Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
В.О. Кизименко, методист Кіровоградського обласного центру дитячої та юнацької
творчості
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «МОЛОДЬ
ОБИРАЄ ЗДОРОВ’Я» (Для учнів 10-11 класів) Принципом гри «Що? Де? Коли?» є пошук командою гравців
правильної відповіді на задане їм питання за допомогою мозкового штурму
впродовж однієї хвилини. Правила гри «Що? Де? Коли?» 1. Всі команди
грають одночасно і в одному приміщенні. 2. Завдання
команд – своєчасно дати правильну відповідь на запитання, яке поставив ведучий.
За кожну правильну відповідь команда отримує одне ігрове очко. 3. Відповіді
команди дають у письмовій формі. 4. Ведучий
оголошує номер запитання, задає запитання і каже слово: «Час», після чого
починається відлік часу в 60 секунд. За 10 секунд до закінчення хвилини
обговорення подається сигнал. По закінченні хвилини обговорення подається
сигнал, після якого починається відлік додаткових 10 секунд, до закінчення яких
команда зобов’язана здати карточку з відповіддю. 5. Команда здала
відповідь вчасно, якщо один з гравців підняв руку вгору, тримаючи в ній картку
з відповіддю, до закінчення додаткових 10 секунд. 6. Відповіді,
здані із запізненням, не розглядаються. 7. Відповідь
вважається неправильною, якщо: - не розкриває
суть запитання з достатньою конкретизацією (ступінь конкретизації визначається
ведучим); - форма відповіді
не співпадає з формою запитання; - команда дала
більше одного варіанту відповіді, при цьому бодай один з них невірний; - у відповіді
допущені помилки, які перекручують або змінюють суть відповіді (неправильно названі
імена, дати, спосіб дії і т.п.). 8. Правильна
відповідь на питання приносить команді 1 бал, неправильна – 0 балів.
Питання, які журі визнає некоректними, в залік не включаються і нікому балів не
приносять. 9. При підведенні
підсумків етапу чемпіонату для кожної команди підсумовуються її ігрові очки.
Порядок місць визначається відповідно до кількості набраних ігрових балів. Банк запитань для проведення
тематичної гри «Що? Де? Коли?» Питання 1. В Англії недавно з’явився новий вид спорту – боротьба
пальцями ніг. Учасники не допускаються до змагань у двох випадках. Перша
причина – наявність грибкових захворювань ступні або пальців. Яка друга
причина? Відповідь. Занадто довгі нігті. Питання 2. У газеті «Харківський кур’єр» було опубліковано
жартівне рекламне оголошення: «Новий «Педігріпал» з (пропущене слово) – ваш
собака буквально світиться здоров’ям!» Яке слово пропущене? Відповідь. «... фосфором...». Питання 3. Після аварії на Чорнобильській АЕС у Гомельській
області істотно скоротилося число гострих шлунково-кишкових захворювань. З якої
причини? Відповідь. Люди стали частіше мити руки, овочі й фрукти перед їжею. Питання 4. По А. Швейцеру це гарне здоров’я й погана пам’ять. По
Л. Толстому це задоволення без каяття. А на думку Єжи Леца, деяким для щастя
бракує саме цього. Назвіть це. Відповідь. Щастя. Питання 5. В Італії над ним був учинений суд. Щоправда,
виправдав його. Обвинувачення полягало в тому, що він погано впливає на
здоров’я й заважає роботі. Якщо ви зрозуміли, про що мова йде, назвіть фірму,
засновану в 1866 році, що контролює 45% світового виробництва злочинного
продукту. Відповідь. «Nestle». Питання 6. Хірурги стародавності мали великий досвід лікування
травм. На Русі пацієнтів завжди було з надлишком, були й свої особливості.
Наприклад, серед простолюдинів північних князівств часто були випадки «падіння
людини з дерева». Це була, свого роду, «професійна травма». Назвіть одним
словом рід діяльності потерпілих. Відповідь. Бортництво (зараховувати відповідь «збирання меду»).
Відповідь «бджільництво» не зараховується, оскільки для заняття бджільництвом
зовсім не обов’язково влазить на дерево, а от бортництво в тім і полягало. Питання 7. П’єр Лярус говорив: «Є тільки одне місце, де можна
зустріти разом: любов, щастя, вірність, багатство й здоров’я». Назвіть це
місце. Відповідь. Словник. Питання 8. Петро Якович Чаадаєв зрівняв оману й істину ще із
двома також зв’язаними поняттями. Своє порівняння він уклав так: «От чому омани
поширюються швидко, а істина так повільно». Назвіть ці інші два поняття. Відповідь. Хвороба й здоров’я. Питання 9. Ці три слова з’явилися в 44 році до н.е., і являли
собою послання до друга. А зараз їх часом можуть бачити ті, хто добровільно
псує своє здоров’я. Назвіть ці слова. Відповідь. Прийшов, побачив, переміг. Питання 10. У середні століття одяг цих людей нічим особливо не
відрізнявся від одягу вченого, богослова або простого, але заможного
громадянина. Головним при його виборі було прагнення підкреслити свою
значущість і заможність. Поступово на зміну вражаючим мантіям прийшов звичайний
сюртук, і, щоб виділитися, ці люди стали ходити на роботу в тому самому
брудному сюртуку, до речі чимсь заляпаному. Така сталість аж ніяк не була
свідченням їхньої бідності, а навпаки, була гордістю й було доказом великого
досвіду власника цього сюртука. Чим же був забруднений їхній одяг? Відповідь. Кров’ю. Питання 11. Чотирикутник позначає сварки, великий квадрат –
спадщина, коло – грошовий виграш, хрест – довге життя й легку смерть, перехрещені
лінії – успіх і гарне здоров’я, жіноча голова – несподіванка, а голова собаки –
зраду й розчарування. Скажіть, де можна побачити ці символи? Відповідь. На дні кавового блюдця. Питання 12. На думку гумористів, ніщо так не гальмує розвиток
медицини, як... Що? Відповідь. Здоров’я людей. Питання 13. Спортсменів, які займаються різними метаннями й
штовханнями, тенісом, фехтуванням, стріляниною, підстерігає досить екзотична
небезпека, що позначається на їхньому здоров’ї й вигляді. Для її запобігання
доводиться займатися спеціальними фізичними вправами. Із чим вона зв’язана? Відповідь. Асиметричний розвиток сторін тіла, пов’язане з
асимметричністю цих видів спорту. Питання 14. Раніше на бенкетах часто спалахували сварки, що
нерідко кінчалися кровопролиттям. Наполеону Бонапарту приписують винахід
столового приладу, що різко знизив подібного роду травматизм за обідом. Що ж
це? Відповідь. Столовий ніж із закругленим кінцем. Питання 15. Ця система гармонічного розвитку тіла й духу була
однією з найпоширеніших у світі. Вона допомагає розвивати навички до роботи й
на їхній основі – до самозахисту. От девізи її головних щаблів: «Сила й
мужність», «Фізична досконалість», «Бадьорість і здоров’я». Назвіть цю чудову
систему. Відповідь. ГТО. Питання 16. Медики називають його фіброзно-м’язовим органом
кровеносної системи, що розташований у передньому средостенні. А куди,
відповідно до народної мудрості, цей орган іде при переляку? Відповідь. У п’яти. Питання 17. Під час правління англійської королеви Єлизавети I
було заборонено використовувати його в Парламенті, щоб не псувати здоров’я
панів депутатів із провінції. Про що мова йде? Відповідь. Про кам’яне вугілля. Література: 1. Бабин
І.І. Пізнай себе. Матеріали до курсу «Валеологія» [Текст] / І.І Бабин, А.В. Царенко, В.М. Черняк, Г.Ф. Яцук. –
Тернопіль : ТДПІУО, ТОШО, 2002. – 232 с. 2. Уилмор
Дж.Х. Физиология спорта и двигательной активности [Текст] / Дж.Х. Уилмор, Д.Л. Костилл. – К. : Олимпийская литература, 1997. – 504 с. 3. Цимбал Н.М.
Практикум з валеології [Текст] / Н.М. Цимбал. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2000. – 168 с. 4. Язловецький В.С. Формування валеологічних знань та навичок здоров’я в учнів на уроках фізкультури [Текст] / В.С. Язловецький, В.О. Поярков, Ю.М. Івасюта. – Кіровоград, 1995. – 150 с. Джерело: http://novoukr-osvita.kr.ua/Nakaz.htm | |
Переглядів: 2388 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |