Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання | [ Додати статтю ] |
Метод проектів і досліджень у початковій школі До однієї з продуктивних та оптимальних технологій створення творчого освітнього середовища в початковій школі можна віднести організацію проектної діяльності. Проектна діяльність є методом, що йде від дитячих потреб та інтересів, стимулює самостійність. Необхідно забезпечити єдність інтелектуального, емоційного і морального розвитку, що робить учня здатним до прекрасних, піднесених форм душевного стану. Завдання вчителя - спрямувати дослідницьку діяльність дитини не на глобальні проблеми, а на те, що діти можуть побачити самі, відчути. В основі методів проекту і дослідження: • розвиток пізнавальних умінь і навичок учнів; • вміння орієнтуватися в інформаційному просторі; • вміння самостійно конструювати свої знання; • вміння критично мислити. У початковій школі дітей можна залучати до окремих видів праці, дослідницької діяльності. Вже не перший рік у своїй роботі я використовую принцип міні-максі, в основі цього принципу будується проектна діяльність. Міні-макс - це головне, що потрібно знати з запропонованої теми, а також додаткова інформація, що дає можливість різнобічного поповнення багажу знань. Етапи робота над проектом: 1 етап. Підготовка. 2 етап. Актуалізація знань. Планування. Результати та висновки. 3 етап. Представлення готового продукту (презентація). 4 етап. Оцінка процесів та результатів роботи. Прикладом використання методів проекту і досліджень можуть служити Пушкінські проекти «Казка про царя Салтана» (2009), «Казка про Золотого півника» (2010). На початкових етапах були розроблені види роботи над казкою: читання оригіналу з паралельною лексичної роботою, бесіда, прослуховування аудіозапису казки, перегляд мультиплікаційного фільму з подальшим обговоренням і знаходженням невідповідностей між казкою та мультфільмом, дослідження історії написання твору, ознайомлення з творами, створеними за мотивами казки (опера Римського-Корсакова, ілюстрації Білібіна). У рамках роботи над проектом учні відвідали шкільний та міський музеї О. С. Пушкіна, зібрали матеріал про значення Болдіно в житті Пушкіна. Така підготовка необхідна для більш глибокого розуміння учнями твору, занурення в світ Пушкінських казок, що й забезпечує успішність проекту. Головне завдання початкових етапів полягає в мотивації учнів для оволодіння необхідними знаннями і можливості творчої реалізації. Наступний етап представлений власне творчістю учнів. Це і дитячі малюнки та вироби до казки, і інсценування, а також участь у вікторинах та літературних іграх. Результати цього проекту оцінюються вчителем, висновки потім використовуються в плануванні подальших проектів. Так, в 2011 році планується продовжити роботу над Пушкінською тематикою в проекті «Пам'ятники Пушкіну в нашому місті». Слід зазначити, що метод проектів надає величезні можливості для роботи над мовою. Так, у проекті «Пернаті друзі» (2011) планується застосувати принцип білінгвізму (основні поняття проекту будуть дублюватися українською та російською мовами). Таким чином, проектна діяльність дає можливість отримати глибокі знання і зробити процес вивчення та навчання цікавим і різноманітним. Спіцина О. В., гімназія № 153 ім. О. С. Пушкіна м. Києва Список літератури: 1. Громыко Ю. В. Понятие и проект в теории развивающего образования В. В. Давыдова // Изв. Рос. акад. образования.- 2000.- N 2. 2. Новикова Т. Проектные технологии на уроках и во внеурочной деятельности. //Народное образование, № 7, 2000. 3. Пахомова Н. Ю. Метод учебных проектов в образовательном учреждении: Пособие для учителей и студентов педагогических вузов. — М.: АРКТИ, 2003. | |
Переглядів: 8541 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |