Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Метод проектів і досліджень у початковій школі

Метод проектів і досліджень у початковій школі

До однієї з продуктивних та оптимальних технологій створення творчого освітнього середовища в початковій школі можна віднести організацію проектної діяльності. Проектна діяльність є методом, що йде від дитячих потреб та інтересів, стимулює самостійність. Необхідно забезпечити єдність інтелектуального, емоційного і морального розвитку, що робить учня здатним до прекрасних, піднесених форм душевного стану. Завдання вчителя - спрямувати дослідницьку діяльність дитини не на глобальні проблеми, а на те, що діти можуть побачити самі, відчути.

В основі методів проекту і дослідження:

• розвиток пізнавальних умінь і навичок учнів;

• вміння орієнтуватися в інформаційному просторі;

• вміння самостійно конструювати свої знання;

• вміння критично мислити.

У початковій школі дітей можна залучати до окремих видів праці, дослідницької діяльності. Вже не перший рік у своїй роботі я використовую принцип міні-максі, в основі цього принципу будується проектна діяльність.

Міні-макс - це головне, що потрібно знати з запропонованої теми, а також додаткова інформація, що дає можливість різнобічного поповнення багажу знань.

Етапи робота над проектом:

1 етап. Підготовка.

2 етап. Актуалізація знань. Планування. Результати та висновки.

3 етап. Представлення готового продукту (презентація).

4 етап. Оцінка процесів та результатів роботи.

Прикладом використання методів проекту і досліджень можуть служити Пушкінські проекти «Казка про царя Салтана» (2009), «Казка про Золотого півника» (2010). На початкових етапах були розроблені види роботи над казкою: читання оригіналу з паралельною лексичної роботою, бесіда, прослуховування аудіозапису казки, перегляд мультиплікаційного фільму з подальшим обговоренням і знаходженням невідповідностей між казкою та мультфільмом, дослідження історії написання твору, ознайомлення з творами, створеними за мотивами казки (опера Римського-Корсакова, ілюстрації Білібіна).

У рамках роботи над проектом учні відвідали шкільний та міський музеї О. С. Пушкіна, зібрали матеріал про значення Болдіно в житті Пушкіна. Така підготовка необхідна для більш глибокого розуміння учнями твору, занурення в світ Пушкінських казок, що й забезпечує успішність проекту. Головне завдання початкових етапів полягає в мотивації учнів для оволодіння необхідними знаннями і можливості творчої реалізації.

Наступний етап представлений власне творчістю учнів. Це і дитячі малюнки та вироби до казки, і інсценування, а також участь у вікторинах та літературних іграх.

Результати цього проекту оцінюються вчителем, висновки потім використовуються в плануванні подальших проектів. Так, в 2011 році планується продовжити роботу над Пушкінською тематикою в проекті «Пам'ятники Пушкіну в нашому місті».

Слід зазначити, що метод проектів надає величезні можливості для роботи над мовою. Так, у проекті «Пернаті друзі» (2011) планується застосувати принцип білінгвізму (основні поняття проекту будуть дублюватися українською та російською мовами).

Таким чином, проектна діяльність дає можливість отримати глибокі знання і зробити процес вивчення та навчання цікавим і різноманітним.

Спіцина О. В.,  гімназія № 153 ім. О. С. Пушкіна м. Києва

Список літератури:

1.     Громыко Ю. В. Понятие и проект в теории развивающего образования В. В. Давыдова // Изв. Рос. акад. образования.- 2000.- N 2.

2.     Новикова Т. Проектные технологии на уроках и во внеурочной деятельности. //Народное образование, № 7, 2000.

3.     Пахомова Н. Ю. Метод учебных проектов в образовательном учреждении: Пособие для учителей и студентов педагогических вузов. — М.: АРКТИ, 2003. 

Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: [ADM]Irina (05.07.2010)
Переглядів: 8541 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!