Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання | [ Додати статтю ] |
Технологія блочно-модульного навчання Дана технологія має наступні характеристики: 1. Цільовий блок: у ньому дано загальне уявлення про об'єкт, предмет, результати навчальної діяльності. 2. Інформаційно-змістовний блок: навчальна інформація вибудовується у вигляді «технологічного вузла» (модуля). 3. Кожен модуль має закінченість і самостійність. Сукупність модулів складає єдине ціле при вивченні теми. 4. Інформаційний модуль. Це система, обсяг навчальної інформації, перетворення якої забезпечить продуктивний результат. 5. Операційний модуль. У ньому відображені завдання для самостійної роботи і самоконтролю, інструкції щодо їх виконання. 6. Оціночний модуль. Це завдання, тести, питання для контролю якості та перевірки засвоєння ЗУН (знань, умінь, навичок). Принципи програмованого навчання (за В. П. Беспалько): - облік ієрархічного (ступінчаста підпорядкованість частин в цілісній системі при відносній самостійності цих частин) управління пристрою або окремих частин; - принцип зворотного зв'язку (передача інформації та її прийом і т. д.); - пошаговість всіх дій (подача і розкриття матеріалу, розв'язання навчальних завдань і т. п.); - індивідуалізація процесу навчання (індивідуальний темп, ритм, управління навчанням); - оптимізація програмного продукту (застосування різного виду учнівських програм). Інформаційні технології - всі технології, що використовують спеціальні технічні інформаційні засоби: комп'ютер, аудіо-, відео-, теле- засоби навчання та інші. У системі додаткової освіти справді ефективним може бути використання дистанційної форми навчання, до яких відносяться комп'ютерні технології, які, на відміну від будь-яких інших, припускають мінімальну комп'ютерну грамотність. Комп'ютерна технологія може здійснюватися в таких варіантах: I - як проникаюча технологія (застосування комп'ютерного навчання з окремих тем, розділів для вирішення окремих дидактичних завдань); II - як основна, визначальна, найбільш значуща з використовуваних в даній технології частин; III - як монотехнологія (коли все навчання, все управління навчальним процесом, включаючи всі види діагностики, моніторинг, спираються на застосування комп'ютера). Введення нових інформаційних технологій у педагогічний процес закладів додаткової освіти дітей переслідує такі цілі: • формування в учнів уміння працювати з інформацією, розвиток комунікативних здібностей; • підготовку особистості «інформаційного суспільства»; • формування у дітей дослідницьких умінь, умінь приймати оптимальні рішення. Інформатизація додаткової освіти дітей дозволить: - побудувати відкриту систему додаткової освіти, що забезпечує кожній дитині (індивіду) власну траєкторію розвитку; - змінити докорінно організацію процесу пізнання шляхом зміщення його в бік системного мислення; - створити ефективну систему управління інформаційно-методичним забезпеченням додаткової освіти; - раціонально організувати пізнавальну діяльність дітей в ході освітнього процесу; - використовувати специфічні властивості комп'ютера, що дозволяють індивідуалізувати освітній процес і звернутися до принципово нових пізнавальних засобів; - побудувати, розвивати і вдосконалювати системи дистанційного навчання (ДН) різного рівня. | |
Переглядів: 3234 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |