Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у школі І ступеня. (Продовження)

Продовження

 

При плануванні і підготовці комп'ютеризованих уроків вчителеві доводиться обґрунтовано добирати необхідний матеріал.

Творчий пошук, звичайно, не повинен суперечити законам зорового і слухового сприйняття, не мати інтуїтивного підходу при озвучуванні

і оформленні електронних навчальних матеріалів.

Розробляючи уроки з мультимедійним супроводом вчителі початкових класів враховують класичні дидактичні принципи.

Навчання з використанням електронних засобів акцентується на принципах індивідуалізації і активності.

В основному, технологія навчання з використанням комп’ютера

досліджувалася вченими в двох напрямах: візуалізація (забезпечення наочності) навчального змісту і алгоритмізації навчальної діяльності. Способи засвоєння навчального матеріалу повинні бути

адекватні сучасним науковим способам пізнання. (Принцип науковості)

Системний підхід до викладу навчального матеріалу, його структуризація і виділення основних понять і зв'язків між ними, якраз і є як основою для розробки змісту комп'ютерної навчальної програми, так і одним з методів сучасного наукового пізнання.

Принцип доступності при застосуванні комп’ютера переходить

від принципу загальної доступності, для певної вікової групи учнів, в принцип індивідуальної доступності і розглядається як можливість досягнення мети навчання.

Принцип свідомості забезпечений на уроках з використанням електронних засобів методикою організуючої стратегії, якій віддається перевага в сучасних інформаційних технологіях навчання. Для реалізації принципу свідомості учневі повідомляються мета і завдання навчання, відомості про наочну діяльність і основні етапи її здійснення. Успішність реалізації принципу свідомості залежить від теоретичного рівня курсу, повноти розкриття понять, що вивчаються,

і їх взаємозв'язків.

Інформаційні технології навчання передбачають введення, обґрунтування і розкриття ще одного загального принципу, який, хоч і присутній завжди в процесі навчання, але не був основоположним. Йдеться про комунікацію, організацію діалогу між учнем і засобом навчання, в даному випадку між комп'ютером і учнем. Цей новий, властивий тільки навчанню з використанням електронних засобів, принцип називають принципом когнітивної комунікації. Вченими найглибше висвітлений стосовно навчання з використання електронних засобів, принцип наочності, названий в наш час "інтерактивноюнаочністю".

Якщо в традиційному розумінні під наочністю розумілася перш за все ілюстративна компонента, забезпечення потреби учнів побачити в якій-небудь формі предмет або явище, провести з ним мінімальні маніпуляції, то сьогодні вже наочність дозволяє побачити те, що не завжди можливо в реальному житті навіть за допомогою найчуттєвіших і точніших приладів.

Більш того, з представленими в комп'ютерній формі об'єктами можна здійснити різні дії, вивчити їх не тільки статичне зображення, але і динаміку розвитку в різних умовах. При цьому комп'ютер дозволяє як виокремити

головні закономірності предмету, що вивчається, або явища, так і розглянути його в деталях. Різні форми представлення об'єкту можуть змінювати одна одну і за бажанням учня, і за командою програми, чергуючи або використовуючи одночасно образне, аналітичне, мовне уявлення. Це дозволяє, згідно завданням навчання,

як ущільнити інформацію про об'єкт, що вивчається, так і розширити її. Процеси, що моделюються комп'ютером, можуть бути різноманітними за формою і за змістом, відноситися до фізичних,

соціальних, історичних, екологічних і інших процесів. Принцип наочності піддався в інформаційних технологіях навчання значної

диференціації.

Зрозуміло, використовуючи заповідь лікарів «не нашкодить», на

уроках повинна бути представлена не будь-яка модель, а тільки та, яка сприяє реалізації дидактичних цілей даного уроку; модель, що конче необхідна для формування знань, матеріал слід представляти у формі, що дозволяє найчіткіше розкрити істотні зв'язки і відношення об'єкту, що вивчається; істотні ознаки, зв'язки і моделі

повинні бути адекватно зафіксовані кольором, миганням, звуком і т.д. Конкретні приклади по використанню різних способів представлення об'єктів, які вивчаються, використання специфічних особливостей і можливостей комп’ютера – відео,

звуковий супровід, анімації: переміщення, виділення, рух з реалізації принципу наочності, викладені в наступних розділах даної роботи. Наочність, що забезпечується комп'ютером, дає можливість говорити про новий могутній інструмент пізнання, представлений у вигляді графічних зображень, який не тільки представляє знання у вигляді образів-картинок і тексту, а також дозволяє візуалізувати

ті людські знання, для яких ще не знайдені текстові описи, або які вимагають вищих ступенів абстракції.

Використовуючи класичні положення дидактики, застосування комп'ютера в навчанні вносить значні зміни не тільки до практики, але і в теорію педагогіки.

Засоби інформатизації вимагають інших, ніж раніше, методичних підходів в освітньому процесі, а точніше, педагогічних технологій. Шлях до успіху в цій найважливішій справі повинен бути максимально творчим і демократичним.

Інформатизація освіти — це сильний засіб, і, як будь-який сильний засіб, може бути успішно впроваджений за умов розумно застосування і продуманого дозування.

Головне, що без розуміння суті цього процесу ні суперсучасні комп'ютери, ні барвисто оформлені кабінети, ні чиновницькі придумування та "круті” семінари і конференції, не допоможуть сформувати повноправного громадянина інформаційного суспільства.

 

 

Саражинська Н.А.

http://www.scribd.com/doc/7295083/-2008
Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: [ADM]Irina (28.09.2010)
Переглядів: 1448 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!