СПІКЕР - ознайомлює членів із завданням, встановлює порядок виконання, пропонує членам групи почергово висловлювати свої думки,заохочує групу до роботи, підбиває підсумки роботи групи.
СЕКРЕТАР - коротко записує результати роботи, має право брати участь у підбитті підсумків роботи групи або допомагати доповідачеві.
СЕКУНДАНТ - стежить за часом та заохочує групу до роботи.
ДОПОВІДАЧ - чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи.
Правила роботи в групі
- Уважно слухай товариша.
- Не критикуй! Не принижуй!
- Пам'ятай про взаємоповагу.
- Маєш право промовчати.
- Дотримуйся визначеного часу.
Оцінка роботи
Я вмію співпрацювати зі своїми друзями.
Я зробив/зробила моїм друзям компліменти.
Я був/була добрим партнером у групі, тому що завдяки мені інші добре почувалися.
Я завжди намагаюся говорити не надто голосно.
Коли друзі перестають думати про запропоноване нам завдання, я коректно про це їм нагадую.
Я вмію уважно вислухати партнера.
Я поважаю і враховую думки моїх друзів щодо вирішення завдання.
Як твоя група працювала в цілому?
Оцінка групової роботи Обведи потрібну літеру. ( з - завжди, ч - часом, н - ніколи ) з ч н Ми завжди переконуємося, що всі розуміють завдання. з ч н Ми вислухали ідеї та думки інших. з ч н Ми були дуже терпеливі, коли пояснювали найскланіші частини завдання іншим членам групи. з ч н Ми ділилися всіма матеріалами з іншими членами групи. Нашим найбільшим успіхом було ________________________________________________________________________ Наступного разу ми ________________________________________________________________________
Оцінка роботи Як всі члени групи співпрацювали? Уяви собі, що твоя група отримала смачний торт в нагороду за добру роботу. Поділи цей торт поміж всіх членів групи в відповідно до того, як вони працювали.
Оцінка роботи Ім'я __________________ Дата _________________ Члени моєї групи _____________________________________________________________________________ Простав 0, 1, 2 чи 3 бали. Я слухав/слухала, коли інші говорили. Я пропонував/пропонувала свої ідеї та інформацію. Я питав/питала інших про їхні ідеї. Я просив/просила інших своїх друзів про допомогу, коли вона мені була необхідна. Я допоміг/допомогла своїм друзям у групі, заохочував/заохочувала їх. Я питав/питала інших про їхні ідеї. Я сказав/сказала іншим, що мені подобаються їхні ідеї. Я старався/старалася узагальнювати думки інших. Я доповів/доповіла класу про результати роботи у групі.
Оцінка роботи. Робота в групі Чи ми ділилися, допомагали один одному? Чи ми сказали один одному щось приємне? Чи ми поважали думки, ідеї кожного? Чи всі ми мали нагоду брати участь в обговоренні завдання? Який у тебе настрій після роботи в групі? Обведи.
Оцінка роботи (оцінювання захисту проекту) Ми оцінюємо працю нашої групи Що нового ви навчилися з презентації? _________________________________________________________________________ Яка частина презентації була найбільш творчою? _________________________________________________________________________ Що зробили ті учні, які представляли проект, щоб привернути увагу інших? _________________________________________________________________________ Які поради ви можете дати авторам проекту щодо поліпшення їхньої роботи? _________________________________________________________________________ Чи викликала презентація у вас цікавість до цієї теми? _________________________________________________________________________
Робота в парах 1. Обговорити короткий текст, завдання до нього. 2. Взяти інтерв'ю і визначити ставлення партнера до заданого тексту. 3. Зробити взаємоаналіз чи взаєморедагування письмових робіт. 4. Сформулювати підсумок уроку. 5. Розробити разом запитання до учнів чи до вчителя. 6. Проаналізувати разом вправу, задачу, проблему. 7. Протестувати й оцінити роботу один одного. 8. Відповісти на запитаня вчителя.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ 1. Завдання, питання для невеличкої дискусії, 1 - 2 хв для обдумування можливих відповідей або індивідуальних рішень. 2. Визначення, хто з учнів висловлюватиметься першим, обговорення своїх ідей один з одним. визначення часу на спільне обговорення. 3. Після того як час вичерпано, кожна пара представляє свої результати роботи.
Ротаційні (змінні) трійки ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ 1. Запитання на допомогу учням з метою обговорення нового матеріалу. 2. Об'єднання учнів у трійки. Разом всі трійки утворюють коло. 3. Відкрите запитання. Кожен за порядком повинен на нього відповісти. 4. Коротке обговорення та розрахунок. За номером 1 переходять до наступної трійки за годинниковою стрілкою, 2 через дві трійки, 3 залишаються на місці і є постійними членами своєї трійки. У результаті утворюється нова трійка. 5. Зміна трійок стільки разів, скільки є запитань.
Два - чотири - всі разом ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ 1. Запитання для обговорення дискусії. 1 - 2 хв для індивідуального обдумування можливих відповідей. 2. Об'єднання учнів у пари з метою взаємообговорення своїх ідей. Визначення часу на висловлювання кожного в парі та спільне обговорення. Пари обов'язково повинні дійти згоди щодо відповіді або рішення. 3. Об'єднання пар в четвірки, обговорення попередньо досягнутих рішень щодо поставленого запитання. Як і в парах, прийняття спільного рішення обов'язкове. 4. Об'єднання четвірок в більші групи або обговорення поставленого запитання з усім класом.
Карусель ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ Стільці розставлені у два кола. Учні, що сидять у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а ті, що сидять у зовнішньому колі, - обличчям до центру, таким чином учні сидять один навпроти одного. Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє - рухоме: за сигналом всі учасники пересуваються на один стілець праворуч і опиняються перед новим партнером. Мета - пройти все коло, виконуючи поставлені завдання.
|