Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Як виховати в дітях допитливість: 4 ідеї для шкіл Ця стаття є перекладом з дозволу фінської ініціативи HundrED. Оригінал матеріалу знаходиться за посиланням. Усі права на нього належать HundrED. Передрук чи копіювання матеріалу на інших веб-ресурсах без згоди HundrED суворо заборонено. Кері Фейсер, професор розвитку освіти та суспільства Брістольського університету «Найголовніше — дивуватися світові, відчувати, наскільки він прекрасний і дивовижний. Є щось особливе в тому, як в нас виникає інтерес до світу, в якому ми живемо: до рослин, комашок, літератури, фізики, математики. Суть у тому, щоб помічати дивовижну сторону реальності. Якщо ви зможете це зробити, тоді ви зрозумієте свій зв’язок зі світом». Ми легко забуваємо, наскільки важливим є натхнення в освіті. Часто сприймаємо процес навчання на автоматі, так, ніби розмальовуємо картинку по кольорах. Але якщо на хвилинку замислитися, то чи не має навчання бути захопливим? Згадайте себе: чи не бувало так, що ви й не помітили, як минуло півдня, бо не могли відірватися від якогось завдання, особистого відкриття, роздумів? Шкільна освіта — не виняток, і якщо ми дамо молодшому поколінню можливість проявляти свою допитливість, будемо помічати її та підтримувати, то зможемо перетворити навчання на цілком природний процес. Сьюзен Крічтон, «Гадаю, навчання відбувається саме в ту мить, коли з’являється бодай трохи зацікавленості. Думаю, можна й примусити людей чомусь навчитися, але навряд чи це ефективно. А от якщо ви здатні викликати цікавість, то людям це починає шалено подобатися». Як тільки ми віднаходимо іскорку зацікавленості в дитині (неважливо, як саме), можемо вважати, що найскладніше позаду. Адже тоді дитина сама формує свій навчальний поступ, і їй не потрібно щось нав’язувати. Цікавість можна викликати шляхом проведення самостійних досліджень, і школи по всьому світу вже використовують цей формат роботи на повну. Приватна школа Нью-Йорка Blue School Space поєднує формат самостійних досліджень із залученням до освітнього процесу професіоналів, які допомагають підняти навчальний досвід на новий рівень. Експерти в різних сферах діяльності, таких як драматургія, музика чи наука, працюють спільно з учителями над тим, щоб заняття були якомога практичнішими та створювали можливості для розвитку допитливості, дивували і культивували розуміння. В іншому куточку світу, в Індії, розташована The Museum School. Хоча формально право на освіту гарантоване для всіх дітей Індії, на практиці діти з бідних сімей і досі не мають змоги здобути високоякісну освіту. Щоб подолати цю проблему, The Museum School впровадила підхід із проведення самостійних досліджень, в основі якого — використання допитливості як інструмент формування високоякісної освіти, доступ до якої можуть отримати діти з небагатих сімей. Щодня дітей забирають у музеї, де вони проходять квести, грають в ігри, виконують завдання. Для того щоб зацікавити дітей, їм пропонують відвідати виставку на певну тему. Під час екскурсії вони можуть ставити запитання, щоб поповнити власні знання. The Museum School працює за комплексною програмою, яка розвиває навички в різних сферах, такі як комунікація, здатність вести дискусію, сценічна майстерність. Таким чином, школа дає дітям ті самі навички, які здобувають їх однолітки з більш багатих сімей. Культивуючи жагу до знань з раннього віку, ми можемо допомогти дітям ніколи не переставати вчитися, що стане в пригоді в майбутньому, коли вузькоспеціалізовані професії відійдуть у минуле. Не лише цивілізаційні здобутки, такі як музеї, необхідні для самостійного навчання, — сама природа відіграє в ньому важливу роль. Світ сповнений чудес, які можуть пробудити в дітях цікавість. Іноді для цього достатньо просто поглянути на небо. Міжнародний проект Universe Awareness спрямований на подолання перешкод для мотивації та натхнення, зокрема в складних науках, і використовує для цього дивовижні природні явища Всесвіту. Організація надає легкі для використання навчальні матеріали з астрономії. Наприклад «Всесвіт у коробці» (безкоштовно надається школам), який містить моделі планет та інші матеріали для пояснення базових понять про Всесвіт у веселий та наочний спосіб. Підхід до проведення самостійних досліджень дає учням змогу не лише відкрити для себе світ науки, а й розвинути навички емпатії. Допитливість також може дати нове життя дещо віджилим дисциплінам, наприклад поетичним студіям. У Китаї діти змушені завчати традиційний епос, але подача цього предмета донедавна викликала в них нудьгу та повне нерозуміння його значення. Концепція TingTing Poetry Education покликана розробити різні матеріали, пов’язані з музикою, образотворчим мистецтвом та мовознавством, щоб зробити поезію захопливішою та привабливішою для молоді. Учні можуть легко зрозуміти значення твору завдяки, наприклад, пісням за його мотивами, що сприяє їхньому емоційному та когнітивному розвитку шляхом виховання допитливості, гарного смаку, спостережливості та покращення пам’яті й уяви. Виявлення та підтримка зацікавленості не лише є ключовими для подальшого здобуття освіти дитиною, а й ставлять її у вигідне становище на ринку праці. Культивуючи жагу до знань з раннього віку, ми можемо допомогти дітям ніколи не переставати вчитися. Це знадобиться в майбутньому, коли вузькоспеціалізовані професії відійдуть у минуле, і ми, цілком імовірно, опинимося в умовах, коли нам доведеться протягом життя пробувати себе в абсолютно різних сферах діяльності. Можливо, колись цікавість і згубила кішку, як каже давня приказка, але наразі саме вона може стати ключем до надійного майбутнього для наступних поколінь. Оригінал цієї статті можна прочитати за посиланням. Усі права належать HundrED. «Збирай рюкзак, ми не йдемо до школи» Джерело: https://osvitoria.media/experience/yak-vyhovaty-u-dityah-dopytlyvist-4-ideyi-dlya-shkil/?ct=t(EMAIL_CAMPAIGN_12_8_2017) | |
Переглядів: 862 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |