Тема. Інтелектуальна гра «Найрозумніший»
Мета: узагальнити знання учнів, повторити та закріпити вивчений матеріал, сприяти розвитку інтересу до вивчення музичного мистецтва, активізувати пізнавальну діяльність учнів;
розвивати критичне і логічне мислення, вдосконалювати вміння творчо працювати, спостерігати та узагальнювати факти, інтелект, увагу;
виховувати самостійність, активність, наполегливість, відповідальність, інтерес та любов до музики, естетичні смаки.
Обладнання: мультимедійна презентація, ноутбук, телевізор, сигнальні картки, папір, ручки, розтяжка «Найрозумніший», протокол, пісковий годинник.
Хід гри.
І. Організаційна частина
Учні заходять до кабінету під урочисту музику.
1. Музичне вітання
Встало сонце, усміхнулось (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
Ми до світла потягнулись (учні піднімають руки вгору),
Добрий день, добрий день!
Підтягнулись, порівнялись,
Одне одному всміхнулись (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
2. Хвилинка настрою
Учитель: Діти, давайте доторкнемося долоньками і подаруємо один одному почуття впевненості в тому, що у нас сьогодні з вами все вийде.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну незвичайну, в країну чудову.
Тож сядьте рівненько, будьте уважні,
Цікаву гру ми розпочинаємо.
3. Повідомлення теми заняття.
Сьогодні ми проводимо інтелектуальну гру «Найрозумніший». Ніяка гра не може обійтись без журі. Тому слідкувати за грою будуть …
ІІ. Основна частина.
1. Гра «Найрозумніший».
а) умови гри
Гра складається з 3 турів. У І турі беруть участь 10 учнів. Вони відповідатимуть на запитання, обираючи один із 3 варіантів відповідей (підіймають сигнальні картки, а журі підраховує бали) . Набравши 10 балів, гравець стає учасником ІІ туру.
У ІІ турі змагатимуться 6 учасників, які набрали найбільшу кількість балів. Щоб визначити порядок їх виступу , проведемо конкурс «Дешифрувальник»
У ІІІ турі беруть участь 3 учасників, які обиратимуть спеціальні теми. І також, щоб визначити порядок їх виступу, проведемо конкурс «Дешифрувальник»
б) проведення гри
Запитання І туру. ( Діти піднімають сигнальні картки)
1. Основою всіх видів вокальної та інструментальної музики є:
А) Пісня, танець, марш
Б) Ритм, танець, спів
В) Хор, опера, балет
2. Який балет написав П. Чайковський ?
А) «Спляча красуня»
Б) «Попелюшка »
В) «Весна священна»
3. Основоположник української класичної музики?
А) П. Чайковський
Б) Л. Ревуцький
В) М. Лисенко
4. Пісня «Зоре моя вечірняя»
А) Авторська
Б) Авторська, але за змістом близька до народної
В) Народна
5. Які народні інструменти входять до складу троїстих музик?
А) Кларнет, труба, арфа
Б) Піаніно, балалайка, флейта
В) Скрипка, цимбали, бубон
6. Вокальний жанр музики - це…
А) Оркестрова музика
Б) Пісні, думи, романси
В) Троїсті музики
7. Квартет - це музичний твір для…
А) Чотирьох виконавців
Б) П`яти виконавців
В) Дев’яти виконавці
8. Фото запитання.
А) Гітара
Б) Балалайка
В) Домбра
9. Хто з композиторів написав скрипковий концерт з циклу «Пори року»
А) Бетховен
Б) Вівальді
В) Моцарт
10. Кобзарі виконували свої твори під супровід
А) Бандури
Б) Сопілки
В) Скрипки
11. Веснянки відносяться до пісень
А) Історичних
Б) Календарних
В) Побутових
12. Назвіть жанр музики, що славить Батьківщину?
А) Дума
Б) Балада
В) Рапсодія
13. Яка пісня стала духовним гімном січових стрільців?
А) «Ой у лузі червона калина»
Б) «Їхав козак на війноньку»
В) «Ой, на горі та й женці жнуть»
14. Який інструмент був самим улюбленим Й.-С. Баха?
А) Скрипка
Б) Орган
В) Фортепіано
15. Видатним польським композитором є…
А) Моцарт
Б) Шопен
В) Бах
16. Яку музику називають симфонічною?
А) Вокальну
Б) Інструментальну
В) Хорову
Гра «Де шифрувальник»
ІІ тур.
Колективи
1. Жіночий хор
2. Дитячий хор
3. Духовий оркестр
4. Народний хор
5. Військовий оркестр
6. Джазовий оркестр
7. Чоловічий хор
8. Народний оркестр
9. Змішаний хор
10. Симфонічний оркестр
Композитори
1. Л. Бетховен
2. Петро Ілліч Чайковський
3. С.В. Рахманінов
4. Фридерик Францішек Шопен
5. Й. С. Бах
6. Микола Андрійович Римський – Корсаков
7. Михайло Іванович Глінка
8. Микола Віталійович Лисенко
9. Микола Дмитрович Леонтович
10. Вольфганг Амадей Моцарт
Ребуси
1. Редиска
2. Дороги
3. Мівіна
4. Соло
5. Солянка
6. Помідор
7. Сім’я
8. Факір
9. Мілина
10. Сітка
Музичні жанри
Інструментальні
1. Сюїта
2. П’єса
3. Концерт
4. Симфонія
Вокальні
1. Романс
2. Кантата
3. Пісня
Сценічні
1. Мюзикл
2. Опера
3. Балет
Танці
1. В якій країні виник вальс? (Австрія)
2. В якій країні виникла полька? (Чехія)
3. В якій країні виник полонез? (Польща)
4. В якій країні виник гопак? (Україна)
5. В якій країні виникла лезгинка? (Кавказ)
6. В якій країні виник танець болеро? (Іспанія)
7. В якій країні виникла кадриль? (Россія)
8. В якій країні виник танець танго? (Аргентина)
9. В якій країні виник чардаш? (Угорщина)
10. В якій країні виник танець бульба? (Білорусія)
Секрет (Загадки)
1. Як смичок струни торкнеться,
вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
то сміється, то ридає. (Скрипка)
2. Україну прославляє,
Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє
Многострунний спів.
У похід її з собою
Брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю.
Хто вона: вгадай? (Бандура)
3. Ой же гарно вона грає,
Кожне слово вимовляє.
Хоч і має три струни,
Та співочі всі вони.
Запитаймо у всезнайка:
- Хто це? Що це? (Балалайка)
4. Сім доріжок в неї є
Кожна голос подає,
Як гравець торкне всі сім,
Стане весело усім. (Гітара)
5. Клавіатури чорно-білий ряд,
Педалі жовтим золотом горять…
Мене з собою не внесеш у футлярі.
З могутнім форте, ласкавим піано,
І тому є той надзвичайно правий,
Хто називає нас… (Фортепіано)
6. Як до рук її візьмеш
І міхами розведеш,
Ще й натиснеш ґудзики –
Злинуть звуки музики.
Ось послухай трошки,
Хто співа? (Гармошка)
7. Люблять мене, поважають,
Та б’ють мене, коли грають.
Цьому інструментові мідному
Є місце на столі обідньому. (Тарілки)
8. Можу голосно і тихо,
Я заграти для малят.
Ти труси мене легенько,
Бубонці враз задзвенять
А захочеш грім почути,
То сильніше в мене стукай! (Бубен)
9. На нашім інструменті
є і струни, і педаль.
Хто ж він є?
Безперечно, це – знайомий наш … (Рояль)
10. Люблять мене, поважають,
Та б’ють мене, коли грають. (Барабан)
Поки учасники готуються до ІІІ туру, у виконанні Соколова Олександра та Дорохова Дмитра прозвучить пісня «Бібіка»
(Журі визначає переможців.)
Учитель: Отже, за результатам ІІ туру можемо визначити 3 переможців.
ІІІ тур
Порядок гравців визначає гра «Дешифрувальник»
Найдавніший і найпопулярніший музичний жанр, у якому поєднуються музика і поезія? (Пісня)
Після того, як визначили порядок гравців, їм нагадують, що під червоним кольором тема «Музика в кіно », під синім кольором - «Твори П.Чайковського», під жовтим - «Звуки музичних інструментів»
Гравцям показують таблицю, за якою вони запам’ятовують номери своїх спеціальних тем протягом 10 секунд.
На відповідь відводиться 10 секунд. За відповідь на питання своєї теми гравець отримує 2 бали, на питання суперника – 3 бали, за відповідь на загальні питання – 1 бал.
Запитання ІІІ туру
Музичні інструменти
1. Баян
2. Арфа
3. Барабан
4. Піаніно
5. Скрипка
6. Труба
7. Флейта
8. Гітара
9. Бандура
Творчість П.І.Чайковського
1. Вальс квітів
2. Вальс з балету «Спляча красуня»
3. Нова лялька
4. Ноктюрн
5. Пори року
6. Танець феї Драже
7. Хвороба ляльки
8. Марш з балету «Щелкунчик»
9. Танець маленьких лебедів
Музика в кіно
1. Вовка в Тридев'ятому царстві
2. Чародії
3. Пригоди Електроніка
4. Гостя з майбутнього
5. Слідами Бременських музикантів
6. Ну, постривай!
7. Добриня Микитич та Змій Горинич
8. Мері Поппінс, до побачення!
9. Червона Шапочка
ІІІ. Заключна частина
Підведення підсумків.
( Журі підраховує бали і визначає переможця )
Нагородження.
( Вручення грамот )
|