Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Поради батькам | [ Додати статтю ] |
Як розвивати мову дитини У наш час дуже багато дітей з мовними порушеннями. Якщо до п’яти років залишаються порушення вимови, зустрічі з логопедом - а «логопедія» в перекладі з грецького означає «виховання правильної вимови» - не уникнути. Та чи варто чекати так довго? Мабуть, треба почати самим займатися зі своєю дитиною з народження? Адже раніше не було ніякої науки «логопедії». Як же розвивали дитину колись? Колись мами співали колискові пісні, розважали дітей, грали з ним «сороку-білобоку», «ладоньки», «козу рогату». Виявляється, ці нехитрі ігри приносять величезну користь - дають могутній поштовх для розвитку мовлення. Наші прабабусі своєю мудрістю і материнською любов’ю знайшли правильний спосіб, без якого дитина починає говорити набагато пізніше. Що ж ми розвиваємо в малюках, граючи з ними ці нехитрі ігри? Перш за все, слухове сприйняття і дрібну моторику, тобто рухи пальців рук. Пам’ятаєте: «Сорока-ворона кашу варила, діткам ділила. Цьому дала (загинаємо малюкові великий палець), цьому дала (загинаємо вказівний палець), цьому дала (середній палець), цьому дала (безіменний палець). - А ти, пальчику (звертаємося до мізинця), по воду не ходив, дров не носив, піч не топив, кашу не варив - не отримаєш каші!» І далі, коли дитя освоїться з цією примовкою, можна продовжити: «А де вода? - Пень, колода, коса городу, тепленька вода (ніжно лоскочуть дитину, викликаючи усмішку або сміх). - Ладоньки, ладусі? - Де були? - В бабусі! - Що їли? - Кашку. - Що пили? - Бражку. - Каша смачненька, бражка солоденька, бабуся добренька». Учені-логопеди, працюючи з дітьми одного-двох років, довели, що найтісніший зв’язок між розвитком рухів пальців рук і початком мовлення дитини: малюк не починає говорити, поки достатньо не оволодіє рухами пальців на обох руках. Прості рухи рук допомагають поліпшити вимову різних звуків, знімають напругу з губ, а кисті рук стають рухомими і гнучкими, а це допомагає дитині оволодівати важливими вміннями - вмиватися, одягатися, тримати чашку, ложку, олівець, а надалі дитині легко навчитися писати. Регулярно займаючись з малюками, ми сприяємо розвитку їх уваги, пам’яті, мислення, мовлення. Ми втратили багато традицій, які передавалися від старшого покоління до молодшого в сім’ї. Що було звичним і непорушним, для нас стає новим і дивним. Ось як народна педагогіка знайшла ідеальний спосіб розвитку немовляти! Ми тільки зараз, за допомогою науки, починаємо усвідомлювати глибоке значення народних пісень! Скільки любові і ніжності передається в них малюкові! Ритмічність їх наспівів, ласкава інтонація слів потрібні маленькій людині для розвитку мовлення, емоцій, інтелекту. Ольга Борисова, СПб | |
Переглядів: 2285 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |