Лікарські рослини
Інтегроване заняття з розвитку мовлення, валеології, малювання
Мета. Закріпити і поповнити знання дітей про лікарські рослини. Вчити дітей втілювати задум у малюнку нетрадиційними методами. Створювати умови для встановлення спільного між смаком і фарбами. Вчити дітей уважно слухати мову логопеда і своїх товаришів, варіативно використовувати лексичний матеріал у своїх відповідях. Вправляти у звуконаслідуванні. Закріпити навички складання логічного ланцюжка речень за предметними картинками. Утворення іменників за допомогою ласкаво-зменшувальних суфіксів. Виховувати повагу до природи, бажання опікуватися тими, хто захворів. Формувати самостійність, цілеспрямованість. Обладнання. Мотузки різних кольорів, шаблони квітів, листочків, природний матеріал для прикраси чашок, предметні картинки.
Хід заняття
Ведуча. Добрий день вам, добрі люди! Хай вам щастя й доля буде! Не на день і не на рік, А на довгий-довгий вік! Шановні гості! Ви, мабуть, помітили, який сьогодні похмурий, непривітний ранок? Зробити його радісним, веселим допоможуть наші діти. Сьогодні вони не просто діти, а «сонячні промінчики». (Вбігають діти). Ведуча. Що треба для повного щастя людині? 1-а дитина. Здоров'я і сили, багато тепла. 2-а дитина. А ще небеса мирні, радужні, 3-я дитина. І неповторна безмежна краса. 4-а дитина. А ще треба сонце — велике й гаряче. 5-а дитина. Без сонечка світла не буде й тепла. 6-а дитина. Без нього найменша травинка загине 7-а дитина. А треба, щоб радість від сонця цвіла. Ведуча. Промінчики своїм теплом розбудили і Травинку. (Виходить з-за дерева Травинка). Травинка. Добрий день, промінчики! Діти. Добрий день, Травинко! Травинка. Я — Травинка не звичайна. Я — Травинка-здоровинка! Промінчики, а ви знаєте, що таке здоров'я? Так, здоров'я — це дар, який пропонує природа кожній людині. Але не всі вміють берети його! І тоді на допомогу людям приходимо ми, лікарські рослини! Нас дуже багато і щоб познайомити вас, промінчики, зі своїми подружками я запрошую вас у незвичайну подорож, пройдемо Стежиною здоров'я, де нас чекають різні несподіванки, зустрінемося з Лісовою Феєю. Ну і рушаймо! Промінчики, давайте разом привітаємося з лісом. Разом. Ліс, поле, діброва! Уклін вам по праву. Добридень і квіти, І ягоди, й трави! У дім ваш зелений Дозвольте зайти. Ми хочемо стежиною Здоров'я пройти.
Травинка. Промінчики, а ви колись чули, як розмовляє ліс? Давайте прислухаємося до лісових звуків.
Вітерець у лісі — ш-ш-ш. Повзе вуж у траві — с-с-с. Прилетів жук — ж-ж-ж. Заспівав комарик — з-з-з. Пролетів птах — шук-шук. Запихкав їжачок — пих-пих. Дзюркоче вода у струмочку — дз-дз-дз. Забриніла бджілка — дж-дж-дж. Промінчик. На горбочку у лісочку, біля річки, на лузі ростуть ромашки. Травинка. Ромашка — це квітка ніжності, чистоти. Є декоративні, польові, а ми розмовля-тимемо з лікарською. Вдихніть її аромат, за запахом впізнають лікарську ромашку. Коли болить горло при простуді дуже добро полоскати його відваром квітів. І маленьких дітей лікує вона, їм можна давати пити напій з ромашки, коли в них болять животики і очі хворі добре промивати нею. Ось яку силу має ця тендітна квітка. Ведуча. Ось подивіться, промінчики, що це за квітонька біля ромашки? Ромашка. Так, це материнка — моя люба подружка. — А якого кольору її квіточки? (Рожевого). (Розповідь про материнку). Травинка. Промінчики! Подивіться, куди ми потрапили! Промінчик. Це лісова галявина! Травинка. Але здається мені, що це не проста галявина! Я права — лісові мешканці приготували нам свої завдання.
