Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Технологія блочно-модульного навчання

Технологія блочно-модульного навчання

Дана технологія має наступні характеристики:

1. Цільовий блок: у ньому дано загальне уявлення про об'єкт, предмет, результати навчальної діяльності.

2. Інформаційно-змістовний блок: навчальна інформація вибудовується у вигляді «технологічного вузла» (модуля).

3. Кожен модуль має закінченість і самостійність. Сукупність модулів складає єдине ціле при вивченні теми.

4. Інформаційний модуль. Це система, обсяг навчальної інформації, перетворення якої забезпечить продуктивний результат.

5. Операційний модуль. У ньому відображені завдання для самостійної роботи і самоконтролю, інструкції щодо їх виконання.

6. Оціночний модуль. Це завдання, тести, питання для контролю якості та перевірки засвоєння ЗУН (знань, умінь, навичок).

Принципи програмованого навчання (за В. П. Беспалько):

- облік ієрархічного (ступінчаста підпорядкованість частин в цілісній системі при відносній самостійності цих частин) управління пристрою або окремих частин;

- принцип зворотного зв'язку (передача інформації та її прийом і т. д.);

 - пошаговість всіх дій (подача і розкриття матеріалу, розв'язання навчальних завдань і т. п.);

- індивідуалізація процесу навчання (індивідуальний темп, ритм, управління навчанням);

- оптимізація програмного продукту (застосування різного виду учнівських програм).

Інформаційні технології - всі технології, що використовують спеціальні технічні інформаційні засоби: комп'ютер, аудіо-, відео-, теле- засоби навчання та інші.

У системі додаткової освіти справді ефективним може бути використання дистанційної форми навчання, до яких відносяться комп'ютерні технології, які, на відміну від будь-яких інших, припускають мінімальну комп'ютерну грамотність.

Комп'ютерна технологія може здійснюватися в таких варіантах:

I - як проникаюча технологія (застосування комп'ютерного навчання з окремих тем, розділів для вирішення окремих дидактичних завдань);

II - як основна, визначальна, найбільш значуща з використовуваних в даній технології частин;

III - як монотехнологія (коли все навчання, все управління навчальним процесом, включаючи всі види діагностики, моніторинг, спираються на застосування комп'ютера).

Введення нових інформаційних технологій у педагогічний процес закладів додаткової освіти дітей переслідує такі цілі:

• формування в учнів уміння працювати з інформацією, розвиток комунікативних здібностей;

• підготовку особистості «інформаційного суспільства»;

• формування у дітей дослідницьких умінь, умінь приймати оптимальні рішення.

Інформатизація додаткової освіти дітей дозволить:

- побудувати відкриту систему додаткової освіти, що забезпечує кожній дитині (індивіду) власну траєкторію розвитку;

- змінити докорінно організацію процесу пізнання шляхом зміщення його в бік системного мислення;

- створити ефективну систему управління інформаційно-методичним забезпеченням додаткової освіти;

- раціонально організувати пізнавальну діяльність дітей в ході освітнього процесу;

- використовувати специфічні властивості комп'ютера, що дозволяють індивідуалізувати освітній процес і звернутися до принципово нових пізнавальних засобів;

- побудувати, розвивати і вдосконалювати системи дистанційного навчання (ДН) різного рівня.

 

http://aida.ucoz.ru/

Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: [ADM]Irina (12.10.2010)
Переглядів: 3234 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!