Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Презентація? Презентація! Презентація.

Презентація? Презентація! Презентація.

 

Мультимедійні презентації міцно увійшли в шкільне життя. Практично кожен вчитель, що має практичні навички володіння інформаційними технологіями, використовує їх у своїй повсякденній роботі. Але в безпосередньому спілкуванні учня з учителем виникає та аура, без якої живий інтелект не може існувати і розвиватися [1]. Тому надмірне захоплення створенням презентацій може негативно позначитися на ефективності освітнього процесу. Так, і що гріха таїти, багато з тих, що зустрічаються презентацій страждають, м'яко кажучи, не найкращою якістю. У ситуації, що склалася мені здалося доцільним навести деякі рекомендації зі створення ефективних презентацій.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ - це переконання, форма комунікації. Її мета обмежена, вона і не повинна бути всеосяжною. Відчуття кольору, лінії, композиції, пропорції, гармонії, здатність до образного мислення, знання психології кольору допоможуть створити ефективну презентацію результату, забезпечити її успіх [2].

Презентація може мати різні форми, застосування яких залежить від знань, підготовленості авторів, а так само передбачуваної аудиторії. Найбільш ефективно використовувати презентації при проведенні лекції, практичного заняття, лабораторної роботи, самостійної роботи, тестування.

1. Планування презентації.

Хороший план сьогодні краще бездоганного завтра

                                                                                                  А. Блок

Будь-яке планування включає в себе з'ясування, що конкретно потрібно донести до аудиторії з цієї теми, за який час і в якій послідовності. Планування свого виступу з цією презентацією - це початок, перший етап планування презентації.

Як правило, титульний лист презентації повинен містити назву роботи та авторів (чи мало де вона вам знадобиться). Пам'ятайте, що на цьому етапі відбувається об'єднання аудиторії для роботи в потрібному напрямку.

Другий етап планування презентації включає в себе рішення про те, які розділи необхідно включити, яке призначення кожного, розмістіть їх в логічному порядку і визначте порядок виступу.

При плануванні презентації бажано розсортувати можливі елементи на групи:

1. Те, що обов'язково повинно бути включено

2. Те, що бажано включити

3. Те, що можна буде сказати, якщо буде час.

Необхідно пам'ятати, що не можна охопити все. Будуйте презентацію тільки на тих фактах, які можуть зацікавити всю аудиторію цілком або тих, без яких не можна обійтися при поясненні (хай і не цікавих). Намагайтеся не включати нічого стомлюючого, невідомого для більшості.

Третій етап планування презентації - її завершення. Продумайте логічно вивірене завершення. Але не варто, на мій погляд, писати на весь слайд прощальні слова. Найчастіше це виглядає комічно.

Мета презентації обов'язково диктує закінчення, що повинно бути обдумано заздалегідь. Воно може включати:

• короткий опис викладених фактів і аргументів;

• список використаної літератури;

• пропозицію задавати питання;

• подяку за увагу.

При плануванні презентації необхідно спиратися на наступні дидактичні принципи:

• науковості;

• наочності;

• доступності;

• системності та послідовності;

• свідомості і активності;

• міцності;

• зв'язку теорії і практики;

• інтерактивності;

• індивідуалізації;

• перманентності комплексного сприйняття інформації.

2. Постановка виступу.

                  Немає більш сильного видовища, ніж упокорений натовп.

                                                                                                     С. Батлер

На стадії планування ми розглядали аудиторію як слухачів. Тепер ми подивимося на них як на глядачів шоу, які ще й можуть брати в ньому участь. Отже, постановка вашого виступу з презентацією вимагає від вас напруженого розумового процесу. Адже навіть повноцінна презентація може перетворитися на провал. І, навпаки, абсолютно провальна - на щось першокласне!

Правильний виступ дозволить результат зробити більш зрозумілим і цікавим, більш яскравим і незабутнім. Виділимо наступні ключові моменти цього етапу:

• вивчення структури виступу;

• пошук різних шляхів спілкування з аудиторією, вибір засобів комунікації;

• вивчення вікових особливостей аудиторії;

• узгодженість розділів презентації з періодами уваги аудиторії.

Ті факти, які глядачі повинні запам'ятати, повинні бути на початку і в кінці виступу.

3. Використовувані візуальні засоби

                                                Я почув і забув, я побачив і запам'ятав.

                                                                                           Англійське прислів'я

Візуальні засоби - всього лише засіб демонстрації презентації, а не мета, про що багато хто забуває при створенні презентації, перебільшено захоплюючись спецефектами. Психологами доведено, що з візуально поданої інформації людина сприймає лише 25%, з аудіо - 12%. Якщо ж ми будемо поєднувати аудіо і візуальне підношення, то аудиторія сприйме до 65%.

При розробці та використанні потрібно враховувати, що:

• вони швидко і дохідливо зображують речі, які неможливо передати словами;

• вони викликають інтерес і роблять різноманітним процес презентації;

• посилюють вплив виступу.

• при використанні візуальних засобів подумайте про органічність входження в сам процес презентації проекту.

У разі використання слайдів, які можуть включати схеми, таблиці, аудіо та відеоматеріал, пам'ятайте:

• слайди, призначені для демонстрації, не повинні бути самопояснюючими, ефективність їх впливів посилюється в результаті коментарю;

• зображення на них повинно бути виразним і простим;

• не використовуйте слайди, що складаються з закінчених висловлювань, так як їх озвучення може у результаті призвести до програшу;

• слова слід розташовувати строго горизонтально, а також пов'язувати їх з об'єктом, який вони визначають, лініями, стрілками або за допомогою виділення кольором;

• при переході від чорно-білого варіанту до кольоровому остерігайтеся різноманітності колірної гами;

• не перевантажуйте слайд інформацією і нічого не ускладнюйте;

• дуже хороші ескізи та карикатури, що ілюструють абстрактні поняття;

• при використанні таблиць даних виділяйте цифри, колонки або ряди, які відповідають темі презентації;

• при використанні відеоматеріалу уникайте затягування демонстрації, в результаті якого знижується важливість і вплив всього іншого.

Крім перерахованого, необхідно пам'ятати і про вплив, який чинять різні кольори на людину.

• Інтерес: синій, жовтий, зелений.

• Радість: червоний, жовтий.

• Втома: коричневий.

4. Обов'язкове випробування.

Все можна налагодити, якщо крутити в руках достатньо довго.

                                                                             Другий закон Вишківського

Випробування переслідує такі цілі:

• випробування на місці проведення;

• надання випробувачу впевненості;

• відпрацювання можливих шорсткостей.

Від дій озвучуваючого і коментуючого презентацію виступаючого залежить 50% успіху презентації. Він повинен зберігати природність у поведінці, уникати настирливості.

У заключній частині роботи над презентацією приділіть увагу наступним діям:

• визначтеся з місцем проведення і навколишнім оточенням в ньому, уникайте великих, погано освітлених приміщень;

• під час випробувань постарайтеся обдумати все в найдрібніших подробицях і, при необхідності, скорегувати їх;

• генеральну репетицію проведіть без зупинок, це допоможе визначити тривалість презентації та виявити промахи (підключіть сторонніх учасників поглянути на все "свіжим оком");

• всі заключні зауваження повинні бути підтримуючими, схвалюючими і вселяти впевненість. Які б не були революційні техногенні зміни, які б не були високі інформаційні технології, останнє слово завжди залишиться за особистістю, його творчим мисленням.

Використана література:

1. П. Краснощеков. Про що не сказав Білл Гейтс. "Сума технологій" № 1, 2002.

2. Ентоні Джей. Стратегія успіху. Мінськ. "Амалфея", 1997.

3. Н. Угринович. Інформатика та інформаційні технології. Навчальний посібник для 10-11-х класів. М., "Лабораторія Базових Знань", 2000.

 

http://aida.ucoz.ru/

Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: [ADM]Irina (10.10.2010)
Переглядів: 7674 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!