1. Ось під шишкою завдання від білочки: «Складання чистомовок». 2. А під грибком — завдання від їжачка: лексико-граматична вправа «лагідні слова». 3. А під пеньочком — від лисички: «Складання речення за малюнком».
Травинка. Ну що, промінчики, наступна квіточка запрошує нас. Ви чуєте її? Це м'ята. Ось вона. Якого кольору листя? Росте м'ята на городах, у лісах. Корисна тим, що знімає зубний біль. Коли прикласти листя до голови, вона перестає боліти, відвар п'ють від болю у шлунку. Розпізнають м'яту за незвичайним запахом.
Фізкультхвилинка
Травинка. Бачу щось цікаве! Та це ж лист від Лісової Феї. Лісова Фея запрошує до себе в гості, але спочатку просить допомогти звірятам. Гризла білочка горішки, Заболіли зуби трішки. Що порадимо від зубного болю? (М'яту, материнку). Цілу нічку лисеня не змикало оченят. З чого зварити відвар, щоб лікувати очі? (Ромашка). Козенята похворіли, Бо холодну воду пили. (Ромашка, материнка). Я дуже вдячна за вашу допомогу! І хочу пригостити вас чаєм. Але не звичайним, а лікувальним. Вдихніть аромат чаю! Візьміть трішки чаю в рот і на мить заплющіть очі. Відчуйте насолоду! Що він вам нагадує, що ви відчуваєте? Якого кольору чай? Діти. Дякуємо тобі, Травинко, за чудовий чай! Травинка. Промінчики, ви пам'ятаєте, що Лісова Фея чекає на нас. Треба рушати в дорогу! (З'являється Лісова Фея). Лісова фея. Нашим діткам дуже сподобався чай Травинки, яким вона нас сьогодні частувала. Намалюємо чай, кому який більше сподобався. Чай, приготовлений з різних рослин, має свій колір, запах і смак. Ось, наприклад, з ромашки має жовтий колір, а з малини — червоний, а з м'яти — зелений. Де росли квіти, буяли луги, зараз засипало все навкруги снігом, до самої весни, але у нас є країна фарб і чарівних пальчиків, тому ми зможемо намалювати пари духмяного чаю. Я пропоную вам кошики. У них є різнокольорові мотузочки, квіти, листочки, виготовлені з паперу, різний природний матеріал для прикрашення чашок з духмяним чаєм, адже сьогодні ми будемо малювати не пензликами, не олівцями, а мотузочками.
(Показ способу малювання).
А перш ніж приступити до малювання на мить заплющіть очі, вдихніть аромат чаю. Що він вам нагадує? (Тепло, сонечко, медок, квіти, луг...). Який з цих запахів вам сподобався? Тепер малюйте те, що ви відчули. Ведуча. Але для роботи такої треба розбудити пальчики. Веселі ігри для пальчиків. Ранок настав Сонечко підняв. (Долоні схрещені, пальці розчепленні «як сонечко»). (Кулак стиснутий). Гей, братик Митя, Розбуди сусідів. (Великий палець робить колові рухи). Вставай, велетень! (Щиголь по великому пальцю). Вставай, указка! (Щиголь по вказівному пальцю). Вставай, сирітка! (Щиголь по безіменному пальці). Вставай, мізинчик-маненька! (Щиголь по мізинчику). Вставай, вся долонька! (Щиголь по долоньці). Всі пальчики прокинулись. (Руки вгору, пальці витягуються і рухаються).
Тепер можемо малювати. Добре попрацювали наші чарівні пальчики. Отже, невичерпним джерелом здоров'я, гарного настрою, душевного багатства є для нас краса рідної землі. Радують і безмежно надихають її багатство та щедрість. Та не слід забувати, що й природа чекає від нас вдячного піклування. І травинка, і тваринка сподіваються на нашу любов, турботу, захист. Пам'ятаймо про це завжди і за будь-яких обставин.
http://www.ha-ha.com.ua/
|