Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Програма 4 рік навчання Малюнок 1. Світлотінь як засіб вираження об’єму 12 годин Натюрморт з 3-4 білих предметів циклічної і призматичної форми, поставлених в різних планах з часткових взаємоперекриванням. Робота з натури. 2. Перспектива. 12 годин Пейзаж за спостереженням (з вулиці, людьми, будинками, деревами). Різні техніки і матеріали, 1/2 аркуша 3. Виражальні можливості ритмів у графіці 6 годин Зображення рослин (гілки з ягодами, плодами). Одне зображення на аркуші. Два контрастні приклади. Образна характеристика за допомогою ритмової побудови. Робота умовними графічними засобами (лінія, пляма, фактура). 4. Світлотінь як засіб передачі об’єму 10 годин Натюрморт з 3-х предметів – циліндра, кулі і глечика. Бокове освітлення. Передача тональних співвідношень тіні, півтіні, рефлексу. Штрих за формою. 5. Умовне відтворення об’єму 12 годин Натюрморт з 3-х предметів на фоні драпіровки з виразними складками. Лінійний малюнок з наступним заливанням тінєвих плям тушшю. 6. Зображення фігури людини 12 годин Бесіда – елементарні відомості про будову фігури людини, її пропорції, вікові особливості. Рекомендується використання як посібник плоску модель із складових частин на шарнірах (плоска узагальнена, рухома фігурка). Замальовка на механіці руху. Зображення в смужці паперу по пам’яті (або по плоскій рухомій моделі). Замальовка з натури (від плями) 7. Екскурсії на виставки 6 годин 8. Підсумкове заняття 2 години Живопис 1. Змішування кольорів. Зелений колір 10 годин Бесіда за темою з демонстрацією творів Кримова „Річка”, Сєрова „Зарослий ставок” Геометрична вправа – створення безлічі кольорових і світлових градацій зеленого. Натюрморт з натури, складений з предметів близьких за кольоровим тоном, контрастних. 2. Нюанси градації кольору 18 годин Бесіда за темою з демонстрацією творів декоративно-прикладного монументального і станкового мистецтва: гобелен, вишивка, мозаїка. Геометрична вправа – створення безлічі гармонійних сполук на основі неповного оптичного змішування кольору фону і кольору мазків (узорів) Натюрморт з 3-4 предметів гладко пофарбованих в різноманітні кольори з кольоровими драпіровками. Освітлення фронтальне. 3. Зміна характеру кольору від способу накладання фарби 16 годин Бесіда за темою з демонстрацією творів майстрів про роль рельєфу фарбового шару, ефектів накладання одної фарби на іншу. Геометрична вправа – створення безлічі гармонійних контрастів за способом накладання фарби кольорових сполук. 4. Зміна емоційного впливу кольору від характеру мазка 16 годин Бесіда за темою з демонстрацією творів Ван Гога, Коровіна, Каро. Передача настрою через певний характер мазка (різкий, плавний, дрібний) Геометрична вправа – створення багатьох сполук за контрастом характеру рухом мазка. 5. Контраст світла і тіні 10 годин Бесіда за темою з демонстрацією творів Мутасова, Пікассо, Ель Греко. Геометрична вправа – створення різноманітних кольорових сполук: кольори близькі за світлотою і кольоровим тоном; кольори контрастні за світлотою і кольоровим тоном. Порівняння їх емоційного впливу. 6. Підсумкове заняття 2 години Композиція 1. Симетрія і асиметрія в природі і мистецтві 8 годин Плоскісна асиметрична композиція з рослинних мотивів. Теми: „Квіти ростуть”, „Мальви”, „Соняшники” та ін. 2. Людина і простір. Сприйняття і відображення простору, середовища 12 годин Однофігурна композиція за літніми враженнями „Автор і середовище”. Теми: „Я і дощ”, „Я і трава”, „Я і хмара”, „Я і місто”, „Я і море”, „Я і гори”. Підкорення кольорового рішення даному вибору 3. Статика і динаміка як засоби організації композиції 16 годин Рух як характер ритму. Рух як характер і направлення ліній. Динаміка – присутність руху в ритмі, в лінії, в характері форми. Статика – рівновага з відсутністю руху. Зображення пейзажу або натюрморту лаконічними засобами за темами „Застигле місто”, „Сонне місто”, „Сумний натюрморт” 4. Пейзаж і рух 16 годин Зображення пейзажу лаконічними засобами. Передання виразу руху шляхом композиційної структури: діагональне розміщення елементів, що перехрещуються, і хвилястих ліній, ритми. Теми: „Порив вітру”, „Сніжна буря”, „Падає листя”, „Шторм в порту”. Рапортна композиція на основі попереднього завдання „Пейзаж і рух” з використанням складних пластичних ліній пейзажу (абрисні лінії горизонту, гір, покрівель, дерев), в ритм форм (будинки, хмари, дерева, птахи, калюжі), створення умовної лаконічної композиції в квадраті. 5. Рух в багатофігурній композиції 10 години Багатофігурна композиція. Зображення групи людей, об’єднаних спільністю дій – рухом в різних напрямках. Підкреслення напряму руху рішенням фону, контрастом кольору, силуетом фігури, структурою настрою (діагональні лінії, що перехрещуються). Теми: „На ковзанці”, „Шторм”, „Порив вітру – зонтики і шапки” 6. Екскурсії на виставки художників та фотохудожників у міському виставковому залі 8 годин 7. Підсумкове заняття 2 години Автор: Совенко Л.В., методист ЦДТ «Дивосвіт» м. Кривий Ріг | |
Переглядів: 2774 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |