Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Художня студія "Палітра"

Програма

3 рік навчання

Малюнок

1.     Поняття про форму                                               6 годин

     Бесіда про характер форми в силуеті. Поняття про рівновагу. Зорові „вагові” співвідношення елементів в площині листа. Зображення листя дерев, контрастних по формі.

2.     Можливості графічних матеріалів                      6 годин

     Вправи на різноманітний характер ліній і їх сполук (хвилясті, тонкі, пухнасті, колючі, ламані). Зображення дерева або букета з певним характером і настроєм.

3.     Пляма як засіб відображення силуету                 4 години

     Натюрморт з 3-4 предметів, гостро характерних за формою, поставлення в один ряд на лінії горизонту. Предметні темні на світлому фоні. Зображення „від плями” без попереднього малювання контуру.

4.     Тон в природі і мистецтві. Штрихове тонування        12 годин

     Вправи на різноманітність тональних градацій від чорного до білого. Заповнення аркушу прямокутними формами (без форми), маючи на увазі хатки, дахи, вікна. Створення градацій згущенням штрихотону.

     Малюнок предмета складного силуету, створеного виразними деталями (кактус, риба, рак). Малювання з натури без фону з загостренням характерних деталей.

5.     Ритм плям і ліній                                                       12 годин

     Зображення птахів у природній ситуації (за спостереженнями, з пам’яті, з уяви). „Птахи на дереві”. Екскурсія в зоопарк. Зарисовки птахів. Композиційні ескізи.

6.     Силует і образ, контраст                                       12 годин

     Натюрморт „Електроприлади” або „Старі речі”. З групи предметів складення натюрморту і підпорядкування їх певному образу (стародавній, брудний, урочистий, святковий). Створення фону на асоціації з вибраним образом натюрморту. Техніка за вибором учня.

7.     Точка зору як засіб вираження                                 18 годин

     При ескізі натюрморту (2-3 предмета) виконані з різних точок зору і в різних співвідношеннях масштабу натюрморту з фоном.

8.     Підсумкове заняття.                                               2 години

 

Живопис

 

1.     Кольори хроматичні. Колірний контраст                 12 годин

     Бесіда на тему з демонстрацією творів народного мистецтва, різних народів, творів Примаченка, Генераліча, Матіса, Леже та ін.

     Геометрична вправа – створення гармонії спектральних кольорів, змішуючи їх на основі інтуїції (з уяви).

     Натюрморт „Букет” на основі натури. Зображення основними фарбами і їх змішуванням, заповнення всієї площини листа великими кольоровими відношеннями без попереднього малюнка; наступна деталізація.

2.     Кольори ахроматичні. Контраст світла і тіні            12 годин

     Бесіда за темою з демонстрацією творів Рембрандта, живопису тушшю Японії і Китаю.

     Геометричні вправи – створення безлічі сполучень через змішування чорного, білого і одного з вибраних учнем кольорового тону.

3.     Змішування кольорів                                                     20 годин

     Бесіда за темою з демонстрацією творів Ель Греко, Рембрандта, Сезанна.

     Геометрична вправа – створення гами нейтральних кольорів. В смужці або в квадраті.

     Натюрморт з натури або точне репродуктування будь-якого твору (нескладних форм).

4.     Експресивні якості кольору                                 10 годин       

     Бесіда за темою з демонстрацією творів майстрів психологічний вплив затемнення, освітлення і яскравості кольору.

     Геометричні вправи – об’єднання спектральних кольорів чорним – барви похмурі; об’єднання спектральних кольорів білим – барви ніжні; об’єднання спектральних кольорів насиченістю – барви веселі. Виконання на основі попередніх вправ трьох варіантів одного і того ж натюрморту (пейзажу, портрету). Наприклад: „Натюрморт - веселий”.

5.     Кольори теплі – холодні                                      6 годин

     Бесіда про асоціативний вплив кольору: теплі – вогонь, сонце; холодні – ріка, небо, лід. Контрастні властивості: теплий – холодний, збуджуючий – заспокійливий, густий – рідкий, сухий – вологий, важкий – легкий, сонячний – темний. Демонстрація творів майстрів за темою: Бенуар „Мулен де Галлет”, Моне „Будинок Парламенту в тумані”.

     Геометричні вправи. Натюрморт або пейзаж з натури в теплій і холодній гамі.

6.     Екскурсії у міський ботанічний сад, «Будинок природи», Гуровський ліс; майстерні художників                                 12 годин

 

Композиція

 

1.     Організація плоскості картини                          16 годин

     Сприйняття плоскості картини і її організації за допомогою рівноваги. Поняття „рама”, „зорова вага”, плями, лінії і їх розміщення в межах рами.

     Вправи на урівноваження заповнення плоскості. Заповнення фарбою плоскості довільними плямами (необразотворчими) на основі даної викладачем кольорової плями.

     Визначення образної характеристики природного мотиву: дерево грізне, сумне, танцююче; будинок покинутий, привітний, затишний, похмурий. „Портрет” предмета. Зображення виразного предмету у великому масштабі. Вираження кольором і деталями силуету його образну характеристику.

2.     Ритм в природі і мистецтві                                 24 години

     Поняття „ритм”. Ритм в природі: дихання, зміна пір року. Просторові і структурні ритми в побудові живої і неживої природи. Ритми регулярні і нерегулярні.

     Вивчення ритмів фактури і поверхні природних форм. Виділення елементів ритму, відображення характеру, їх чергування, повторів.

     Заповнення плоскості узагальненим ритмовим фактурним малюнком, уникаючи імітації.

     Вивчення ритмів в будові природних форм. Виділення і загострення відображення ритму в будові крони дерева без листя. Заповнення паперу ритмовим рисунком фрагмента крони.

3.     Контраст в природі і мистецтві                          24 години

     Види контрастів: по величині, формі, тону, кольору, фактурі, ритму. Зображення 3-х персонажів контрастних по образу. Створення характеристики кожного персонажа, композиції, використовуючи образний силует і його деталі.

4.     Екскурсії мальовничими куточками міста та до виставкових  залів художньої школи № 1 та КДПУ                            6 годин

5.     Підсумкове заняття.                                               2 години

 

Автор: Совенко Л.В., методист ЦДТ «Дивосвіт» м. Кривий Ріг

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (05.12.2009)
Переглядів: 2446 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!