Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Як зробити квест на уроці ?

Сьогодні Гейміфікація освіти обзаводиться своєю теорією і своїми гуру, студії створюють освітні ігри для шоломів віртуальної реальності, а одним з найяскравіших загальносвітових освітніх подій весни обіцяє стати запуск освітньої платформи Minecraft навчальних закладів. Фахівці та ентузіасти, які встигли розглянути питання з різних сторін, часом кажуть, що тема Гейміфікація в сучасній освіті вже перегріта.

Проте, масовій школі гейміфікаційна пересиченість зовсім не властива. «Ігри по станціях» стають прерогативою шкільних свят і літніх таборів, і стосуються, в першу чергу, учнів молодшого віку, а звичайні уроки від ігор до сих пір далекі.

Ніщо не заважає нам грати

Найчастіше вчителі кажуть, що масово впроваджувати ігрові практики вже зараз заважає відсутність достатнього матеріального забезпечення. Ігрові освітні платформи - найчастіше англійською мовою, а ВР-шоломів школи, як правило, в очі не бачили. Однак застосування складних і дорогих технологій зовсім не обов'язково: відеоігри та кабінетні ігри будуються за схожими принципами.

Інші перешкоди - відсутність культури ігр та мала обізнаність. Тут можна звернутися не тільки до гейміфікаторів освіти, а й до творців бізнес-ігор, відеоігор і живих квестів. Гра може підняти мотивацію і зробити шкільні уроки дійсно корисними і такими, що запам'ятовуються, а педагог з компетенціями ігрового майстра цінується високо - це напрямок в освіті називають в числі найперспективніших.



Що повинно бути в квесті?

Мета для гравців. Це головне завдання, актуальне для ігрового світу. «Пройти навчальну тему» ​​- це не ігрова мета, а пункт для вашої звітності. Хто б став грати в шутер або стратегію, мета яких позначається авторами як «пройти гру»? Формулювання «відновити цивілізацію після апокаліпсису» звучить цікавіше. Уявіть собі, що ми потрапляємо в світ після глобальної катастрофи. Для молодого генетика тут багато роботи! Конкретні дії в грі повинні служити основній місії. Наприклад, на монстрів, які населяють пустки, можна впливати, тільки розібравшись в природі їх мутацій (а заодно в тому, що це взагалі таке - мутація). Такий ось урок біології в старшій школі.

Ролі для гравців. Всередині ігрового простору учні виступають у ролі ігрових персонажів. Вчені, які будують МКС? Стародавні єгиптяни в спробах побудувати піраміду? Група астронавтів, яких забули на Марсі, як персонажа фільму Рідлі Скотта? Мандрівники в часі? Все залежить від сюжету і головної мети. А, вірніше, тільки від вашої фантазії.

 

Кооперативні дії. Ускладнюючи гру, можна додавати рольові елементи. В цьому випадку клас потрібно поділити на групи, додати змагальності, дати деяким із гравців особисті цілі, зробити взаємну допомогу необхідної з механіки, ускладнити систему взаємодій. Такі методи будуть не тільки сприяти засвоєнню предмета, а й покращувати соціальні навички. Ситуація, при якій кожен учень робить свою частину роботи і чекає інших, мало чим відрізняється від звичайного рішення прикладів на уроці. Тому добре працює кооперація. Наприклад, одні гравці володіють методом вирішення, а інші - даними.



Загадки і головоломки. З цією частиною у вчителя-предметника не повинно виникнути проблем: будь-яке завдання зі збірки завдань можна помістити в цікавий контекст. Самі по собі коливальний контур і електричне коло - абстрактні поняття. Але якщо тобі важливо, куди тече струм, і що саме станеться після зміни напруги, завдання відразу набуває осмисленості. Безглузді речі ми запам'ятовуємо куди гірше, ніж ті, від яких щось залежить. Завдання на знання предмета корисно поєднувати з загадками на кмітливість, які задіюють кмітливість. Важливо: завдання повинно бути умовою для того, щоб рухатися далі.

Ігрові механіки. Це ті правила, які працюють в грі і забезпечують причинно-наслідкові зв'язки. Поступово певним чином, ти отримуєш певний результат. Придумайте, як працюють ті чи інші елементи у вашому світі, якими правилами він підпорядкований. Наприклад, щоб рухатися далі, потрібно збирати ресурс. Або з кожним наступним кроком гравці отримують додаткові можливості.

Сюжет та інтерактивність. 
Мікросюжет є і в завданнях підручників: «Сидоров пішов збирати яблука ...» Однак підручники не дають зворотний зв'язок. Результатом контрольної роботи стає оцінка, а не знання про те, який вплив чинили на вигаданий світ. Учень не дізнається, чи буде плакати Сидоров, якщо з його вини залишиться без яблук. А ось інтерактивна гра робить рішення гравців необхідними і реагує на них.

- Ви зменшилися і потрапили всередину людського організму в мікро-капсулі? Якщо ви не доставите діючу речовину (яку, до речі?) в певну систему за певний час, хворому буде непереливки.

- Ви змінили клімат цілої планети. Давайте подивимося, які це має еволюційні наслідки.

- Ви вирішили платити загарбникам данину? Відмінно, тепер вони не зруйнують ваше місто. Але інші князівства від вас відвернуться. Які ресурси ми від цього втратимо?

- Вітаємо, ви плеснули летючої речовини у вогонь. Добре, що цей дослід був повністю уявним.
 



«Півтора землекопа», яким ти поглянеш в очі, мотивують куди більше, ніж якась абстрактна фраза про «неправильне рішення». Всі вчинки гравця повинні спричинити за собою будь-які події. Найкраще, якщо у гравців буде можливість робити вибір, як вчинити. Це підвищує емоційну залученість і вчить розглядати різні варіанти.

Які використовувати інструменти?

Все залежить від того, які кошти ви маєте і який квест хочете провести. У будь-якому випадку, головний інструмент - ваш розум і уява учнів.

Поїздка на природу дає можливість включити в програму рухливі ігри та елементи спортивного орієнтування. Однак за містом займатися можна не тільки іграми в «зірницю». У багатьох нестандартних системах освіти заняття з дисциплін проходять під відкритим небом. Наприклад, в одній з вальдорфських шкіл в Іркутську учні спускаються до берега Байкалу і проводять досліди в рамках вивчення астрономії.

Виїзний урок-екскурсія по місту - теж відмінний спосіб зробити квест-пригоду на великій території. Тут можна звернутися до додатків для екскурсій. У колекції Izi Travel можна знайти маршрут по самих різних містах і музеях. Також сервіс дозволяє записати свій аудіогід, і тут починається найцікавіше.

Ніхто не заважає розповісти історію художньою мовою, а в ключових точках на мапі (позначені в додатку) можуть бути заховані артефакти, необхідні для успішного проходження квесту.
Звичайно, спершу доведеться кілька разів пройтися по маршруту самому, щоб розрахувати таймінг і розкласти конверти із завданнями і флешки з матеріалами в затишні місця.



У 45-хвилинного уроку в класі теж є свої переваги - виходить компактна кабінетна гра, в центрі якої знаходиться якась конкретна тема. Головне мати в голові історію, правила світу і набір кейсів.

Вчителі хімії та фізики, у яких є інструментарій для дослідів, вже знаходяться у виграшній позиції. Потрібно просто придумати, яку практичну мету має дослід в рамках ігрового світу. Виділяємо ДНК банана, щоб спорядити експедицію з пробами земних рослин. Інакше не бачити на колонізованих планетах бананів! Злочинця можна знайти за типом мікроорганізмів, які залишилися на доказах. Лакмус дозволяє читати зашифровані послання - якщо зумієш вірно визначити вид хімічної середовища.
Для ігрових цілей можна використовувати різні ресурси і програми для вчителів. Наприклад, щоб користуватися Pliсkers, потрібні тільки телефон вчителя з встановленим додатком і набір роздрукованих карток у студентів. Це дуже швидкий і простий спосіб для колективних рішень і голосувань.
По класу можна розклеїти роздруковані QR-коди, які ведуть на сторінку з інформацією. Для цього буде потрібно створити сторінки, посилання на які будуть перетворені, і скористатися генератором кодів. На смартфонах учнів повинні стояти QR-рідери - завантажити такі безкоштовні додатки не складає труднощів. Картки з такими кодами можуть бути також ігровою валютою, яку отримаєш, виконуючи завдання. Або древніми печатками на артефактах загиблих цивілізацій, які потрібно просканувати.
В якості тренування можна запропонувати учням створити їх власний квест.

Правильно ставити питання і придумувати кейси можна тільки коли сам ясно уявляєш собі вірні відповіді.
Це повертає мислення зовсім в іншу сторону, допомагає уявити собі, як міркують інші люди, оцінити придатність знань, розвинути логічне мислення і творчі здібності.

Поради розробника живих квестів

Розробник Ігор Дмитро Іоффе, розповів нам, як з'явилася ідея створити екологічний квест «Чисті Ігри», що привертає увагу до проблем навколишнього середовища, ніж хороші ігрові форми осягнення світу і на що слід звернути увагу, придумуючи свій сценарій.

   Дмитро Іоффе фахівець і організатор ігор живої дії, засновник і лідер проекту «Чисті Ігри», засновник сервісу «Розклад вузів»
- Ідея «Чистих Ігор» народилася на островах озера Вуокса. Ми були в поході на човнах, кілька днів, помітили багато сміття на островах, і один з друзів запропонував ідею рольової гри, де сміття могло б бути ресурсом, який добувають. Типу золота в Варкрафт. Мені ідея дуже сподобалася, ми стали думати, як це можна зробити. Вирішили, що гра повинна бути не рольової, а, скоріше, нагадувати змагання зі збору сміття для всіх, хто захоче. Переможці повинні отримувати призи. А головне - все має бути цікаво. Гравці повинні бачити не сміття, а ресурс для перемоги. Так все і пішло. Через два місяці зробили гру, вийшло успішно.

До «Чистих Ігор» я 12 років займався рольовими іграми живої дії. Брав участь в освітніх іграх - наприклад, допомагав колегам з проекту «Полудень». Це ігровий проект, спрямований на соціальну адаптацію дітей з дитячих будинків та складається в асоціації «Ігри Майбутнього».

Освітні ігри служать для отримання нових навичок і корисного досвіду, який важко отримати в інших умовах.
Міські квести допомагають поглянути на місто під іншим кутом, краще його впізнати. Граючи в рольові ігри, можна приміряти на себе багато ролей і при цьому виявити, що з них тобі більше до душі - профорієнтація, можна сказати.



Школярі краще запам'ятовують інформацію в освітніх іграх, а не на звичайних уроках, тому що в першому випадку отримують знання, коли вирішують своє завдання. При цьому ви ставитеся до знань не як до «інформації, яку треба запам'ятати», а як до речей, без яких ви не зможете щось здійснити. При цьому, наприклад, в Civilization ви можете взаємодіяти з речами - тобто, не тільки прочитати і запам'ятати, а захопити або розвивати країну, торгувати, вести дипломатію. Звичайно, після такого все запам'ятається краще.

Щоб створити гру, технічні засоби не обов'язкові. Можна все зробити на папірцях і з усім, що трапиться під руку. Але технічні штуки допомагають багато автоматизувати. І ще що важливо: з ними зручніше упакувати гру в упаковку.

В основі будь-якої гри лежить принцип, патерн.

Один з найпростіших - змагальність, тобто, у кого більше балів. Тут потрібно придумати, за що будуть отримувати бали. Або якісь дії, скільки балів можна давати. Гра зазвичай обмежена за часом, це варто враховувати. Всіх потрібно ставити в різні умови. Гра може бути симуляційною, тобто, вона симулює будь-який процес. Ще може бути принцип «хто першим вийшов, той і переміг». Або один учасник повинен перемогти іншого, як в камінь-ножиці-папір. Чим в більшу кількість ігор ви грали, тим більше ігрових патернів згадайте.



Якщо до душі гри на комунікацію і в ролях, як «Мафія», то я б запропонував спробувати кабінетні рольові ігри, там теж ролі і багато комунікації. Календар рольових ігор можна подивитися на сайті kogda-igra.ru (там дивитися за типом гри «Павільйонна»). Також рекомендую проект Questoria.ru, це поліпшена «Мафія».

Людям, що бажають займатися квестами, рекомендую грати самим і пробувати робити ігри для своїх друзів. Все з цього починали. Якщо у вашому місті немає ігор, то знайдіть гри в інших містах і пробуйте робити їх у себе. Зв'яжіться з їхнім автором, розкажіть про себе, попросіть ради. Якщо у вас є можливість, підіть на стажування до тих, хто проводить гри. Допомагайте їм безкоштовно, вчіться на практиці, більше питайте. Необов'язково проходити спеціальні курси, щоб навчитися створювати ігри. Гра - це одне з базових явищ, навіть тварини грають, це у всіх в крові.

Отже, залучати новинки техніки, як і вбиратися в костюми історичних героїв, не обов'язково. Щоб перетворити шкільне заняття в освітній квест буде потрібно, в першу чергу, розуміння гейміфікаціонних принципів. А в якості засобів можна використовувати тільки папір, вміст шкільних лабораторій і мобільні телефони.

Головне в грі - інтерес, залученість, натхнення і азарт. Ці переживання можна викликати різними способами.



Джерело: https://newtonew.com/discussions/live-quest-lesson
Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: (28.05.2016) | Автор: Аліса Загрядська
Переглядів: 4089 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!