Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Технологія спільного наукового дослідження

Технологія спільного наукового дослідження

Різновидом проблемного освіти є технологія спільного наукового дослідження, що реалізується сьогодні в педагогіці в розробці моделей, спрямованих на освоєння нового досвіду. Технологія спільного наукового дослідження призначена для розвитку творчого або критичного мислення, формування досвіду й інструментарію навчально-дослідницької діяльності, пошук і визначення особистісних смислів. Більшість вчених, які досліджують пошукові технології, визначають циклічність наступних етапів дослідницької діяльності, коли вихідним моментом є конкретний досвід учня, етап рефлексивного спостереження, етап формування теоретичних уявлень і створення гіпотез, абстрактних уявлень, етап активного експерименту. Принципи науково-дослідницької технології та проблемної збігаються. Однією з ефективних форм залучення старшокласників до наукової діяльності в системі додаткової освіти є наукове товариство учнів (НТУ), побудоване за моделлю наукової школи.

НОУ - це добровільне творче об'єднання старшокласників, які займаються дослідницькою роботою і які прагнуть удосконалювати свої знання у певній галузі науки.

Дослідницьке вміння старшокласника - це здатність учня виконувати розумові та практичні дії, відповідні науково-дослідній діяльності і які підлягають логіці наукового дослідження на основі знань, умінь і навичок, набутих у процесі вивчення основ наук.

Особливості навчального дослідження, що відрізняють його від його прототипу - наукового дослідження, в наступному: педагогічне керівництво процесом дослідження, об'єктивна чи суб'єктивна новизна продукту дослідження, необов'язковість публікації результатів дослідження, науково-публіцистичний стиль викладу, можливість професійного самовизначення суб'єкта діяльності.

Як відомо, старший шкільний вік є найбільш сензитивним для формування дослідницьких умінь. У цей час у старшокласників завершується формування когнітивних процесів і, перш за все, мислення. Саме для старшокласника характерні розвинені форми теоретичного мислення, володіння методами наукового пізнання, що сприяють виробленню потреби в інтелектуальній діяльності, прояву дослідницької ініціативи і створення чогось нового. Спільна творча діяльність в умовах додаткової освіти залучає старшокласників не тільки предметною спрямованістю інтересів і схильностей, а й тим, що вона поєднується з груповим спілкуванням і здійснюється у формах, які ідентифікуються з дорослістю.

Завданнями технології є:

• формування і розвиток пізнавальних потреб учнів;

• забезпечення процесу формування у старшокласників міцних знань про наукові дослідження як прототипи навчального дослідження;

• знайомство з існуючими методами наукового пізнання;

• вивчення основ наукової логіки:

• розвиток самостійної дослідницької діяльності учнів:

• придбання досвіду публічних виступів;

• сприяння у професійному самовизначенні учнів.

Зміст навчання за технологією: Відбір змісту програми проводився за наступними критеріями:

• цілісності - зміст складається з різних тем і підтем, логічно з'єднаних між собою. Зміст повинен бути єдиною системою, а не механічним набором наукової інформації;

• науковості - розвиток науки вимагає постійного коректування змісту навчання;

• інваріантності - зміст повинен повністю відповідати призначенню дисципліни, що вивчається;

• відносної повноти - доцільно здійснювати відбір змісту дисципліни, що вивчається з урахуванням специфіки майбутньої діяльності.

 

http://aida.ucoz.ru/

Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: [ADM]Irina (12.10.2010)
Переглядів: 1537 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!