Я – вчителька
Я - вчителька. Займаюся найпрекраснішою справою на Землі – творю людську особистість, щоденно будую храм духовності учнів, яких я люблю, яким несу свої знання і причащаю щедрістю і добротою свого серця. Переконана у світлості своєї професії – бо у душі я теж дитина.
Несу високу відповідальність, виховуючи дітей.
Бо дитинство – найважливіший період у житті людини. Саме в цей період вона формується фізично, психологічно, інтелектуально, набуваючи усіх необхідних знань, умінь і навичок. Вислів "Діти – наше майбутнє” не є просто красивою фразою. Доля будь-якої спільноти, нації, держави у майбутньому залежить від того, якою буде якість людей, котрі її населятимуть. Якими людьми виростуть наші діти значною мірою залежить від нас, учителів.
Так склалася доля, що уже одинадцятий рік я працюю заступником директора школи з виховної роботи. Та робота однієї людини нічого не варта без злагодженої діяльності всього колективу. Тому весь педагогічний колектив нашої школи працює над створенням власної виховної системи, де на першому місці є особистість дитини. Виховна система школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності вихованців. Я переконана, що лише в школі,де процес виховання здійснюється в комплексі, відбувається становлення ососбистості учня, формування творчого мислення, відповідальності.
Чотири роки тому у школі була створена валеологічна модель розвитку освітньої системи "Школа здоров’я”. Метою її є забезпечення формування у молоді пріоритету здоров’я та мотивації вести здоровий спосіб життя. Кожен елемент шкільної виховної системи виконує свої функції підпорядковуючись цілям і завданням. Із ними узгоджуються дії вчителів і учнів, зміст, методи виховної роботи та інші її компоненти. Єдність, наступність, взаємозв’язок усіх компонентів і складають систему, яка забезпечує розвиток певних людських якостей, поглядів, переконань особистості.
Виконання основних завдань і реалізація основних принципів виховання у школі здійснюється за такими напрямками:
- громадянське
- правове
- превентивне
- моральне
- фізичне
- художньо-естетичне
- екологічне
- трудове
- статеве виховання
- формування наукового світогляду.
На мою думку, важливою умовою успішної виховної діяльності є чітке, конкретне планування. Воно забезпечує цілеспрямоване функціонування всіх підрозділів, створює умови для організованої роботи педагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу та інших можливостей, резервів, дає мені змогу прогнозувати розвиток виховного процесу.
Методичним центром, який керує виховною роботою, є об’єднання класних керівників.
У цьому навчальному році школа буде працювати над реалізацією завдань програми національного виховання "Джерело”. Діяльність усіх компонентів виховної системи буде підпорядкована цій програмі. Особлива роль відводиться учнівській організації Козацька республіка.
Велика увага приділяється позакласній роботі. Дієвою формою позаурочної виховної роботи є заняття гуртка.
У школі відповідно до закону України "Про позашкільну освіту”, попиту дітей, батьків, громадськості розширено мережу гуртків.
На жаль, дитина, яка живе, навчається і розвивається в умовах сільського середовища має обмежені можливості реалізувати свої інтелектуальні, творчі і загальнолюдські запити.
Учителі та працівники школи всіляко намагаються вирішити ці проблеми.
Із метою удосконалення, пошуку, підтримки і розвитку обдарованих та здібних дітей у школі проводиться щорічний конкурс "Учень року”. Учні школи беруть участь у районних, обласних, Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах, змаганнях, виставках.
У цьому році було оздоровлено 66 учнів школи. 48 учнів відвідували пришкільний оздоровчий табір "Веселка”.
Ми всі, і учні, і вчителі, дуже любимо нашу школу. Всі разом намагаємося, щоб перебування в ній було приємним і приносило естетичне задоволення. Я твердо переконана – дитина повинна зростати у красі. Спільними зусиллями було придбано синтезатор, сучасний музичний центр. Планами на майбутнє є організація повноцінного оздоровлення всіх учнів школи, втілення і реалізація програм "Джерело” та "Шлях до здоров’я”.
Джерело: http://digtyari.ucoz.ua/publ/2-1-0-3 |