Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Я вірю в силу доброти

Я вірю в силу доброти

Тема. Я вірю в силу доброти
Мета: Розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Формувати ціннісне ставлення до оточуючих: почуття чуйності і доброзичливості. Виховувати потребу дітей у здійсненні добрих вчинків, у вияві милосердя, людяності, шанобливого ставлення до старших.

Найвродливіша музика душі - це доброта.
                                                                      (Ромен Роллан)
Хід виховного заходу

І. Організаційний момент.
1. Привітання. Звучить мелодія «На землі живе добро"

1. Хвилинка психологічного настрою «Хвилинка доброти» (за Амонашвілі).
- Закрийте очі і подумки пошліть один одному добрі думки і добрі відчуття. Подаруйте посмішку другу для створення хорошого настрою.
- А я хочу подарувати вам маленькі серця із побажаннями (діти вибирають різнокольорові (4 кольори) серця і зачитують побажання (Приємно тебе бачити, у тебе гарна посмішка, у тебе добрі очі, дякую, що ти є, ти щедра дитина,…)
Якщо ви хочете бути:
–добрими і розумними, погладьте себе по голівці;
-допомагати один одному, протяніть руку товаришу;
-дружніми, візьміться за руки;
-працелюбними, підніміть руки вгору;
-веселими і здоровими, поплескайте в долоні
2. Вправа «Очікування»
- Я сподіваюся, що сьогоднішній урок буде уроком роздумів, пошуку, добра, радості і любові.
про що піде мова на уроці ви відгадаєте ,якщо розставите числа у порядку зростання
Д о б р о т а 1 2 3 4 5 6 7
- Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту, з’ясуємо її значення в житті людини.
Моя бабуся пам’ятає,
Яким був час у давнину.
Коли вона розповідає,
Я навіть оком не змигну!

Бабуся.
- Чистенькі, рівні тротуари…
Щоб десь папірчик а чи скло…
Щоб хтось когось штовхнув чи вдарив, -
Такого бути не могло!
Молодші поважали старших:
Знімали шапку з голови
І говорили не інакше,
Як через «прошу» і на «Ви».
Поганих написів на мурах
Не зустрічалось в ті часи.
В людей тоді була культура
Й великий потяг до краси.

Учень Наслухаюсь – бере зажура…
А що це з нами сталось враз?
Куди поділася культура?
Коли повернеться до нас?!
А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро?
Відповіді дітей:
- Добро - це радість.
- Добро – це добрі вчинки.
- Добро – це допомога другу.
- Добро – це коли ти поряд з тим, хто потребує твоєї допомоги.
- Добро – це посмішка мами.
- Добро – це коли ти умієш прощати.
- Добро – це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.
- Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.
- Добро – це , коли від твоїх вчинків всім хто поряд приємно і радісно.

- Отже, у кожного із вас є своє розуміння добра і доброти. Але всі ці висловлювання, думки об’єднує одна думка: людина прийшла в цей світ творити добро для тих, хто її оточує. Ми говорили стільки добрих слів ,що до нас завітали гості
Добрик. Доброго дня, шановні ! Я – Добрик, а це моя сестричка Добринка.
Добринка. Радо вітаємо вас у нашому місті і маємо надію, що ви дружні, культурні та ввічливі діти.
Добрик. Що ви маєте добрі серця, робите гарні вчинки, ніколи і нікого не ображаєте.
Добринка. Саме такі люди живуть з нами. Сьогодні ми покажемо вам наше місто. Та екскурсія непроста. Вам доведеться виконувати різні завдання.
Добрик. Ви готові? Для цього об’єднаємося в груп. Адже колективно працювати завжди краще і швидше. Оберіть той вид транспорту, на якому ви б хотіли дістатися до цього міста. ( повітряна куля). Тож вперед!
Добринка .І перше наше випробування Стежина добра

Гра-конкурс «Елементи доброти»
На столі — картки. Картки з добри¬ми справами потрібно залишити собі і поділитися ними з друзями, а злі — скласти до «сміттєвого мішечка», міцно зав'язати, щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.
Картки
• Поступитися місцем в автобусі.
• Посмикати дівчинку за кіски.
• Допомогти бабусі перейти дорогу.
• Поставити підніжку.
• Піднести дівчинці портфель.
• Виконати доручення вчителя.
• Приклеїти жуйку під парту.
• Підібрати кимось кинутий папірець.
• Поділитися цукеркою з товаришем.
• Подарувати мамі букет квітів.
• Подякувати за сніданок.
• Попросити вибачення за незручність тощо.

Квіткова галявина настрою
Добрик Пройшовши стежиною добра, ви потрапили на галявину настрою. Кожна людина повинна розрізняти людські почуття та емоції. Це допоможе прийняти правильне рішення у незвичних ситуаціях. Адже ми повинні співчувати, співпереживати, допомагати у біді та горі, вміти радіти за інших у хвилини радості.

Складання «Абетки гарних слів».
- Давайте створимо у нашому класі гарний настрій. Згадайте гарні, добрі слова на літеру «Де»,
Добрий  Дружній  Добродушній  Доброзичливий  Добронравний  Дорогий  Доброчесний  Добропорядний

3 Міст ввічливості
Добринка Піднімемося на міст ввічливості. Щоб його перейти, треба пригадати ввічливі слова
1- До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі.
І кожен легко підбере.
Якщо йому не лінь.
2 Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам'ятать неважко —
Маленькі ключики твої —
«Спасибі» і «Будь ласка».
3-й учень. - Зеленіє навіть пень,
Як почує «Добрий день».
Коли згасає сонце у росі
Й зоря лягає лагідно на плечі,
4 Серед знайомих рідних голосів
Ми чуємо привітне «Добрий вечір».
Щоб знову зустрітись в годину призначену,
Щиро кажу я усім: «До побачення».
5. - «Будь ласка», «Спасибі» і « Будьте здорові»—
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома,
Від мами, учителя й просто знайомих.
6.Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій.
І кожен свій день, як завжди, починайте
Зі слів «Добрий вечір», «Вітаю» і «Здрастуй».

Хмаринка вчинків
Погляньте, на небі з явилася незвичайна хмаринка – «хмаринка вчинків». Гра «Добрий дощик».- Діти, ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей, а й у природі.
Діти стають у коло. Усі вони – «Добрі дощові краплинки». У середині – «Мама Хмара». Цій дитині дається чашечка з чарівною водою доброти. Грає музика, і всі «краплинки» танцюють, кружляючи навколо «Мами Хмари». Коли мелодія обривається, всі краплинки завмирають, а «Мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти, наприклад:
«Я побачила квіточку, зачахлу від спеки, та й напоїла її.
А я помітила на дорозі брудну машину й помила її.
Я розвеселила дітей.
Я допомогла помити посуд.
Я вмила брудного хлопчика.
Я полила дерево, яке діти посадили біля школи.
А я дала зайчику водички.»
- Діти, скажіть, якою була Мама – Хмара добрих краплинок? Чого і як вона навчала своїх діточок?
подивіться від дощику виросло дерево «Дерева Доброти».
А тепер, діти, давайте пофантазуємо. Як би добро можна було зобразити у кольорі, яким фарбам ви віддали б перевагу?
Відповідь дітей :
- жовтий
- рожевий
- золотий
- салатовий
- можна змішати найсвітліші кольори.
Добринка Ви вибрали найяскравіші, найсвітліші кольори. І це вірно, тому що добро це яскраві і світлі ваші вчинки. Малювання «Дерева Доброти».
- У вас у кожного на парті лежить дерево, намалюйте на ньому стільки плодів, скільки добрих людей у вашому житті ви згадаєте.
Добрі люди довше живуть і добре себе почувають. У народі кажуть: "З добрим добре" Будинок доброзичливих людей
Чудовий будинок знаходиться поруч з парком. Не будинок, а справжній казковий палац! Прочитайте його назву.
– Як ви вважаєте, хто живе у цьому палаці?
– Дійсно, у цьому будинку поселилися добрі казкові герої.

Гра « Посели героїв у будинок».
Завдання: серед поданих героїв казок, мультфільмів обрати лише тих, хто є доброзичливим, хто має добре серце.
Попелюшка, Кіт Леопольд, мачуха, Крокодил Гена, Чебурашка, Шапокляк, миші, Баба Яга, Дюймовочка, Добра фея, Котигорошко, Лунтик, Снігова Королева, Дракон, Вупсінь та Пупсінь, зла чаклунка,Шрек.
Зупинка «Найдобріша, найтурботливіша людина».
- А хто, як ви гадаєте, є найдобрішою та найтурботливішою людиною у родині? (Мама)
- Як вона піклується про вас?
- Чому кажуть: «Біля сонця – тепло, біля матері добре.»?
- Як ви піклуєтесь про свою матусю. Як допомагаєте у домашніх справах?

Конкурс «Мамині руки» або «Чия дитина».
 Дитині зав’зують очі і вона повинна впізнати свою маму по руках.
Молодці і матусі, і дітки
 Для почуттів найкращих на землі
Створили люди сотні добрих слів.
Таких як щирість, ніжність. Їх багато.
Це – милосердя, спокій, чистота,
Це – вірність, співчуття і доброта,
Любов, надійність. Всіх і не назвати!
Та і навіщо, коли є одне,
Що вмістить все це? Слово головне – Мама.
- Отже, як на зміну зимі приходить весна, так і усередині нас змінюються почуття та думки. Змінюється внутрішній стан. Тільки відчувши внутрішню силу і спокій, ви зможете привести цю силу у ваше реальне сьогодення.
Звучить пісня Н. Май, яка так і називається «Пісня на добро».
Ваші оплески.

ПІСНЯ НА ДОБРО
Посміхніться, люди, нам єднатись час,
Знаю я, що буде все у нас гаразд.
На усіх і доля, воля в нас одна,
Тож нехай єдина думка нас єдна..
Приспів:
Буде сонце в синім небі
Й світло у вікні,
А іще чого нам треба,
Розкажіть мені,
Буде сонце й небо синє,
Й щоб там не було,
Заспіваєм вам уклінно
Пісню на добро.
Біла скатертина й жито на столі,
Доки пісня лине — то живі і ми.
На усіх молитва Божа в нас одна,
Тож нехай єдина думка нас єдна!
Не лінуйтесь робити добро.
Лише зла не бажайте нікому,
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
Правда в світі є дуже проста:
Сонце Землю теплом зігріває,
А людину – її доброта.
І любов у житті прикрашає.
Тільки у злагоді,тільки родиною
Ми сягнемо вершин пізнання.
Хай цвіте над моєю Вкраїною
Сад з любові, добра і знання

VІІІ. Підсумок.

Підводячи підсумок нашого заняття, я хотіла б сказати: ввічливою людиною не народжуються, а стають. Від вас вимагається вміння самим стежити за собою, розуміти, як необхідно поводитися в різних ситуаціях. Не ображайся на дорослих, якщо ті роблять зауваження. Адже добре слово людині, що дощ у посуху. Максим Горький якось сказав, що диваки прикрашають світ.

ІНСЦЕНУВАННЯ
«Диваки – рятівники світу»
Вчитель Поглянь, це, мабуть, один із тих диваків, який з’явився, щоб прикрасити наш світ.
Учень 1 Він із ліхтарем удень!
Учень 2 Хто ти і що шукаєш у нашому храмі науки серед білого дня з ліхтарем?
Діоген Я – грецький філософ Діоген і прийшов до вас з IV століття до вашої ери. Я шукаю людину!
Учень 1 Ну й дива! Він шукає людину, а хіба ж ти не зустрів по дорозі сюди тисячі людей? Хіба ж ти без ліхтаря не бачиш, яка перенаселена наша планета. Куди б ти не пішов чи поїхав, то ніде розминутись з людьми.
Діоген Так, я бачу, що всі маєте вигляд людей. Але мати вигляд неважко, а от бути людиною важко. Чи знаєте ви, що значить бути людиною.
Учень 2 Бути благородним.
Учень1 Горіти заради іншого, як горить свічка.
Учень 2 Бути надією для будь-якого подорожнього.
Учень 1 Допомагати іншим, турбуватись один про одного.
Учень 2 Допомагати кожному в біді.
Учень 1 В наш час також є багато прекрасних і благородних людей.
Діоген Я задоволений. Я ще бачу у вас людяність і заповідаю вам: будьте Людьми, а я піду шукати дал

Створимо серце доброти
Вчитель. Добро живе в серці кожного з нас і це так прекрасно і неповторно! Ми можемо творити добро своїми руками! Ми - творці добра на всій землі!
Настала незвичайна мить. Саме зараз ми створимо усі разом велике серце доброти, вклавши у нього зі своїх сердець затонку добра!
Учень 1 Я вважаю, що добро починається з батьківських сердець. Я шаную своїх батьків, вдячна їм за те, що вони подарували мені життя! Тому я віддаю у серце доброти сердечко поваги, вдячності та шани батькам.
Учень 2 Я хочу підсилити його життєдайність своєю частинкою доброти, яка завжди присутня у взаєморозумінні між людьми.
Ось моє сердечко взаєморозуміння.
Учень 3 Візьміть моє сердечко співчуття та допомоги.
Учень 4 Кожен з нас повинен зробити вибір – як чинити в тих чи інших ситуаціях. Який шлях обирати в житті – добра чи зла? Кожен із нас вирішує для себе сам! Я хочу додати до серця доброти сердечко вибору.
Учень 5 Лише добро прагне миру і злагоди з усіма! Добро ніколи не будує свого щастя на чужій біді. Тому сердечко миру і злагоди я вкладаю у серце доброти.

Биття нашого серця доброти все гучніші та гучніші, його ніжний голос сягає наших сердець.
Учен6 Я додаю до серця доброти сердечко любові і хочу, щоб вона «розлилася рікою» у кожну добру справу і в усій повноті увійшла у ваші серця!
Учень 7 Я помічаю, що добра навколо нас стає більше, а ніж зла. Присягаюсь залишатись вірним ідеалам доброти. Я дарую серцю доброти вірність свого серця.
Учень 8 Мені так добре і спокійно на душі. Мені не хочеться згадувати про образи та непорозуміння. Я не ображаюсь ні на кого, я прошу пробачення у всіх, кого образив. Пробачте мені, будь-ласка ! Зі свого серця я віддаю саме цінне - уміння прощати.
Учень 9 А мені так хочеться щось зробити, допомогти комусь! І мені не шкода часу, який витрачу на це. Я хочу бути причетною до щастя і успіху інших. Я дарую серце підтримки
Учень 10 Я стала бачити красу добра в усьому
Учитель Я вдячна вам за ті частинки, які ви відірвали від ваших сердець і віддали для створення серця доброти.
Яке ж серце ми отримали: - любляче;
- чуйне;- ніжне;- здатне вибачати;
- здатне сподіватись; відкрите для всіх;
- вірне; здатне творити добро;Знайте, що доброта є чистою криницею, черпайте з неї!
І не була б доброта добротою, якби не віддавала себе іншим

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: Irina-fedorova (08.03.2020) | Автор: Федорова Ірина Анатоліївна E
Переглядів: 1267 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!