Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів | [ Додати статтю ] |
Тема: Я хороший батько. Мета: визначення кола проблем у взаємостосунках батьків і дітей, підвищення самооцінки; знаходження способів вирішення конфліктів. Надання інформації про цілі, яких передбачається досягнути у процесі групової роботи. Обладнання: тести для батьків. Хід зборів 1.Ознайомлення з цілями групових занять 2.Знайомство учасників Мета: знайомство учасників між собою; створення доброзичливої атмосфери. Насамперед батьки почергово називають своє ім'я та ім'я дитини, пояснюючи, чому вони так її назвали. Деякі батьки можуть і не пригадати, чому вони так назвали свою дитину. Необхідно заспокоїти їх, кажучи, що, можливо, це було спонтанне рішення, тому і не запам'яталося. Після знайомства батьки дають відповіді на такі запитання: 1. Як проявляються здібності Вашої дитини? 2. Як саме Ви допомагаєте розвивати здібності Вашої дитини? 3. Яким чином між батьками відбувається обмін досвідом виховання дитини в сім'ї. 3. Діагностика на виявлення стосунків батьків із дитиною, тобто на психологічну сумісність батьків і дитини. Моделі стосунків з дітьми: 1. Ви з дитиною не залежні один від одного і не близькі. Це непокоїть, варто замислитися над пошуками шляхів зближення. 2. Ви не залежні, не дуже близькі, але контактуєте, маєте щось спільне. Це вже краще. 3. Разом ви як особистості дуже близькі, але й не залежні. 4. Ви ближчі, ніж у моделі 3. Це гарні стосунки. 5. Ви близькі, як одне ціле «ми». Це дуже гарні стосунки. 6. Одна особистість повністю поглинута іншою особистістю. Для виявлення свого «Я» дитині не залишається місця. Це ситуація тиску. Мовленнєвий тест «Які ви батьки?» Відзначте, будь ласка, ті фрази, які ви часто використовуєте у спілкуванні з дітьми: 1. Скільки разів тобі повторювати? 2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити в цій ситуації? 3. Не знаю, що б я без тебе робила! 4.В кого ти такий(а) удався(лась)? 5.Які в тебе чудові друзі! 6.Ну, на кого ти схожа(ий) 7.Ти моя опора і помічниця! 8.Ну що в тебе за друзі?! 9.Про що ти тільки думаєш? 10.Який(а) ти в мене розумний(а) 11.А як ти вважаєш, сину (донько)? 12.У всіх діти як діти, а ти?! 13.Який ти в мене кмітливий! Аналіз одержаної за тестом інформації Відповіді з позитивним значенням: 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12—2 бали; 3, 5, 7, 10, 11, 13 — 1 бал 7—8 балів — ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з дитиною позитивно впливають на становлення її особистості. 10—12 балів — вам необхідно бути уважнішими у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток дитини залежить скоріше від випадкових обставин, ніж від вас. 13—14 балів — ви й самі відчуваєте, що чините неправильно. Між вами та дитиною існує недовіра. Поки не пізно, намагайтеся приділяти дитині більше уваги, ураховувати її запити та інтереси. 4. Інформаційна частина «Способи вирішення конфліктів» Мета: формування вміння вирішувати конфлікти з дітьми без втрат з обох сторін. Керівник. Зазвичай батьки сприймають за конфлікти ситуації, коли вони чимось незадоволені чи дитина відстоює свою думку, вступаючи з ними в суперечку. Але не кожна суперечка чи протиріччя перетворюються на конфліктну ситуацію. Для неї характерні емоційна напруга сторін, вплив негативних емоцій, вираження неприязні один до одного. (Педагог просить батьків навести приклади конфліктів, які були у них з дитиною, а потім проаналізувати причини, мотиви та результати цих ситуацій.) Керівник. У будь-якому конфлікті кожна сторона бажає отримати перемогу, часто будь-якими шляхами, навіть якщо страждають особисті інтереси. (На прикладі поділу яблука батькам необхідно показати, як відбувається вирішення конфліктів. Двом суперникам необхідно розділити яблуко. Існують такі результати цієї дії: 1. Яблуко ділиться навпіл. У цьому випадку обидві сторони йдуть на компроміс, але страждають обидві сторони, оскільки кожен хотів отримати ціле яблуко. 2. Яблуко отримує суперник, але в цьому випадку одна сторона обділяє себе. 3.Яблуко залишається собі, що обділяє інтереси суперника.) Керівник. У двох останніх випадках конфлікт не вирішується, оскільки можуть бути негативні наслідки. Компромісне вирішення призводить до обділення обох сторін, але конфлікт усе-таки вирішується. Існує ще четвертий варіант — знаходження інших способів вирішення. На прикладі поділу яблука можна розглянути будь-яку конфліктну ситуацію. Головне - усвідомити, що хочете в цій ситуації ви і ваш суперник, обговорити з ним це. Коли ви говорите про конфлікт, то його вже не існує, ви тільки обговорюєте його. (Батькам також: можна запропонувати поділитися своїм досвідом стосовно того, як поводиться дитина, коли вони сваряться між: собою.) 5. Вправа «Я — хороший вихователь» Мета: підвищення самооцінки ролі батька. Батькам по колу пропонується продовжити речення «Я — хороший батько, тому що...» При виникненні труднощів у батьків слід допомогти їм знайти в собі позитивні батьківські риси. (Керівник підбиває підсумок, дякує всім за плідну роботу.) | |
Переглядів: 3377 | Рейтинг: 4.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |