Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання | [ Додати статтю ] |
Інтерактивні технології навчання
Понад 2400 років тому Конфуцій сказав:
Те що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Дещо змінивши слова великого китайського педагога, можна сформулювати кредо інтерактивного навчання. Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу й оюговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроку.
Структура таких уроків складається з 5 етапів: - мотивація, - оголошення, представлення теми та очікуваних результатів, - актуалізація знань, надання необхідної інформації, - усвідомлення, - рефлексія. Центральною частиною уроку є інтерактивна вправа.
Варто зауважити, що в науковій літературі відсутня будь - яка класифікація інтерактивних технологій навчання. Та залежно від мети уроку та форм організації навчальної діяльності учнів можна розподілити їх на 4 групи: • Інтерактивні технології кооперативного навчання. • Інтерактивні технології колективно-групового навчання. • Технології ситуативного моделювання. • Технології опрацювання дискусійних питань. Інтерактивні технології кооперативного навчання До технологій кооперативного навчання належать такі інтерактивні технології, як: робота в парах, ротаційні (змінні) трійки, два-чотири -всі разом, карусель, робота в малих групах, акваріум. Їх можна ефективно використовувати як на уроках засвоєння, так і на уроках застосування знань, умінь і навичок. Це може відбуватись одразу ж після викладу вчителем нового матеріалу, замість опитування, на спеціальному уроці, присвяченому застосуванню знань, умінь і навичок, або бути частиною узагальнювального уроку. Робота в парах
-За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватися. Робота в парах дає учням час поміркувати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона розвиває навички спілкування, вміння висловлюватися, критично мислити, переконувати, вести дискусію. Під час роботи в парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують багато часу.
Ротаційні (змінні) трійки - цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, грунтовному аналізу й обговоренню нового матеріалу з метою його осмислення, засвоєння і закріплення.
Два-чотири-всі разом Карусель
Ця технологія найефективніша для одночасного залучення всіх учасників до активної роботи з різними партнерами. Її застосовують для обговорення будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій, для збирання інформації з певної теми, для перевірки обсягу й глибини наявних знань, для розвитку вмінь аргументувати власну позицію.
Акваріум Технології колективно-групового навчання Мікрофон Мозковий штурм
"Мозковий штурм" - це такий метод вирішення проблеми, коли всі учасникі розмірковують над однією і тією самою проблемою і "йдуть на неї в атаку". Цю технологію застосовують, коли потрібні кілька варіантів розв'язання проблеми. Навчаючи - вчуся
Цю технологію використовують під час повторення вивченого та під час вивчення блоку інформації. Її застосування дає змогу учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам, підвищує цікавість до знань. Ажурна пилка Незакінчені речення
Цю інтерактивну технологію часто поєднують з "мікрофоном", вона дає змогу розвивати в учнів зв'язне мовлення, власні висловлювання, порівнювати їх з іншими, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті і переконливо. Дерево вирішень
Ця технологія є варіантом розв'язання конкретної проблеми. "Дерево вирішень" допомагає дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень. Технології ситуативного моделювання Рольова гра. Драматизація Опрацювання дискусійних питань Обери позицію Зміни позицію Безперервна шкала думок Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу Дебати Для вчителя використання інтерактивного навчання розкриває перспективи для фахового росту, для самовдосконалення, для навчання разом з учнями.
Атаманюк Наталія Василівна школа №8
| |
Переглядів: 10150 | Рейтинг: 4.2/4 |
Всього коментарів: 0 | |