Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Лицарі ввічливості
"Ніщо не дається нам так дешево
і не ціниться так дорого, як ввічливість!” (О.Сухомлинський) План турніру
Конкурс "Розминка”. Гра "Закінчи речення”. Конкурс "Лицарські манери”. Інсценізація оповідання Ю.Єрмолова "Чуйний хлопчик”. Конкурс "Від теорії до практики”. Мета.Сформувати у дітей основи культурної поведінки; виробляти звичку вживати ввічливі слова привітання, як чинну форму звертання; привчати чемно поводитися у транспорті, у школі. Вчитель: Доброго дня, любі діти! Ви так гарно відповіли мені "Добрий день!” Отож, ми побажали один одному, щоб день був добрий для кожного з нас, приніс радість, задоволення, добрий настрій. У нашого народу стало звичаєм вітати одне одного цим хорошим теплим побажанням. А ще кажуть: "Доброго здоров’я”, "Здорові були”, "Моє шанування вам”. Є теплі, рідні та близькі слова "мама”, "тато”... Є слова вагомі – "держава”, "Батьківщина”. А є ще ввічливі слова, називаються вони чарівними. Люди, які їх постійно вживають, називаються ввічливими, чемними. Чемна людина всім приємна, бо вона приносить втіху і хороший настрій. Сію в дитині в серденько ласку. Сійся, родися ніжне "Будь ласка”, Вдячне "Спасибі”, "Вибач” тремтливе, Слово у серці, як зернятко в ниві. "Доброго ранку!”, "Світлої днини!” – Щедро даруй ти людям, дитино, Мова барвиста, мова багата, Рідна і тепла, як батьківська хата. І ведучий: Доброго дня, дорогі друзі! ІІ ведучий: Доброго здоров’я! ІІ ведучий: Раді бачити вас у цьому залі! І ведучий: Сьогодні у нас відбудеться турнір лицарів ввічливості. ІІ ведучий: У ньому беруть участь ваші ровесники, знавці правил ввічливості і хорошого тону. ІІІ ведучий: Ми побажаємо учасникам турніру успіхів. Нехай переможуть найчемніші. (Звучить марш) І ведучий: Запрошуємо команди на сцену. ІІ ведучий: Команда "Усмішка”, команда "Сонечко”. ІІІ ведучий: Познайомтесь, будь ласка, з журі... І ведучий: Журі оцінюватиме конкурси за п’ятибальною системою. Увага! турнір оголошуємо відкритим!!! ІІ ведучий. Щоб у лицарському турнірі перемагати, потрібно бути мудрими і люб’язними, за щитами не ховатись, шпаги гострої не боятись, всі закони доброї поведінки знати. ІІІ ведучий. Перемогти у турнірі буде не просто, змагатися треба за кожний бал, суворо дотримуючись законів ввічливості. (Звучить музика). І ведучий. Перед тим, як розпочати конкурсну програму, ми пропонуємо командам привітати одна одну. (Вітають). ІІ ведучий. Оголошуємо І-й конкурс "Розминка”. Запитання для І команди: Кого у минулому називали лицарями? (У середні віки лицарями називали відважних, сміливих, мужніх воїнів, які носили важку збрую (лати, шолом, кольчугу). Були озброєні списом і мечем. Щоб стати лицарем треба було пройти спеціальну підготовку. У сім років хлопчиків віддавали на навчання досвідченим воїнам. Вони навчали їх їздити верхи, стріляти з лука, метати спис, володіти мечем. Крім військових наук, хлопчиків привчали дотримуватись даного слова, бути ввічливими і тактовними, виручати один одного, захищати слабшого, скривдженого, шляхетно ставитися до жінки). Запитання для ІІ команди: Яку людину ми називаємо лицарями сьогодні? (Людину безкорисливу, готову на самопожертву в ім’я іншої, яка дотримує слова, ввічливу, доброзичливу, захисницю слабшого. Лицар здатний на сміливі вчинки, в його грудях б’ється благородне серце). І ведучий: Поки журі підбиватиме підсумки, ми проведемо розминку з глядачами. Гра "Закінчи речення”. * * * Розтане навіть льодяна глиба Від слова теплого (спасибі). * * * Зазеленіє навіть пень, Коли почує (добрий день). * * * За смачний обід і ситний Скажем мамі ми (спасибі). ІІ ведучий: Оголошуємо другий конкурс "Лицарські манери”. 1 завдання "Хто скаже найбільше чарівних слів”. Від кожної команди по представникові. ІІІ ведучий: Кожен з вас повинен назвати всі відомі вам ввічливі слова і вирази. За кожен вираз чи слово по балу. 2 завдання "Благородні вчинки”. Запитання для І команди: Звідки прийшов до нас звичай знімати шапку, коли заходиш у дім? (Переступаючи поріг лицар повністю озброєний знімає свій шолом. "Я тебе не боюся” – говорив він цим жестом. – Бачиш, моя голова відкрита. Я вірю тобі”). Запитання для ІІ команди: Звідки прийшов до нас звичай, вітаючись знімати рукавичку? (Знявши рукавичку, лицар показував, що у його руці немає зброї, що він ставиться до зустрічного доброзичливо). Завдання 3. "Ми йдемо у театр”. Запитання для І команди: За скільки хвилин до початку вистави треба приходити у театр? (Хвилин за 30, щоб вспіти роздягнутись і зайняти своє місце). Запитання для ІІ команди: Як бути з морозивом, якщо ти не встиг його з’їсти, а дзвінок уже пролунав? (Якщо морозиво у вазочці, то постав його на стіл, якщо у обгортці, то викинь у урну). Підсумки. ІІІ ведучий: Поки журі підбиває підсумки, ми подивимось інсценізацію Ю.Єрмолова "Чуйний хлопчик”. Дійові особи: Костик, чуйний хлопчик. Марія Петрівна, його сусідка. Бабуся (На лавці сидить бабуся. Входить Костик). Костик (до себе): Сьогодні буду з усіма жінками найчемніший і найуважніший з усіх наших хлопців. Ось бабуся сидить на лавочці. Нехай вона тільки опустить свою палицю, я одразу ж її підніму... От вона розкаже всім: "Ой який же в нас Костик чуйний та вихований!” (Чекає). Чого це вона палицю не випускає? Так цілісінький день можна чекати. (У дворі з’являється Марія Петрівна з важкою сумкою). Костик. О! Краще я їй допоможу. (Підбігає до Марії Петрівни). З магазину? Марія Петрівна: Так. Купила ось до свята. Костик: Гаразд, так вже тому й бути, донесу вам сумку до під’їзду. Тут зовсім близенько. Давайте, чи що? А то пихкаєте, як маневровий паровоз. (Костик простягає руку, але сусіда, відсторонивши руку Костика йде далі). Бабуся (до себе). Ой, який грубий, невихований хлопчик! І чого ж його тільки у школі вчать? Костик (бабусі). Це я невихований? Та ви що, сліпі, чи що? Я ж тільки що, на ваших очах... Ну, вже більше нізащо нікому не допоможу (біжить, підбиває ногою бабусину палицю, та хитає головою). Нізащо, нікому! Досить з мене. Дякую! ІІІ ведучий: Оголошуємо третій конкурс "Від теорії до практики”. Завдання 1. Сервірування стола. (Тарілку, зліва – виделку, праворуч – ніж та ложку. Ложку і виделку увігнутими сторонами донизу). Завдання 2. Випити компот. (Дають випити компот не порушуючи правил хорошого тону. Випити рідину, ложечкою дістати ягідку, кісточку випльовують у ложечку, потім у блюдечко). Підсумки. По черзі читають вірші І.Бойка "Некультурні хазяї” Із гостини по сніжку Хлопчики вертались, А товариш запитав: - Як вам гостювалось? - Та нічого, все як слід... Тільки бачиш, друже, В тому домі хазяї Некультурні дуже. Некультурні хазяї Просто нехороші, - У прихожій не зняли З нас вони калоші. Навіть з наших кожушин Снігу не струсили, То ми так, як увійшли, І до столу сіли. * * * Про культуру школяра Наш Валерій виступать Готувався днів із п’ять. Добре готувався, - Та перестарався. Став до столу і мовчок, Позіхнув у кулачок, Пальцем носа копирснув, Рукавами піт змахнув, Потім ще й почухав Нігтями за вухом, Підсмикнув штанці Валера... В класі засміялися: "Про культуру школяра”, Доповідь так звалася! | |
Переглядів: 3433 | Рейтинг: 4.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |