Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання | [ Додати статтю ] |
Що таке Майстер-клас Нескінченно прав В.O. Сухомлинський стверджуючи, що "стає майстром педагогічної праці швидше за все той, хто відчув у собі дослідника". Слід зазначити, що досягнення високого класу майстерності і його демонстрація з метою передачі і творчого відтворення не є одне і те ж. Презентація напрацьованого професійного досвіду для його обміну і взаємообміну в ході проведення майстер-класу висуває дуже суттєві вимоги і до сторони яка демонструє свій досвід, і до сторони яка сприймає й оцінює. У зв'язку з цим виникає проблема науково-методичної компетентності учасників майстер-класу. Перед вчителем-майстром стоїть цілий ряд проблем: - "Які межі свого досвіду краще представити для осмислення у ході майстер-класу", - "Яким способом краще це зробити", - " Чи дати в більшому обсязі приклади практичної роботи з дітьми, залишивши для колективної їх інтерпретації більш широке поле вільних концептуальних парадигм ". Всі ці та багато інших аналогічних питань висувають сьогодні форму майстер-класу в ряд особливо пріоритетних і перспективних ланок систематичного активного підвищення кваліфікації фахівців району, міста, області, регіону та країни в цілому. Вчителям є чим поділитися, але питання полягає в тому, як це краще зробити, як забезпечити проведення майстер-класів на якісно високому рівні. Велика роль в такій пошуково-дослідницькій роботі районних інформаційно-методичних центрів, де насамперед і повинна бути зосереджена інформаційна база даних про інноваційний досвід. Але не тільки база даних. Інформаційно-методичні центри повинні стати самою первинною творчою лабораторією з аналітичної обробки наявної інформації, без чого в принципі не варто заводити мову про майстер-клас. Результатом такого аналітичного опрацювання досвіду має стати науково-методичний опис досвіду, його схематизована оцінка щодо адекватного алгоритму проведеного аналізу. По суті потрібно розгорнуте уявлення про центральну ланку педагогічного досвіду, його "ядерну" частину, "стрижень", дійсне джерело досягнень конкретним педагогом успіхів. Саме тому підготовка та проведення майстер-класів є копітка праця, результати якої дадуть про себе знати в повному обсязі набагато пізніше. | |
Переглядів: 2939 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |