Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Ходьба
Ходьба — основний спосіб пересування людини в просторі. Вона належить до циклічних рухів. Циклічність її складається з чергування кроків лівої та правої ніг, а також погоджених з ними рухів руками. Найхарактерніша особливість ходьби — постійне одиночне або подвійне опірне положення, тобто доторкання до землі однією або обома ногами. Середній темп ходьби дошкільника становить приблизно 148—172 кроки за хвилину, довжина кроку дорівнює 42—68 см. Щоденне тренування дитини в ходьбі рано формує міцну навичку в цьому виді основних рухів. На початку дошкільного віку діти вже досить вільно володіють нею. У наступних вікових групах цей важливий для людини рух удосконалюється, а наприкінці дошкільного віку в дітей повинна вже сформуватися автоматизована навичка ходьби. Розглянемо формування навички ходьби протягом дошкільного дитинства. Спостерігаючи за ходьбою дітей 3—4 років, неважко помітити характерні зайві рухи (розгойдування) нерівномірний темп пересування. При цьому діти часто притискують обидві руки до тулуба або ледь помахують однією з них, майже не піднімають ніг від підлоги (човгають ними), не завжди чітко додержують потрібного напрямку. Деякі діти дивляться собі під ноги, нахиляють голову, слабко відштовхуються носком наприкінці кроку тощо. У цьому віці особливу увагу слід приділяти координації рухів під час ходьби, привчати дітей вільно рухати руками, формувати навички орієнтування в просторі (не наштовхуватись на предмети, які стоять на підлозі; швидко зупинятись за певним сигналом тощо). Через слабкість мязів-розгиначів частина дітей молодшого дошкільного віку не може рівно тримати тулуб, часто горбиться. Це може призвести до порушень постави. Тому слід нагадувати малюкам, щоб вони не опускали голову під час ходьби, не сутулилися. Якщо голову тримати прямо, випрямляється спина, розширюється грудна клітка. Дітей другої молодшої та Середньої груп вправляють у ходьбі на носках, п'ятах та зовнішньому боці стопи, ходьбі з високим підніманням стегна. Ці вправи сприяють ефективному розвитку м'язів опорно-рухового апарату та є профілактичними для попередження плоскостопості. Такі види ходьби доцільно чергувати із звичайною ходьбою. Під час навчання дітей ходьби в колоні одне за одним, парами широко застосовуються різноманітні ігрові прийоми та рухливі ігри. Наприклад, в іграх «Підемо гуляти», «Трамвай» діти ходять невеликими групами без зміни напряму, потім цілою групою (у колоні по одному), змінюючи темп і напрям руху. Для навчання дошкільнят ходьби врозтіч, не наштовхуючись одне на одного, проводиться гра «Не зачепи предмет». Більшість дітей старшої — та підготовчої до школи груп виконують ходьбу з правильною координацією рук і ніг, чітким кроком, з вільним махом руками. У цих зікових групах продовжують удосконалювати навички правильної ходьби. Основну увагу спрямовують на те, щоб виробити в дітей правильну поставу, чіткий і ритмічний крок, природний рух руками. Вони повинні навчитись ходити із зміною темпу й напряму («змійкою»), виконувати вправи на увагу та витримку під час ходьби (зупинитися за сигналом, набути певної пози, повернутися вправо, вліво, продовжувати рух), додержувати однакової відстані одне від одного, йти в темпі, вказаному вихователем. Усе це сприяє вихованню організованості, розвитку орієнтування в просторі, погодженості рухів у колективі. У цьому віці широко застосовують ходьбу приставним кроком (лівим і правим боком), спиною вперед, схресним кроком, у напівприсіді, з предметом у руках (гімнастична палиця на плечах, за спиною, перед грудьми та ін.). Вправи з ходьби для всіх вікових груп супроводжують різноманітними завданнями: ходьба з прискоренням та уповільненням темпу, із зміною напрямку (за вказівкою вихователя); з різними положеннями рук (на поясі, в сторони, вгору), з рухами рук (сплеск над головою, перед грудьми, за спиною та ін.); ходьба з переступанням через предмети (кубики, цурки, м'ячі), які поставлено на підлозі (землі) на відстані 30—40 см один від одного; чергування ходьби з бігом та ін. Усі різновиди ходьби доцільно застосовувати під час занять з фізичної культури та ранкової гімнастики. Джерело: http://avangardsport.at.ua/blog | |
Переглядів: 2496 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |