Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Індуктивні
і дедуктивні методи навчання
Індуктивні
і дедуктивні методи навчання [Бабанский
Ю.К. Оптимизация процесса обучения. Ростов-на-Дону, - 1972.]
характеризують винятково важливу особливість методів - спроможність розкривати
логіку руху змісту навчального матеріалу. Застосування індуктивних і дедуктивних методів означає вибір
певної логіки розкриття змісту теми, яка вивчається: від приватного до
загального і від загального до приватного. При використанні індуктивного
методу навчальна діяльність викладача і студентів протікає слідуючим чином:
Індуктивне вивчення теми особливо
корисно в тих випадках, коли матеріал носить, здебільшого, фактичний характер
або зв'язаний з формуванням понять, сенс яких може стати ясним лише в ході
індуктивних міркувань. Широко застосовуються індуктивні методи при вивченні
технічних приладів і виконанні практичних завдань. Індуктивними методами
вирішується багато математичних задач, особливо коли викладач вважає необхідним
самостійно підвести студентів до засвоєння деякої більш узагальненої формули. Слабкість індуктивного методу
навчання полягає в тому, що вимагається більшого часу на вивчення нового
матеріалу, ніж при дедуктивному. Він в меншій мірі сприяє розвитку абстрактного
мислення, бо спирається на конкретні факти, досвід і інші дані. При використанні дедуктивного
методу діяльність викладача і учнів носить наступний характер:
Дедуктивний метод сприяє швидкому
проходженню навчального матеріалу, активніше розвиває абстрактне мислення.
Застосування його особливо корисно при вивченні теоретичного матеріалу, при
рішенні задач, що вимагають виявлення слідств з деяких більш загальних
положень. Слід звернути увагу, що в даній
роботі обмежено перелік логічних методів навчання двома способами: дедуктивним
і індуктивним [Тихомиров О.К.
Психология мышление. М.: - 1997.; Кузьмина Н.В. Способности, одаренность, талант учителя. М.: -
1985.]. Зроблено це лише для більшої доступності цілісної класифікації методів
навчання. В принципі ж до цієї підгрупи методів організації навчання
відносяться і методи навчального аналізу, слідчого синтезу, навчальної
аналогії, виявлення причнинно-наслідкових зв'язків. | |||||||||||
Переглядів: 5089 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |