Доброго дня, шановні батьки!
Сьогоднішню нашу розмову присвячено комп’ютеру і зовсім не випадково: ще 20 – 25 років тому комп’ютер був дивиною, а сьогодні він доступний звичайній середньостатистичній родині. Без комп’ютера неможливе жодне серйозне виробництво, будь-де впроваджують комп’ютерні технології у виробничий процес.
Прийшов комп’ютер і в життя сучасного освітнього процесу, почав свої мандри шкільними уроками.
«Здрастуйте!» - ми щодня повторюємо це привітання при зустрічі.
Чи замислювалися ви коли-небудь про те, чому при зустрічі люди бажають один одному здоров'я? Напевно, тому, що здоров'я для людини – найголовніша цінність. На жаль, зазвичай ми починаємо говорити про здоров'я тоді, коли його втрачаємо.
Я пропоную вам ознайомитися з такою сумною статистикою.
Зараз в Україні практично не народжуються здорові діти. На кожну тисячу народжених малюків до 900 мають якісь вроджені дефекти. Серед першокласників останніх років 90-95% вже обтяжені «букетом» хронічних хвороб, а скільки ще додасться за 12 шкільних років!
Всеукраїнська диспансеризація, в ході якої були обстежено дітей віком до 18 рок, що дало тривожні результати: 51% - мають відхилення у здоров'ї, у 26% - хронічні патології, 12 % - умовно здорові і лише 11% складають здорові діти.
Не секрет, що на стан здоров'я сильно впливає загальна комп'ютеризація і метою нашої зустрічі є з'ясування того, як комп'ютер впливає на здоров'я дитини та як зменшити його шкідливий вплив на організм.
Стрімкий розвиток суспільства та технічного прогресу надав нам можливість познайомитися з таким пристроєм, як комп’ютер. Він увійшов у наше життя не тільки як технічний засіб, але і як співрозмовник, друг, який допомагає долати самотність, невміння спілкуватися, невпевність, боязкість тощо. Мабуть, наші діти прагнуть зайняти місце біля комп’ютерного монітора не тільки тому, що це цікаво, незвичайно, але й тому, що комп’ютер компенсує відсутність спілкування із близькими людьми. Безумовно, комп’ютер відіграє значну роль у житті людства. Не менше значення він має для навчання школярів. Навчання з допомогою комп’ютера — це: написання текстів і вправ; складання таблиць і діаграм; сканування текстів, малюнків для підготовки до уроків; використання навчальних дисків, програм із різних предметів для розширення своїх знань і кругозору; використання комп’ютерних словників для виконання домашніх завдань; можливість естетичного оформлення творів, доповідей, рефератів; можливість пошуку інформації з певної навчальної теми; можливість участі в іграх у системі «он-лайн». Комп’ютер допомагає дитині: знаходити собі друзів та однодумців у різних країнах, містах і селищах; надсилати й отримувати електронні листи, розвивати вміння писати листи.
(Реклама навчальних відеороликів)
Майже всі ми маємо комп'ютер і проводимо за ним чимало часу.
Сьогодні комп’ютери стали повсякденністю, так що сучасній дитині можна лише позаздрити: їй не потрібно перебудовуватися. Вона вже зростає в середовищі, де комп’ютер така ж звична і буденна річ, як електричне освітлення, автомобілі, телевізори або стільникові телефони. Для батьків, педагогів комп’ютер може стати головним болем, адже він не такий безпечний, як видається на перший погляд.
Деякі батьки категорично відкидають «комп’ютерну» форму проводження вільного часу дитини, деякі не забороняють сидіти за комп’ютером, але постійно відчувають внутрішню тривогу: дитина допізна сидить за монітором, мало спілкується з однолітками, рідко буває на вулиці.
Розглянемо позитивні і негативні наслідки використання комп’ютера дитиною.
Положення сидячи протягом тривалого часу
Дитина за комп’ютером сидить у розслабленій позі, що, однак, унаслідок статичності є вимушеною й неприємною: напружені м’язи шиї, голови, рук, спини. У результаті може розвинутися сколіоз.
Крім того, малорухливий спосіб життя часто призводить до ожиріння.
Електромагнітне випромінювання.
Електромагнітне випромінювання комп’ютера прямує від задньої і бічних стінок, тому слід встановлювати комп’ютер так, щоб ці місця не були спрямовані туди, де ви чи ваша дитина спить чи сидить, працюючи за письмовим столом.
Науково доведено, що перебування дітей у полі електромагнітних випромінювань не повинно перевищувати двох годин на добу.
Розташуйте комп’ютер у кутку або ж задньою поверхнею до стiни. Намагайтеся, щоб оптимальна відстань очей від екрана монітора комп’ютера складала щонайменше 45–60 сантиметрів.
Інтернет надає дітям та молоді неймовірних можливостей у здійсненні відкриттів, спілкування й творчості. Проте оскільки із самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної. У зв’язку із цим виникає проблема організації безпеки дітей. А хто їм може в цьому допомогти, якщо не батьки?
Діти у віці 7–9 років ще потребують нагляду та контролю з боку батьків під час використання Інтернету. Батькам потрібно виробити правила щодо використання Інтернету їхніми дітьми, а потім коригувати їх у міру дорослішання дітей. Удома використовувати інтернет варто в присутності батьків. Це гарантує, що батьки будуть поруч з дітьми у будь-якій проблемній ситуації. Дитина може ще не бути спроможною самостійно визначити надійність веб-сайту, тому повинна завжди звертатися по дозвіл до батьків, перш ніж розмістити особисту інформацію в Інтернеті.
Серед опитаних 42% учнів заявили, що їм важко відірватися від гри. Це може свідчити про можливість виникнення комп'ютерної залежності. До перших її ознак відноситься наступне:
- їсть, п'є чай, готує уроки біля комп'ютера;
- провів хоча б одну ніч біля комп'ютера;
- прогуляв школу – сидів за комп'ютером;
- приходить додому й відразу сідає за комп'ютер;
- забув поїсти, помитися (раніше такого не було);
- перебуває у поганому настрої, не може нічим зайнятися, якщо комп'ютер зламався;
- конфліктує, загрожує, шантажує у відповідь на заборону сидіти за комп'ютером.
Порушення зору спостерігається у 20% учнів.
В кінці нашого обговорення я хочу всім роздати пам`ятки для батьків, щодо роботи дитини за комп'ютером і сподіваємося, що ви будете їм слідувати, а значить, подбаєте про здоров'я власної дитини.
|