Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Індивідуально-психологічні особливості дітей, які слід враховувати вчителю початкових класів.
Індивідуально - психологічні особливості дітей, які слід враховувати вчителю початкових класів.

Гіперактивна дитина (дефіцит уваги, рухове розгальмування, імпульсивність).
Причини: генетичні фактори,пологові травми,інфекційні захворювання дитини в перші місяці життя.
Прояв дефіциту уваги:
1 Непослідовна.
2 Не слухає, коли до неї звертаються.
3 З великим бажанням береться за завдання, але так і не закінчує його.
4 Не може бути організованим.
5 Часто губить речі,часто буває забудькуватою.
6 Уникає нудних завдань і завдань, які потребують розумових зусиль.

Прояв розгальмування:

1.Постійно крутиться.
2.Виявляє ознаки занепокоєння (тарабанить пальцями , совається на сидінні,бігає,кудись залазить).
3.Спить набагато менше, ніж інші діти.
4.Дуже балакуча.

Прояв імпульсивності:

1.Починає відповідати, не дослухавши запитання.
2.Не здатна дочекатися своєї черги.
3.Не може чекати винагороди.
4.Поведінка слабо керована.
5.Показує різні результати виконання завдань.

Рекомендації:

1.Зменшити робоче навантаження дитини.
2.Бути емоційним педагогом.
3.Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати почуття успішності.
4.Посадити з спокійною і дисциплінованою дитиною.
5.Використовувати тактильний контакт( дотик, прогладжування).
6.Домовлятися про певні дії заздалегідь.
7.Давати короткі і чіткі інструкції.
8.Використовувати гнучку систему заохочення і покарання. Заохочувати одразу ж, не відкладаючи на майбутнє.
9.Завжди залишатися спокійним. Дитині необхідна допомога психолога.

Агресивна дитина (поведінка, що суперечить нормам і правилам).

Причини: виховання в родині, захворювання головного мозку.

Прояв агресії:

1.Часто втрачає контроль над собою.
2. Часто сперечається, свариться з дорослими.
3. Навмисно дратує людей.
4.Часто звинувачує інших у своїх помилках.
5.Часто сердиться і є мстивою.

Рекомендації:

1.Демонструвати модель неагресивної поведінки.
2.Бути уважним до потреб дитини.
3.Карати за конкретні вчинки.
4.Покарання не повинні принижувати.
5.Навчати прийнятних способів вираження гніву і відпрацьовувати навички реагування в конфліктних ситуаціях. Дитині необхідна допомога психолога.

Тривожна дитина (якщо стан тривоги повторюється часто і у різних ситуаціях:під час відповіді біля дошки, спілкування з незнайомими дорослими.) 

Причини: порушення взаємин між батьками і дітьми, авторитарний стиль роботи вчителя, перевантаження організму навчанням, завищенні вимоги до дитини,розлучення батьків, висока тривожність вчителя чи батьків,невроз у дитини.

Прояв тривожності:

1. Швидко втомлюється, важко зосереджується.
2. Бентежиться частіше за інших, червоніє в незнайомій ситуації.
3. Під час виконання завдань дуже напружена.
4. Руки в неї зазвичай холодні і вологі.
5. Сильно упріває, коли хвилюється. Має поганий апетит.
6. Полохлива, невпевнена,боїться труднощів.
7. Часто не може стримати сліз.

Рекомендації:

1.Уникати змагань і не порівнювати дитину з оточенням.
2.Частіше використовувати тілесний контакт.
3.Частіше хвалити,але так, щоб вона знала за що.
4.Звертатись до дитини на ім’я, робити якнайменше зауважень.
5.Використовуйте покарання лише в крайніх випадках, не принижуйте дитину караючи її. Дитині необхідна допомога психолога.

Аутична дитина ( аутизм — крайня форма порушення контактів, відхід від реальності у світ власних переживань).

Причини: порушення внутрішньоутробного розвитку,хвороби раннього дитинства, мозкові дисфункції, порушення біохімічного обміну.

Прояв аутизму:

1.Уникає спілкування, віддаючи перевагу індивідуальній грі на самоті.
2. Любить дотримуватися ритуалів.
3.Говорить про себе в 2-й чи в 3-й особі.
4. Ухиляється від прямих відповідей, ні до кого не звертається з прямими запитаннями.
5. У спілкуванні не використовує міміку та жести.
6.Пізніше за інших дітей вчиться вдягатися, роздягатися.

Рекомендації:

1.Приймати дитину такою як вона є.
2.Дотримуватись певного режиму і ритму життя.
3.Дотримуватись щоденних ритуалів.
4.Навчитись вловлювати найменші вербальні й невербальні сигнали дитини.
5.Забезпечити комфортну атмосферу і якнайчастіше розмовляти з дитиною.
6.Терпляче пояснювати, що від неї вимагається, використовуючи чітку наочну інформацію.
7.Уникати перевтоми. Дитині необхідна допомога психолога.

Левченко Тетяна Георгіївна вчитель початкових класів зош. №25 ім. І. Огієнка м. Хмельницького

Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: tania-fox (27.10.2012) | Автор: Левченко Тетяна Георгіївна E
Переглядів: 1727 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!