Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Країна Фантазія. Конструктор
Тема. «Країна Фантазія. Конструктор»
Мета: - познайомити учнів з поняттям орнамент;
- розвивати професійні інтереси учнів;
- розвивати логічне та аналітичне мислення, увагу, вміння виконувати завдання за зразком та завдання творчого рівня;
- розвивати вміння працювати з певним програмним забезпеченням;
- розвивати моторику дрібних м’язів кистей рук при роботі з клавіатурою та геометричним роздавальним матеріалом;
- активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів;
- розвивати кольорове сприймання, творчі здібності дітей;
- формувати навички самоперевірки та взаємоперевірки;
- заохочувати співпрацю учнів;
- формувати інформаційну, комунікативну, соціальну компетентності;
- сприяти формуванню в дітей почуття доброти;
- виховувати товариські взаємовідносини.
Комп’ютерне забезпечення: Fanta 2 «Орнамент»; Fanta 1 – 2 «Конструктор».

Обладнання: - малюнок «Художник – оформлювач»; картки зі словами – назвами якостей художника – оформлювача; індивідуальні картки з цифрами; паперові кружечки; індивідуальні картки для завдання на розвиток уваги; маленькі іграшки; індивідуальні картки для графічного диктанту; зразки орнаментів; тлумачний словник; гра «Пазли»; паперова різнокольорова квітка; конструктор «Танграм»; мішечок з картонними геометричними фігурами; різнокольорові хустинки, мікрофон.

Хід заняття - дизайну

1. Оргмомент.
Ігри, жарти, все для вас!
Побажаємо удачі –
За роботу!
В добру путь!

2. Вступне слово вчителя.
Ми сказали «…за роботу…». А яка ваша робота в школі? Коли ви станете дорослими, оберете професію. Які професії ви знаєте?
Є ще одна дивовижна професія художник – оформлювач (вчитель прикріпляє на дошку малюнок). Людина цієї професії створює красоту, зручність, затишок. І сьогодні я хочу, щоб ви уявили себе художниками – оформлювачами і трошки спробували себе в цій професії. Згодні?
Як ви вважаєте, якими повинні бути люди цієї професії? (Кмітливими, розумними, уважними, творчими, гарно малюючими) – картки з цими словами прикріпляються кругом малюнка.
Перевіримо у вас ці якості.

3. Інтелектуальна розминка.
Чи розумні ви?

(Вчитель читає завдання, діти показують відповіді картками з цифрами)
• У садок до годівниці
Прилетіли три синиці,
Потім – ще три птиці.
Скільки птиць на годівниці? (6)

• На лужку серед лози
Заховались дві кози,
А отут стоять ще дві
У густій рясній траві.
Підрахуємо гуртом,
Скільки всіх тих кіз разом? (4)

• У Надійки три копійки,
А Світлана має п’ ять.
Допоможемо дівчаткам
Гроші всі порахувать. (8)

• Ідуть корови бережком.
Тут чотири, а там – шість.
Скільки всіх корів разом?
Хто з вас дітки відповість? (10)

• У тварини 2 праві і 2 ліві, 2 передні і 2 задні лапи. Скільки всього у нього лап? (4)
• Ви – пілот літака, що летить із Києва до Донецька. Скільки років пілоту?
• Пройшов дощ. На яке дерево сяде ворона: на перше, на друге чи на третє? (На мокре)

Підводиться підсумок виконання завдання.
- Ви розумні.
- (На дошку кріпиться кружечок під словом «Розумний»)

4. Вправи на увагу.
-Чи уважні ви?

Дітям роздаються індивідуальні картки для виконання завдання на розвиток уваги.
Завдання. У квадрати поставити (+) , у трикутники - (.) , у прапори – (-), а в круги – (v).

Взаємоперевірка.
- Хто правильно зробив завдання?
- Хто допустив помилку?

Підводиться підсумок виконання завдання.
-Ви уважні!
(На дошку кріпиться кружечок під словом «Уважний»)

5. Графічний диктант.
Художники – оформлювачі добре малюють. Ми теж зараз помалюємо, тільки по клітинках.

Чи гарно ви малюєте?

(У дітей індивідуальні картки для графічного диктанту. На картці відмічена крапка для початку виконання завдання)

Диктант
1 клітинка праворуч
1 клітинка вгору
1 клітинка праворуч
3 клітинки вниз
4 клітинки праворуч
1 клітинка вгору
1 клітинка ліворуч
3 клітинки вниз
1 клітинка ліворуч
1 клітинка вгору
2 клітинки ліворуч
1 клітинка вниз
1 клітинка ліворуч
3 клітинки вгору
1 клітинка ліворуч
1 клітинка вгору

Самоперевірка (вчитель показує зразок виконаної роботи)
Підводиться підсумок виконання завдання.

- Ви добре малюєте.
- (Кріпиться кружечок під картку «Гарно малює»)

6. Бесіда про орнаменти.
Ця професія стисло пов’язана з кольоровою гамою. Які основні групи кольорів ви знаєте? (Теплі і холодні). Подивіться на квіточку (Вчитель звертає увагу учнів на різнокольорову квітку). Назвіть теплі кольори пелюстків, холодні. Як отримати оранжевий колір? Фіолетовий? Знаючи все це, художники – оформлювачі створюють красиві візерунки. Подивіться на дошку, що ви бачите? (На дошці – зразки орнаментів). Що таке орнамент?(На дошку кріпиться картка зі словом «Орнамент») (Діти говорять своїми словами, як розуміють значення цього слова). Зараз заглянемо у тлумачний словник і прочитаємо визначення. (Вчитель читає значення слова орнамент).
- Зараз ви будете працювати з орнаментом на комп’ютері. Але спочатку треба повторити правила безпеки.

Повторення правил безпеки під час роботи за комп’ютером.

7. Робота з комп’ютером. Fanta 2. «Орнамент»
Завдання: одна група учнів працює за комп’ютером , а саме: повторити кольорову гаму візерунка , на другому малюнку створити свою кольорову гаму. В цей час інші учні складають пазли на своїх місцях. По закінченню роботи на комп’ютері – гімнастика для очей.
Діти міняються місцями. По закінченню роботи - знов гімнастика для очей.

8. Хвилинка відпочинку «Учитель танців»
Діти сідають на килимок , беруть на коліна іграшки і дивляться мультфільм.

9. Складання танграму.
Пазли – один із видів конструкторів. Які ще бувають конструктори? Що ви знаєте про танграм?
- Зараз перевіримо, які ви кмітливі.
- Підійдіть до квіточки і витягніть один пелюсток. На ньому написано назва предмета , який ви повинні викласти. (Діти обирають пелюстки)
Завдання: скласти із танграма предмет.

Вчитель перевіряє виконані завдання.
Підводиться підсумок.

-Ви дуже кмітливі.
(Кріпиться кружечок під словом «Кмітливий»).

10. Гра «Вгадай фігуру»
Професія художника – оформлювача передусім творча. Так от ви зараз будете складати свій орнамент. З яких елементів його можна скласти? Сьогодні це будуть геометричні фігури. Але спочатку давайте їх вгадаємо.
У мішечку лежать геометричні фігури, вирізані з картону. Діти навпомацки вгадують фігури і після цього показують їх.

11. Робота з комп’ютером. Fanta 1 – 2. «Конструктор».
- Чи творчі ви?

Перехід до програми Fanta 1 – 2 «Конструктор»
Робота в парі. Складання орнаменту.

5 хвилин роботи – гімнастика для очей; продовження роботи.

Підводиться підсумок виконаного завдання.
- Вам подобається те, що ви склали? І нам теж.
- Ви творчі особистості.
(Кріпиться кружечок під словом «Творчий»)

12. Підсумки заняття.
Подивіться на дошку: ми бачимо, що у вас є всі якості для того, щоб стати художниками-оформлювачами. Може, коли ви виростите, хтось з вас обере цю професію і буде нас радувати своєю творчістю.

Підійдіть всі до мене, станьте в коло.

Гра «Салют!» (Діти одягають на пальчики різнокольорові хустинки)
Підніміть вгору руки і плесніть в долоні червоні. Зелені. Жовті. Сині. Червоні і жовті. Сині і зелені. Сині, жовті і червоні. Червоні, жовті, зелені і сині! У нас вийшов красивий різнобарвний салют, як ваші орнаменти.
Ви гарно і плідно попрацювали сьогодні .
- Якими є ваші враження від заняття?
- Завдяки чому вдалося виконати завдання?
- Що, на вашу думку, вдалося найкраще?
- Що було для вас важким?

Гра «Мікрофон»
- Продовжте фразу: «Після цього заняття я знаю…,
я вмію… .
- Якщо вам заняття сподобалось, крикніть «Ура!»

До побачення.


Джерело: http://www.getzilla.net/files/3284453/kra_na_fantaziya._konstruktor.docx.html
Категорія: Гурткова робота | Додав: Ягідка (21.04.2012) | Автор: Петриченко Ольга Вікторівна E
Переглядів: 1899 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!