Вчитель в еволюційному русі людства несе, береже та розвиває завоювання духу та розуму: бачить в собі та дітях нові незвичайні можливості та здібності, розкриває в них та в собі образ творця, тим самим змінюючи простір та світ. Кодекс покликаний надихати та спрямовувати вчителя на творчі звершення, а не нормувати та обмежувати їх працю. Він стверджує стосунки людей один з одним, розуміючи те, що кожен володіє безмежними можливостями. Вчитель відверто й мужньо відповідає на виклики часу, головним із яких є необхідність бути Духовно-моральною Людиною та виховати Духовно-моральну Людину.
Вчитель:
1.Розуміє: він - носій Світла, сила, що творить нову свідомість та нове життя суспільства; вважає свою професію служінням вищим ідеалам людства; сповнений відповідальності перед Творцем, перед майбутнім, перед долею кожного свого учня;
2.Наслідує заповіт класика: «Всяка школа, перш за все, повинна показати людині те, що в ній є найдорогоцінніше, змусити її визнати себе часткою безсмертного та живим органом світового духовного розвитку людства». (К.Д.Ушинський);
3. Визнає, що духовний гуманізм, який синтезує в собі духовне та моральне, є основою оновлення царини освіти, та у відповідності з ним вибудовує своє педагогічне мислення та творчу освітню практику;
4. Вірить у безмежні можливості кожного учня; вірить, що кожна дитина несе в собі свій шлях, власну місію; ця віра є джерелом для його оптимістичної та творчої професійної діяльності;
5. Любить дітей щиро, віддано, без умовностей; мудра любов до кожного учня супроводжує всі його педагогічні діяння;
6. Прагне до мети виховання в кожному учневі особистості Благородної та Великодушної, людини культури, героя духу, громадянина Землі, патріота своєї Батьківщини;
7. Допомагає учням зрощувати в собі сенс життя, заглиблюватися в самопізнання, прагнути до самовдосконалення;
8. Виявляє особливу турботу про розвиток та збагачення духовно-морального світу своїх учнів, вчить жити, дорослішати та розвиватися в своєму духовному світі, мріяти, створювати красу, здійснювати благо; допомагає утверджувати уявне в зовнішньому світі;
9. Вибудовує власну діяльність та стосунки з учнями й кожним окремим вихованцем у відповідності з їх природним прагненням до розвитку, дорослішання, пізнання та свободи, допомагає кожному досягти успіху, розкрити в собі здібності й таланти;
10. Усвідомлює виняткове значення своєї суб’єктивної волі в творенні освітнього процесу, тому постійно зайнятий удосконаленням власного характеру, поглядів, педагогічної майстерності, духовно-морального світу; шукає та творить в собі педагога Світла для дітей Світла;
11. В своєму пошуку гуманного підходу до учнів керується принципами: виховання в учнях життя за допомогою самого життя; облагородження середовища навколо учня; пізнання у співпраці та співтворчості; терпіння, що творить;
12. Старанно слідує законові творити, поглиблювати та зміцнювати духовну спільність, єднання та взаєморозуміння зі своїми учнями загалом та з кожним з них окремо;
13. Допомагає учням зрозуміти, що думка є всеначальною енергією; зрощує в них почуття відповідальності за свої думки; створює умови, щоб вони полюбили своє мислення; виховує в них добромислення та ясномислення, добромовлення та ясномовлення;
14. Веде своїх учнів та кожного з них окремо від успіху до успіху, від труднощів до труднощів; вселяє в них віру в свої здібності, дає пережити радість пізнання; робить їх шукачами та відкривачами знань;
15. Домагається успішного засвоєння учнями державних освітніх стандартів та знаходити можливість розширити їх зміст теоріями, проблемами, гіпотезами, пошуками та відкриттями, що народжуються на небосхилі наук;
16. Залучає батьків до участі в організації шкільного життя їх дітей; робить свій педагогічний процес відкритим для них; спілкується з ними дружелюбно, з розумінням, допомагає їм розібратися у складних питаннях сімейного виховання;
17. Черпає натхнення для творчості та піднесеного професійного життя в трудах класиків світової педагогіки, в любові до учнів і постійної турботи про них, у пошуках розгадки складних виховних та освітніх завдань, у думці про те, що він «співробітник у Бога»;
18. Творить та удосконалює в собі образ духовно-моральної особистості: є прикладом культури та моральності, ввічливості та співчуття; справедливий; живе по совісті; усміхнений, полюбляє гарний гумор; простий у спілкуванні; добромовний; спрямований до блага; стверджує торжество культури та вищі духовні цінності в собі та дітях.
19. Далекий від авторитаризму, від силових підходів до учнів. Не дратується, не втрачає самоволодіння, не підвищує голосу, не скаржиться батькам на провини дитини; не налаштовує їх проти неї, не обзиває та не принижує учня, не застосовує покарання;
20. Несе учням уроки як дари свого духу, завжди готовий допомогти їм у труднощах, радіє їх успіхам, захищає та оберігає їх від всього злого, відданий їм, вчиться у них тому, який їм потрібен учитель.
|