Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Весна.Ознаки весни
Мета: закріпити знання учнів про сезонні зміни в природі,ознаки весни. Розвивати артикуляційну моторику; мовленнєве дихання; зв язне мовлення;орієнтацію у просторі та часі; розвивати вміння узгоджувати іменники з прикметниками у роді та числі; відновлювати деформовані речення;розвивати синтаксичні уявлення; збагачувати словниковий запас;розвивати логічне мислення.
Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: іграшки,м яч,картини весни, зображення сонця,
хмарин,трави,весняних квітів,птахів.

                                                    Хід уроку:
І.Підготовча частина.
1.Організаційний момент.
2.Мовна розминка.
а)артикуляційні вправи для Тарзанчика:
--для язика(«Годинник», «Маляр», «Гребінець»)
-- для дихання («Насос»,)

2.Основна частина.

1.Повідомлення теми уроку.
--Діти,зараз у нас урок розвитку мовлення і ми продовжимо розмову про...А про що? Здогадайтесь:

Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Я розтоплюю сніги,
Щоб ожило все навкруги.
Відгадайте,хто вона
Ця красуння чарівна?
2.Бесіда:
--А чому ми зараз говоримо про весну?
--Яка пора року буде потім?
--Яка пора року була перед весною?
--Які місяці принесла нам весна? (березень,квітень,травень)
--То які ці місяці? (весняні)

3.Гра з м ячем «Скажи зі словом «весняний»»:
День — ..... (весняний день),
сонце --- ..... (весняне сонце),
промені --- ..... (весняні промені),
небо --- ..... (весняне небо),
погода --- ..... (весняна погода),
квіти --- ..... (весняні квіти),
місяці --- ..... (весняні м ісяці).

4.Відновлення деформованих речень.
--Діти,а ви знаєте ознаки весни?
--Наша Білочка також вчиться у лісовій школі і написала ознаки весни на аркуші паперу.Давайте її перевіримо.

Весною дні стають коротші, а ночі довші.
Сніги розпускаються.
Сонечко тане.
З являються перші весняні бурульки.
На деревах набухають квіти.
Птахи прокидаються від зимового сну.
Звірі повертаються з теплих країв.
Діти спочатку слухають речення,потім,виправляючи помилки називають правильно ознаки весни.

5.Фізкультхвилинка.

Вітерець дмухнув в лице,
Він гойдає деревце.
То сильніше, то тихіше
Вітер деревце колише.

6.Гра «Художники».Створення поререта весни.
На дошці великий аркуш паперу та зображення: сонечка,хмаринок,травички,весняних квітів,птахів.
Дітям пропонується прикріплювати кожне із зображень зі словами: «Я намалюю весняне сонечко.» і т.д.

7.Гра «назви зайве слово».

Березень, січень, квітень, травень.
Ведмідь, їжак, журавель, білка.
Лелека, ворона, ластівка, лебідь.
8.Гра «Склади картини весни». (робота в групах)
Клас ділиться на дві групи. Кожна група має завдання:зібрати картину з частинок.Діти виконують завдання.

9.Бесіда за картинами.

--Яка пора року зображена у вас на картинах?(Весна).
--По чому це видно?(Діти розповідають ознаки за картинами, роблять висновки, що перша картина--це рання весна, а друга—пізня весна.

ІІІ.Заключна частина
1.Підсумки
--Про що говорили на уроці?
--Що нового дізналися?
--Які завдання содобалися найбільше?

Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: odobro (05.04.2011) | Автор: Добровольська Оксана Миколаївна E
Переглядів: 8797 | Рейтинг: 3.0/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!