Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Літні заняття

Літні заняття

 

А як бути з навчанням? Як краще вчинити: відкласти всі заняття до осені (нехай дитина напослідку награється!) або про­йти з малюком «курс молодого бійця»?

Насправді гра й навчання не заважають одне одному. З іграми ваша дитина розлучиться ще не скоро — десь у підлітковому віці, а небагато навчання їй не зашкодить.

Як найкраще організувати літні заняття? Існують різні варіан­ти, оберіть той, що буде зручнішим для вас і вашої дитини.

1.    Можна просто домовитися: щодня «проходимо» одну сторі­ночку із задачника. «Задачників» для підготовки до школи зараз велика кількість, доберіть той, що найкраще підійде вам і вашій дитині. Ви вже знаєте, на які навчальні навички варто звернути увагу, знаєте, які вправи можуть вам допомогти, тому добирайте книжку відповідно до ваших потреб.

2.    Можна «пограти в школу» — порозсаджувати іграшки за «парти», влаштувати «дошку» (спеціальна дошка, на якій можна писати маркером), «шкільний дзвінок» (дзвоник) тощо.

У грі зручно познайомитися зі шкільними правилами (або пригадати їх) — не вставати з місця без дозволу, не викрику­вати відповідь, входити і виходити з класу на дзвінок. У грі можна ввести і перші оцінки — сонечка, зірочки, квіточки тощо. При цьому привчайте дитину не боятися поганих оцінок, щоб зрозуміла, що погана оцінка — це не трагедія, її можна виправити. Для цього відразу візьміть за правило: оцінювати не дитину, а завдання. Відомий російський педагог Цукерман пропонує батькам незадовго до школи познайо­мити дитину з «чарівними лінієчками». Ви малюєте на полях поряд із виконаним завданням вертикальну лінію. Дитина ставить червоний хрестик на вершині лінії, якщо, на її думку, вона впоралася із завданням добре, якщо робота вийшла не зовсім вдалою — хрестик посередині, а вже якщо завдання залишилося невиконаним або зроблене неправильно, то хрестик повинен стояти внизу. Обов'язково обговоріть оцінку дитини, і якщо вона невисока, запитайте її, як «допомогти» цьому завданню, як краще виконати його наступного разу.

3.    Не забувайте про вправи для розвитку уваги, пам'яті, зв'язного мовлення тощо. Усі вони мають допомогти вашій дитині стати успішним учнем. Проте не забувайте, що ці завдання — ігри, а в гру можна грати тільки у гарному настрої та із задоволен­ням.

4.    Якщо у вас є можливість відвідувати з дитиною заняття 1—2 рази на тиждень по 1—2 години — це дуже непоганий варі­ант. Неважливо, чим займатиметься дитина, — малюван­ням, музикою, англійською мовою тощо. Важливо, що вона пам'ятатиме, як слід поводитися в дитячому колективі під час занять. Проте заняття повинні бути цікавими, мають подоба­тися дитині і не переобтяжувати її.

5.    Буде непогано, якщо ви заплануєте на літо один із «проек­тів», про які я писала у розділі 4. У дитини розвиватиметься смак до тривалої серйозної роботи. Таким «проектом» може стати складання карти місцевості, спостереження за фазами Місяця, збирання гербарію, вивчення історії краю, в якому живе дитина, тощо. Багатьом шестирічкам такі завдання ціл­ком під силу, якщо їм допомагають дорослі.


Первушина О. В.

П26      Вижити в початковій школі. Як? Книга для розумних батьків. [Текст]: пер. з рос. / О. В. Первушина.— X. : Вид. група «Основа», 2008.— 237, [3] с. (Серія «Краща книга про дитину»).

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (10.06.2011) | Автор: Первушина О. В.
Переглядів: 1261 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!