Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Індивідуально-психологічні особливості дітей, які слід враховувати вчителю початкових класів.
Індивідуально - психологічні особливості дітей, які слід враховувати вчителю початкових класів. Гіперактивна дитина (дефіцит уваги, рухове розгальмування, імпульсивність).
Причини: генетичні фактори,пологові травми,інфекційні захворювання дитини в перші місяці життя. Прояв дефіциту уваги: 1 Непослідовна. 2 Не слухає, коли до неї звертаються. 3 З великим бажанням береться за завдання, але так і не закінчує його. 4 Не може бути організованим. 5 Часто губить речі,часто буває забудькуватою. 6 Уникає нудних завдань і завдань, які потребують розумових зусиль. Прояв розгальмування: 1.Постійно крутиться. 2.Виявляє ознаки занепокоєння (тарабанить пальцями , совається на сидінні,бігає,кудись залазить). 3.Спить набагато менше, ніж інші діти. 4.Дуже балакуча. Прояв імпульсивності: 1.Починає відповідати, не дослухавши запитання. 2.Не здатна дочекатися своєї черги. 3.Не може чекати винагороди. 4.Поведінка слабо керована. 5.Показує різні результати виконання завдань. Рекомендації: 1.Зменшити робоче навантаження дитини. 2.Бути емоційним педагогом. 3.Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати почуття успішності. 4.Посадити з спокійною і дисциплінованою дитиною. 5.Використовувати тактильний контакт( дотик, прогладжування). 6.Домовлятися про певні дії заздалегідь. 7.Давати короткі і чіткі інструкції. 8.Використовувати гнучку систему заохочення і покарання. Заохочувати одразу ж, не відкладаючи на майбутнє. 9.Завжди залишатися спокійним. Дитині необхідна допомога психолога. Агресивна дитина (поведінка, що суперечить нормам і правилам). Причини: виховання в родині, захворювання головного мозку. Прояв агресії: 1.Часто втрачає контроль над собою. 2. Часто сперечається, свариться з дорослими. 3. Навмисно дратує людей. 4.Часто звинувачує інших у своїх помилках. 5.Часто сердиться і є мстивою. Рекомендації: 1.Демонструвати модель неагресивної поведінки. 2.Бути уважним до потреб дитини. 3.Карати за конкретні вчинки. 4.Покарання не повинні принижувати. 5.Навчати прийнятних способів вираження гніву і відпрацьовувати навички реагування в конфліктних ситуаціях. Дитині необхідна допомога психолога. Тривожна дитина (якщо стан тривоги повторюється часто і у різних ситуаціях:під час відповіді біля дошки, спілкування з незнайомими дорослими.) Причини: порушення взаємин між батьками і дітьми, авторитарний стиль роботи вчителя, перевантаження організму навчанням, завищенні вимоги до дитини,розлучення батьків, висока тривожність вчителя чи батьків,невроз у дитини. Прояв тривожності: 1. Швидко втомлюється, важко зосереджується. 2. Бентежиться частіше за інших, червоніє в незнайомій ситуації. 3. Під час виконання завдань дуже напружена. 4. Руки в неї зазвичай холодні і вологі. 5. Сильно упріває, коли хвилюється. Має поганий апетит. 6. Полохлива, невпевнена,боїться труднощів. 7. Часто не може стримати сліз. Рекомендації: 1.Уникати змагань і не порівнювати дитину з оточенням. 2.Частіше використовувати тілесний контакт. 3.Частіше хвалити,але так, щоб вона знала за що. 4.Звертатись до дитини на ім’я, робити якнайменше зауважень. 5.Використовуйте покарання лише в крайніх випадках, не принижуйте дитину караючи її. Дитині необхідна допомога психолога. Аутична дитина ( аутизм — крайня форма порушення контактів, відхід від реальності у світ власних переживань). Причини: порушення внутрішньоутробного розвитку,хвороби раннього дитинства, мозкові дисфункції, порушення біохімічного обміну. Прояв аутизму: 1.Уникає спілкування, віддаючи перевагу індивідуальній грі на самоті. 2. Любить дотримуватися ритуалів. 3.Говорить про себе в 2-й чи в 3-й особі. 4. Ухиляється від прямих відповідей, ні до кого не звертається з прямими запитаннями. 5. У спілкуванні не використовує міміку та жести. 6.Пізніше за інших дітей вчиться вдягатися, роздягатися. Рекомендації: 1.Приймати дитину такою як вона є. 2.Дотримуватись певного режиму і ритму життя. 3.Дотримуватись щоденних ритуалів. 4.Навчитись вловлювати найменші вербальні й невербальні сигнали дитини. 5.Забезпечити комфортну атмосферу і якнайчастіше розмовляти з дитиною. 6.Терпляче пояснювати, що від неї вимагається, використовуючи чітку наочну інформацію. 7.Уникати перевтоми. Дитині необхідна допомога психолога. Левченко Тетяна Георгіївна вчитель початкових класів зош. №25 ім. І. Огієнка м. Хмельницького | |
Переглядів: 1727 | Рейтинг: 4.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |