Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Технологія предметних компетенцій

Технологія предметних компетенцій

Освітня компетенція - вимога до освітньої підготовки, виражене сукупністю взаємопов'язаних смислових орієнтацій, знань, умінь, навичок і досвіду діяльності учня по відношенню до певного кола об'єктів реальної дійсності, необхідних для здійснення особистісно і соціально значимої продуктивної діяльності.

Компетенція - відчужена, наперед задана соціальна вимога (норма) до освітньої підготовки учня, необхідна для його ефективної продуктивної діяльності у певній сфері.

Компетентність - володіння учнем відповідною компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї і предмета діяльності. Компетентність - якість особистості учня (сукупність якостей), яка вже відбулася і мінімальний досвід діяльності в заданій сфері.

Компетентність - сукупність особистісних якостей учня (ціннісно-смислових орієнтацій, знань, умінь, навичок, здібностей), обумовлених досвідом його діяльності в певній соціально і особистісно- значимої сфері.

Компетенції слід відрізняти від освітніх компетенцій, тобто від тих, які моделюють діяльність учня для його повноцінного життя у майбутньому. Наприклад, до певного віку громадянин ще не може реалізувати будь-яку компетенцію, але це не означає, що її не слід у школяра формувати. У цьому випадку ми будемо говорити про освітню компетенцію. Компетенції для учня - це образ його майбутнього, орієнтир для освоєння. Але в період навчання у нього формуються ті чи інші складові цих «дорослих» компетенцій, і щоб не тільки готуватися до майбутнього, але й жити в сьогоденні, він освоює ці компетенції з освітньої точки зору.

Освітні компетенції відносяться не до всіх видів діяльності, в яких бере участь людина, наприклад, дорослий спеціаліст, а тільки до тих, які включені до складу загальноосвітніх областей і навчальних предметів. Такі компетенції відображають предметно-діяльнісну складову загальної освіти і покликані забезпечувати комплексне досягнення його цілей. Можна навести такий приклад. Учень у школі освоює компетенцію громадянина, але повною мірою використовує її компоненти вже після закінчення школи, тому під час його навчання ця компетенція фігурує в якості освітньої.

 

http://aida.ucoz.ru/

Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: [ADM]Irina (11.10.2010)
Переглядів: 2191 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!