Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Використання комп’ютерів під час роботи групи продовженого дня
Використання комп’ютерів під час роботи групи продовженого дня 

Популярність персональних комп’ютерів неухильно росте серед різних категорій користувачів - від професіоналів до початківців. Користувачами персональних комп’ютерів стають уже восьмирічні - десятирічні школярі. Вони досить вільно та грамотно орієнтуються в складних операційних системах та оболонках DOS, VC, NC, Windows. У молодших школярів і навіть у дошкільнят немає психологічного бар’єру під час спілкуванням з комп’ютером на відміну від тих, хто починає вивчати комп’ютер у старшому віці. Діти без страху працюють із клавіатурою, мишею і джойстиком. Не
останнім стимулом і заохочувальним фактором у справі освоєння комп’ютера для школярів є комп’ютерні ігри.
Існує безліч різноманітних комп’ютерних ігор, що імітують на екрані дисплея космічні мандри, зоряні війни, повторюють маршрути відомих автомобільних гонок, різні казкові сюжети. Ці ігри розвивають у дітей сенсомоторні навички, увагу, спостережливість, швидкість реакції. Проте надмірне захоплення комп’ютерними іграми може викликати в дітей агресивність, неадекватне сприйняття реальності, підвищену втомлюваність.

Мал.1. Мал.2.

Крім динамічних імітаційних ігор, розроблено клас логічних, які навчають дітей думати (мал.1,2).

Мал.3. Мал.4.

Безумовно, ефективнішими в дидактичному плані є комп’ютерні ігри, які використовують навчальний матеріал і формують уміння і навички з конкретного предмета. Доведено доцільність використання комп’ютерних ігор для початкового навчання читанню, письму, лічбі, малюванню і, навіть, музиці (мал.3,4).
Мультимедійні презентації
Мультимедіа - це представлення об'єктів і процесів не традиційним текстовим описом, а з допомогою фото, відео, графіки, анімації, звуку, тобто у всіх відомих формах. Тут ми маємо дві основні переваги - якісне і кількісне.
Якісно нові можливості очевидні, якщо порівняти словесні описи з безпосереднім аудіовізуальним поданням.
Кількісні переваги виражаються в тому, що мультимедійне середовище містить більше інформації. Дійсно, одна сторінка тексту, як відомо, містить близько 2 Кбайт інформації. Вчитель вимовляє цей текст приблизно протягом 1-2 хвилин.... За ту ж хвилину повноекранне відео приносить близько 1,2 Гбайт інформації. Ось чому «краще один раз побачити, ніж сто разів почути».
Методика використання мультимедійних технологій передбачає:
вдосконалення системи управління навчанням на різних етапах: під час уроків, в позаурочний час,позакласних заходах.
І в загальному посилення мотивації навчання;
поліпшення якості навчання і виховання, що підвищить інформаційну культуру учнів;
підвищення. рівня підготовки учнів в галузі сучасних інформаційних технологій;
демонстрацію можливостей комп'ютера не лише як засобу для гри.
Використання мультимедійних засобів допомагають вирішити наступні дидактичні завдання:
• засвоїти базові знання з предмета;
• систематизувати засвоєні знання;
• сформувати навички самоконтролю;
• сформувати мотивацію до навчання в цілому
Відомо (дослідження інституту «Евролингвист», Голландія), що більшість людей запам'ятовують 5% почутого і 20% побаченого. Одночасне використання аудіо - і відеоінформації підвищує запам'ятовування до 40-50%. Мультимедіа програми представляють інформацію в різних формах і тим самим роблять процес навчання більш ефективним. Економія часу, необхідного для вивчення конкретного матеріалу,... конкретного матеріалу, в середньому становить 30%, а набуті знання зберігаються в пам'яті значно довше.
Під час уроків не всі діти 100% засвоюють навчальний матеріал, тому під час ГПД необхідно використовувати мультимедійні тематичні презентації. Це полегшить засвоєння матеріалу, а відповідно і виконання домашнього завдання.
Необхідно відзначити, що етап мотивації в даному випадку збільшується і несе пізнавальне навантаження. Це необхідна умова успішності навчання, оскільки без інтересу до поповнення відсутніх знань, без уяви і емоцій немислима творча діяльність учня.

Структурне компонування мультимедійної презентації, з застосуванням гіпертекстових посилань розвиває системне, аналітичне мислення. Крім того, за допомогою презентації можна використовувати різноманітні форми організації пізнавальної діяльності: фронтальну, групову, індивідуальну.

Мультимедійна презентація, таким чином, найбільш оптимально і ефективно відповідає триєдиної дидактичної мети в навчанні:
Освітній аспект : сприйняття учнями навчального матеріалу, осмислення зв'язків і відносин в об'єктах вивчення.
Розвиваючий аспект : розвиток пізнавального інтересу в учнів, уміння узагальнювати, аналізувати, порівнювати, активізація творчої діяльності учнів.
Виховний аспект : виховання наукового світогляду, вміння чітко організувати самостійну і групову роботу, виховання почуття товариства, взаємодопомоги.

Переростання комп’ютерної гри в навчання відбувається природно і непомітно для маленького користувача, а одержані таким чином знання та навички засвоюються ефективніше, довше пам’ятаються і знаходять практичне застосування. Використання гри з навчальною метою підвищує ініціативність, розвиває творче мислення і уяву, дає досвід спільної роботи, учить вибирати правильне рішення серед різних шляхів розв’язання поставленої задачі. Незвичайність такого способу навчання викликає в учнів підвищений інтерес до роботи, посилює мотивацію навчальної діяльності. Наочність, діалог з машиною та варіативність гри підвищують активність мислення учнів, викликають бажання вчитися.
Комп’ютерна гра має великий дидактичний потенціал, який можна і необхідно реалізувати в педагогічній практиці. За допомогою комп’ютерних ігор можна засвоювати різні математичні знання (наприклад, властивості геометричних фігур), розвивати просторову уяву, пам’ять, творче продуктивне мислення, вони є дієвим засобом формування та розвитку загальних психологічних якостей особистості молодших школярів.

ВИСНОВКИ

Впровадження в навчальний процес школи нових інформаційних технологій потребує переосмислення традиційної системи навчання, її змісту, методів і форм організації, залишаючи при цьому незмінними цілі навчання. Це пов’язано з тим, що будь-який засіб (у нашому випадку таким засобом є комп’ютер), включений в ту чи іншу діяльність, впливає на саму діяльність, а особливо тоді, коли йому властиві специфічні, характерні тільки для нього функції. Однак нові інформаційні технології можуть принципово вплинути на процес навчання тільки в тому випадку, коли ці технології будуть включені в нову модель навчання, а їх засоби повною мірою реалізують притаманні тільки їм функції. Основна мета такої моделі навчання - сприяти розвитку учня як особистості, формувати в нього потребу і здібності до дослідницької діяльності, самоосвіти, самовираження та ін. Модель такого навчального процесу повинна базуватися на формулі: діяльність - рефлексія - теоретичні знання і практичні навички. Учень у даній діяльності повинен виступати в ролі активного суб’єкта, а педагог - у ролі організатора комунікацій у тріаді учитель-учень-комп’ютер.
Якщо розглядати комп’ютер як результат технічного, технологічного досягнення людства в школі, то він виступає тут і як предмет вивчення, і як предмет, який формує навчальне середовище, і як засіб управління навчальною діяльністю, і як засіб зв’язку, і як засіб навчальної діяльності. Останній підхід до визначення місця комп’ютера в навчально-виховному процесі все більше поширюється в освітянській громадськості. Ці якості комп’ютера, його властивість виступати у різних іпостасях (залежно від педагогічного завдання та педагогічної ситуації) суттєво відрізняють його від традиційних технічних засобів навчання. Залучення комп’ютера до навчально-виховного процесу - це залучення не тільки техніки, а й того зовнішнього інтелекту, який презентовано через технологію та програмне забезпечення. Таким чином, застосування комп’ютера в навчально-виховному процесі за умови правильного визначення його місця дає підстави сподіватися на певні зрушення, поворот дидактичного простору обличчям до майбутнього, яке проектується сьогодні.

Підготувала: вихователь ГПД Романюк Т.А.
Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: 20300 (29.10.2013) | Автор: Романюк Тетяна Анатоліївна E
Переглядів: 2959 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!