Метод проектів - це педагогічна технологія
У « Концепцїї розвитку школи до 2008 року» наголошується, що школа – це простір життя дитини, тут вона не готується до життя, а повноцінно живе і тому вся діяльність навчального закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя».
Слово «проект» у перекладі з латинської мови означає «кинутий уперед — задум, план тощо».
Проект – група взаємопов’язаних заходів та їх результатів, спрямованих на досягнення кінцевої мети, а також необхідні для цього ресурси та тимчасові затрати. Термін «проект» ввійшов в педагогіку і часто використовується не за призначенням. Проектами називають методичні розробки, сценарії, матеріали з досвіду роботи. Метод проектів - це педагогічна технологія.
Мета: перевірити, як декада проектної діяльності впливає : • на розвиток пізнавальних, творчих здібностей учнів; • на підвищення інтересу до вивчення предметів, до історії рідного краю, її природи; • підвищення освітнього рівня навчання дітей; • виявлення здібних учнів з предметів для включення до участі у районних (міських, обласних) творчо – мистецьких конкурсах; • здруженість учнівського колективу, вміння працювати у команді.
Впроваджуючи у навчальний процес проектну технологію, педагогічний колектив визнає переваги її використання, а саме: • метод проектів навчає дітей самостійно думати, знаходити і вирішувати проблеми, використовуючи для цього знання з різних областей; • діти набувають здатність прогнозувати результати, можливі наслідки різних варіантів рішення, уміння установлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Уміння користуватися методом проектів - показник високої кваліфікації педагога. Учні школи також високо оцінюють використання методу проектів. На думку учнів, метод проектів (результати анкетування): • навчає здобувати знання самостійно, акумулює вміння користуватися здобутими знаннями для рішення нових завдань; • сприяє набуттю комунікативних навичок і умінь (тобто умінь працювати в різноманітних групах, виконуючи різні соціальні завдання і ролі); • надає можливість широких людських контактів в знайомстві з різними точками зору на одну проблему; • навчає користуватися дослідницькими методами: збирати інформацію, факти, уміти їх аналізувати з різних точок зору, висувати гіпотези, робити висновки; • надає можливість висловлювати свої власні думки.
|