Мета: закріпити знання учнів про сезонні зміни в природі,ознаки весни. Розвивати артикуляційну моторику; мовленнєве дихання; зв язне мовлення;орієнтацію у просторі та часі; розвивати вміння узгоджувати іменники з прикметниками у роді та числі; відновлювати деформовані речення;розвивати синтаксичні уявлення; збагачувати словниковий запас;розвивати логічне мислення. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: іграшки,м яч,картини весни, зображення сонця, хмарин,трави,весняних квітів,птахів.
Хід уроку:
І.Підготовча частина.
1.Організаційний момент. 2.Мовна розминка. а)артикуляційні вправи для Тарзанчика: --для язика(«Годинник», «Маляр», «Гребінець») -- для дихання («Насос»,)
2.Основна частина.
1.Повідомлення теми уроку. --Діти,зараз у нас урок розвитку мовлення і ми продовжимо розмову про...А про що? Здогадайтесь:
Привітанням журавля Я пробуджую поля, Я розтоплюю сніги, Щоб ожило все навкруги. Відгадайте,хто вона Ця красуння чарівна? 2.Бесіда: --А чому ми зараз говоримо про весну? --Яка пора року буде потім? --Яка пора року була перед весною? --Які місяці принесла нам весна? (березень,квітень,травень) --То які ці місяці? (весняні)
3.Гра з м ячем «Скажи зі словом «весняний»»: День — ..... (весняний день), сонце --- ..... (весняне сонце), промені --- ..... (весняні промені), небо --- ..... (весняне небо), погода --- ..... (весняна погода), квіти --- ..... (весняні квіти), місяці --- ..... (весняні м ісяці).
4.Відновлення деформованих речень. --Діти,а ви знаєте ознаки весни? --Наша Білочка також вчиться у лісовій школі і написала ознаки весни на аркуші паперу.Давайте її перевіримо.
Весною дні стають коротші, а ночі довші. Сніги розпускаються. Сонечко тане. З являються перші весняні бурульки. На деревах набухають квіти. Птахи прокидаються від зимового сну. Звірі повертаються з теплих країв. Діти спочатку слухають речення,потім,виправляючи помилки називають правильно ознаки весни.
5.Фізкультхвилинка.
Вітерець дмухнув в лице, Він гойдає деревце. То сильніше, то тихіше Вітер деревце колише.
6.Гра «Художники».Створення поререта весни. На дошці великий аркуш паперу та зображення: сонечка,хмаринок,травички,весняних квітів,птахів. Дітям пропонується прикріплювати кожне із зображень зі словами: «Я намалюю весняне сонечко.» і т.д.
7.Гра «назви зайве слово».
Березень, січень, квітень, травень. Ведмідь, їжак, журавель, білка. Лелека, ворона, ластівка, лебідь. 8.Гра «Склади картини весни». (робота в групах) Клас ділиться на дві групи. Кожна група має завдання:зібрати картину з частинок.Діти виконують завдання.
9.Бесіда за картинами.
--Яка пора року зображена у вас на картинах?(Весна). --По чому це видно?(Діти розповідають ознаки за картинами, роблять висновки, що перша картина--це рання весна, а друга—пізня весна.
ІІІ.Заключна частина 1.Підсумки --Про що говорили на уроці? --Що нового дізналися? --Які завдання содобалися найбільше?
|