Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
„КОЗАЦЬКІ ЗАБАВИ”
„КОЗАЦЬКІ ЗАБАВИ” (Сценарій спортивно – розважального конкурсу) Мета: розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування кращих рис їх характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу. Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність. У центрі сцени емблема вечора та девіз “Козацькому роду нема переводу”. У записі звучить народна музика. На сцену виходить ведуча. Музика стихає. Вона вітає глядачів, як нащадків славного козацького роду. Пропонує глядачам взяти участь у святі. Представляє журі. Оголошує назви куренів – команд для участі у змаганнях. Учасники виходять на сцену. Звучить козацький марш. Учасники оголошують назви своїх куренів. Ведуча знайомить усіх з правилами проведення “Козацьких забав”. Учасникам належить подолати змагання у 4 тури. Після кожного туру журі підбивають підсумки. Оголошують переможців. У кінці змагань курінь- переможець нагороджується символами гетьманської влади та призами. Вступне слово ведучого ХV століття – важкий час у житті українського народу. Скрутно жилося йому під пануванням чужих володарів, бо скрізь в Україні було заведено панщину. Селяни працювали на панській землі, всю землю отримували у власність великі пани – вельможі. Багатостраждальна земля чекала героїв. І деякі чоловіки відгукнулися на заклик рідної землі і стали на її захист. Це були козаки, сила, спритність і мужність яких змінила світ. 1 тур “Військові маневри” а) „Захист фортеці” - Як відомо, козаки мусили обороняти фортеці. То наше перше завдання матиме назву „Захист фортеці”. У центрі кола – „фортеця” – м’ячі і кеглі. Біля „фортеці” – захисник. Учні, які стоять у колі, передають м’яч один одному і кидають його, намагаючись влучити у „фортецю”. Захисник намагається відбити м’яч руками чи ногами. Переможе той курінь, чий захисник найдовше протримається захищаючи свою „фортецю”. б) „Сильна рука” - Щоб мужньо боронити свій народ, свою рідну неньку Україну козаки повинні переборювати труднощі, мати неабияку силу в руках. У наступному змаганні візьмуть участь найсильніші. Буде боротьба „Сильна рука”. Взаємно захопивши руками великі пальці, силою нахилити руку суперника не відриваючи ліктя від столу. Суперники борються один проти одного. Перемагає курінь, члени якого здолали найбільше суперників. в) „Перетягування канату” - Перетягування канату курінь на курінь по черзі. Канати посередині помічені стрічкою, яка перебуває над лінією. Курінь якому вдалося перетягнути стрічку від лінії на один метр, перемагає і бореться з наступним. г) „Кидання ядра” - По одному учаснику від команд кидають ядро. Чий учасник найдальше кине, того курінь перемагає. д) „Влучити в ціль” - Участь у цьому змаганні беруть по одному представникові від кожного куреня. Перемагає той курінь, представник якого найточніше попаде з лука в ціль. е) „Затягти у коло” - Всі учасники кожного з куренів стоять перед накресленим колом і беруться за руки. Вони розташовуються через одного з різних куренів. За сигналом намагаються втягнути один одного в коло. Перемагає курінь, членом якого вдалося втягнути у коло найбільше суперників. Доки журі обговорюють результати і підбивають підсумки ми готуємось до наступного завдання. 2 тур „Спритність та кмітливість” а) „Козацька бійка” - Щоб перемогти ворога козакам потрібно бути не лише сильним, але і спритними. За допомогою палиці, на якій з обох боків боксерські рукавички, потрібно збити суперника з колоди. б) „Передача листа” - Всі ви напевне знаєте і бачили картину, на якій зображено той момент, коли дотепні, веселі козаки писали листа турецькому султану. То ж шикуйтесь у 2 шеренги і подивимося котрий курінь швидше передасть написане. На старт. Увага! Почали! в) естафета „Стрибки в мішках” - Бувало, що козаки потрапляли в полон до ворога. Але завдяки своїй силі, спритності та витривалості вони вміли, долаючи перешкоди, непомітно втекли звідти. Ото ж почали! г) „Кидання кілець на стовпчик” - Перед лініями стоять у колонах по одному учасникові різних команд. На відстані 5-6 м від них – стовпчики, на які вони почергово накидають кільця з фанери або гуми. Кожен має по 3 спроби. Перемагає той курінь, члени якого зробили найбільше влучних кидків. д) „Хто швидше вип’є кухоль квасу” - Завдання полягає в тому, що з кожного куреня обирається один учасник і всі стають у ряд і п’ють кухоль квасу на швидкість. Перемагає той курінь, учасник якого найшвидше вип’є. е) „Хто швидше з’їсть яблуко, підвішене на нитці” Наступний конкурс такий: з кожної команди по одному учаснику повинні якнайшвидше з’їсти яблуко підвішене на нитці. Перемагає найшвидший. є) “Хто дістане і з’їсть цукерку з тарілки з мукою без допомоги рук”. - А зараз дуже цікаве завдання. По одному з кожного куреня змагаються у такому виді змагань: учасник конкурсу повинен дістати і з’їсти цукерку з тарілки з мукою без допомоги рук. ж) “Хто кого швидше нагодує варениками” - Завдання наступного конкурсу полягає в тому, щоб обрати з кожного куреня по 2 учасники. Один із них повинен якнайшвидше нагодувати варениками іншого свого товариша. з) “Хто швидше наносить ложкою води” - Беруть участь з кожної команди по 1 учаснику. А тепер журі підбивають підсумки 2 туру. 3 тур „Жарти та козацькі звичаї” а) „Козацькі побрехеньки” - Наступне завдання – розказати анекдот. Участь беруть по 1 представникові від кожного куреня. б) „Інсценування козацького обряду чи звичаю” - Кожен курінь повинен інсценізувати якийсь козацький обряд чи звичай. Козаки не лише воювали, але й уміли розважатися і мали свої звичаї. в) „Танцювальний конкурс „Гопак” - усі члени куреня по черзі виконують козацький танець „Гопак”. Це був останній конкурс нашого сьогоднішнього 3 туру змагання. зараз журі підбиває його підсумки, а ми перейдемо до 4, останнього раунду змагань. 4 тур „З історії козацтва” - За умовами останнього туру учасники повинні відповісти на запитання вікторини. Переможе той курінь, котрий дасть найбільше правильних відповідей: а) Назвіть перший український твір, який перекладено українською мовою? (Лист турецькому султану) б) Що означає слово козак? (З тюркської – вільна людина) в) Символ влади гетьмана (Булава) г) Як називали козацькі човни? (Чайки) д) Хто такі „характерники” (Ворожбити, лікарі) Це був останній конкурс сьогоднішніх козацьких забав. Журі саме підбиває результати 4 туру і конкурсу в цілому. Заключна частина. Після сьогоднішніх змагань у нас залишається світла пам'ять про славні подвиги предків-запорожців. Отож пам’ятайте, дорогі учні, що ми є нащадками славних українських козаків. Любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу! (Команди з піснею „Доки буде Україна” виходять із зали проведення козацьких забав). Халілова В.В., вихователь гуртожитку ДПТНЗ„Мукачівський професійний аграрний ліцей ім. М Данканича” | |
Переглядів: 1439 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |