Каталог статей
Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Як підготувати до письма руку дитини Навчання письма — складова частина загальної програми рiдної мови. Письмо — комплексний вид дiяльностi, що пов’язаний iз навчанням читання, розвитком зв’язного мовлення, правописом, образотворчим мистецтвом, трудовим навчанням та фiзичним вихованням. Навчаючися писати, дитина повинна оволодiти трьома основними групами навичок: • технiчними — правильно користуватися письмовим приладдям, координувати рухи руки, дотримуватися правил гiгiєни письма; • графiчними — правильно зображати букви, склади, слова; писати букви з потрiбним нахилом, певної висоти та ширини; рiвномiрно розмiщувати їх на рядку, правильно з’єднувати; • орфографiчними — правильно визначати звуковий i буквений склад слова, простих слiв, правопис яких не розбiгається iз вимовою, коментувати написане. Опанування цими навичками є основою грамотного письма та гарного почерку. Для шестирiчок це дуже важкий процес, бо в них недостатньо розвинута дрiбна моторика пальцiв рук, за допомогою якої здiйснюється рух пiд час письма, недосконала регуляцiя цих рухiв, низька витримка до статистичної напруги, не виробленi механiзми внутрiшнього планування рухiв, дiй. Становлення руху письма пiд час зображення букв залежить від стану фiзичного розвитку дитини та її психiчної готовностi до навчання. У шестирiчок часто недостатньо розвинута рука, пальцi не можуть виконувати дрiбнi рухи. Незрiлiсть кiнетичного контролю тонких рухiв руки призводить на письмi до: - невмiння тримати лiнiю, рука дрижить; - букви великi, не вмiщуються в рядок; - чим бiльше ускладнений графiчний малюнок букви, тим бiльше ймовiрностi, що вона спотворена учнем, у якого слабо розвиненi м’язи кистi руки. Якщо прослiдкувати за успiхами таких дiтей iз предметiв образотворчого мистецтва, трудового навчання, фiзичного виховання, то помiтимо, що i тут спостерiгаються невдачi. Цi дiти погано володiють ножицями, неохайно вирiзують, розфарбування завжди виходить за контури малюнка, вони не вмiють влучити м’ячем у цiль, слабо стрибають у висоту, довжину, не вмiють стрибати на скакалцi. Рухи їхнi нескоординованi. Щоб це все подолати, потрiбнi спецiальнi вправи для розвитку пальців моторики руки, м’язiв пальців. | |
Переглядів: 2284 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |