Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Країна Фантазія. Конструктор
Тема. «Країна Фантазія. Конструктор» Мета: - познайомити учнів з поняттям орнамент; - розвивати професійні інтереси учнів; - розвивати логічне та аналітичне мислення, увагу, вміння виконувати завдання за зразком та завдання творчого рівня; - розвивати вміння працювати з певним програмним забезпеченням; - розвивати моторику дрібних м’язів кистей рук при роботі з клавіатурою та геометричним роздавальним матеріалом; - активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів; - розвивати кольорове сприймання, творчі здібності дітей; - формувати навички самоперевірки та взаємоперевірки; - заохочувати співпрацю учнів; - формувати інформаційну, комунікативну, соціальну компетентності; - сприяти формуванню в дітей почуття доброти; - виховувати товариські взаємовідносини. Комп’ютерне забезпечення: Fanta 2 «Орнамент»; Fanta 1 – 2 «Конструктор». Обладнання: - малюнок «Художник – оформлювач»; картки зі словами – назвами якостей художника – оформлювача; індивідуальні картки з цифрами; паперові кружечки; індивідуальні картки для завдання на розвиток уваги; маленькі іграшки; індивідуальні картки для графічного диктанту; зразки орнаментів; тлумачний словник; гра «Пазли»; паперова різнокольорова квітка; конструктор «Танграм»; мішечок з картонними геометричними фігурами; різнокольорові хустинки, мікрофон. Хід заняття - дизайну 1. Оргмомент. Ігри, жарти, все для вас! Побажаємо удачі – За роботу! В добру путь! 2. Вступне слово вчителя. Ми сказали «…за роботу…». А яка ваша робота в школі? Коли ви станете дорослими, оберете професію. Які професії ви знаєте? Є ще одна дивовижна професія художник – оформлювач (вчитель прикріпляє на дошку малюнок). Людина цієї професії створює красоту, зручність, затишок. І сьогодні я хочу, щоб ви уявили себе художниками – оформлювачами і трошки спробували себе в цій професії. Згодні? Як ви вважаєте, якими повинні бути люди цієї професії? (Кмітливими, розумними, уважними, творчими, гарно малюючими) – картки з цими словами прикріпляються кругом малюнка. Перевіримо у вас ці якості. 3. Інтелектуальна розминка. Чи розумні ви? (Вчитель читає завдання, діти показують відповіді картками з цифрами) • У садок до годівниці Прилетіли три синиці, Потім – ще три птиці. Скільки птиць на годівниці? (6) • На лужку серед лози Заховались дві кози, А отут стоять ще дві У густій рясній траві. Підрахуємо гуртом, Скільки всіх тих кіз разом? (4) • У Надійки три копійки, А Світлана має п’ ять. Допоможемо дівчаткам Гроші всі порахувать. (8) • Ідуть корови бережком. Тут чотири, а там – шість. Скільки всіх корів разом? Хто з вас дітки відповість? (10) • У тварини 2 праві і 2 ліві, 2 передні і 2 задні лапи. Скільки всього у нього лап? (4) • Ви – пілот літака, що летить із Києва до Донецька. Скільки років пілоту? • Пройшов дощ. На яке дерево сяде ворона: на перше, на друге чи на третє? (На мокре) Підводиться підсумок виконання завдання. - Ви розумні. - (На дошку кріпиться кружечок під словом «Розумний») 4. Вправи на увагу. -Чи уважні ви? Дітям роздаються індивідуальні картки для виконання завдання на розвиток уваги. Завдання. У квадрати поставити (+) , у трикутники - (.) , у прапори – (-), а в круги – (v). Взаємоперевірка. - Хто правильно зробив завдання? - Хто допустив помилку? Підводиться підсумок виконання завдання. -Ви уважні! (На дошку кріпиться кружечок під словом «Уважний») 5. Графічний диктант. Художники – оформлювачі добре малюють. Ми теж зараз помалюємо, тільки по клітинках. Чи гарно ви малюєте? (У дітей індивідуальні картки для графічного диктанту. На картці відмічена крапка для початку виконання завдання) Диктант 1 клітинка праворуч 1 клітинка вгору 1 клітинка праворуч 3 клітинки вниз 4 клітинки праворуч 1 клітинка вгору 1 клітинка ліворуч 3 клітинки вниз 1 клітинка ліворуч 1 клітинка вгору 2 клітинки ліворуч 1 клітинка вниз 1 клітинка ліворуч 3 клітинки вгору 1 клітинка ліворуч 1 клітинка вгору Самоперевірка (вчитель показує зразок виконаної роботи) Підводиться підсумок виконання завдання. - Ви добре малюєте. - (Кріпиться кружечок під картку «Гарно малює») 6. Бесіда про орнаменти. Ця професія стисло пов’язана з кольоровою гамою. Які основні групи кольорів ви знаєте? (Теплі і холодні). Подивіться на квіточку (Вчитель звертає увагу учнів на різнокольорову квітку). Назвіть теплі кольори пелюстків, холодні. Як отримати оранжевий колір? Фіолетовий? Знаючи все це, художники – оформлювачі створюють красиві візерунки. Подивіться на дошку, що ви бачите? (На дошці – зразки орнаментів). Що таке орнамент?(На дошку кріпиться картка зі словом «Орнамент») (Діти говорять своїми словами, як розуміють значення цього слова). Зараз заглянемо у тлумачний словник і прочитаємо визначення. (Вчитель читає значення слова орнамент). - Зараз ви будете працювати з орнаментом на комп’ютері. Але спочатку треба повторити правила безпеки. Повторення правил безпеки під час роботи за комп’ютером. 7. Робота з комп’ютером. Fanta 2. «Орнамент» Завдання: одна група учнів працює за комп’ютером , а саме: повторити кольорову гаму візерунка , на другому малюнку створити свою кольорову гаму. В цей час інші учні складають пазли на своїх місцях. По закінченню роботи на комп’ютері – гімнастика для очей. Діти міняються місцями. По закінченню роботи - знов гімнастика для очей. 8. Хвилинка відпочинку «Учитель танців» Діти сідають на килимок , беруть на коліна іграшки і дивляться мультфільм. 9. Складання танграму. Пазли – один із видів конструкторів. Які ще бувають конструктори? Що ви знаєте про танграм? - Зараз перевіримо, які ви кмітливі. - Підійдіть до квіточки і витягніть один пелюсток. На ньому написано назва предмета , який ви повинні викласти. (Діти обирають пелюстки) Завдання: скласти із танграма предмет. Вчитель перевіряє виконані завдання. Підводиться підсумок. -Ви дуже кмітливі. (Кріпиться кружечок під словом «Кмітливий»). 10. Гра «Вгадай фігуру» Професія художника – оформлювача передусім творча. Так от ви зараз будете складати свій орнамент. З яких елементів його можна скласти? Сьогодні це будуть геометричні фігури. Але спочатку давайте їх вгадаємо. У мішечку лежать геометричні фігури, вирізані з картону. Діти навпомацки вгадують фігури і після цього показують їх. 11. Робота з комп’ютером. Fanta 1 – 2. «Конструктор». - Чи творчі ви? Перехід до програми Fanta 1 – 2 «Конструктор» Робота в парі. Складання орнаменту. 5 хвилин роботи – гімнастика для очей; продовження роботи. Підводиться підсумок виконаного завдання. - Вам подобається те, що ви склали? І нам теж. - Ви творчі особистості. (Кріпиться кружечок під словом «Творчий») 12. Підсумки заняття. Подивіться на дошку: ми бачимо, що у вас є всі якості для того, щоб стати художниками-оформлювачами. Може, коли ви виростите, хтось з вас обере цю професію і буде нас радувати своєю творчістю. Підійдіть всі до мене, станьте в коло. Гра «Салют!» (Діти одягають на пальчики різнокольорові хустинки)
Підніміть вгору руки і плесніть в долоні червоні. Зелені. Жовті. Сині. Червоні і жовті. Сині і зелені. Сині, жовті і червоні. Червоні, жовті, зелені і сині! У нас вийшов красивий різнобарвний салют, як ваші орнаменти. Ви гарно і плідно попрацювали сьогодні . - Якими є ваші враження від заняття? - Завдяки чому вдалося виконати завдання? - Що, на вашу думку, вдалося найкраще? - Що було для вас важким? Гра «Мікрофон» - Продовжте фразу: «Після цього заняття я знаю…, я вмію… . - Якщо вам заняття сподобалось, крикніть «Ура!» До побачення. Джерело: http://www.getzilla.net/files/3284453/kra_na_fantaziya._konstruktor.docx.html | |
Переглядів: 1899 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |