).
- Яких друзів треба остерігатись? ( Хитрунів, брехунів, задавак, задирак).
- Що найбільше цінуєш у людини?( Мудрість, стриманість, серйозність, вдумливість).
- Дружіть, будь ласка, допомагайте один одному, не залишайте друзів у біді.
Хай пам’ятає серденько твоє
Про ніжність, відданість і ласку
І стане схожим все життя твоє
На добру, мудру і щасливу казку!
- Урок закінчено!
Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: Світлана_78 (05.03.2012) | Автор: Шпунтова Світлана Володимирівна
Переглядів: 3230 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!