Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Автоматизація вимови звука [Ж] у словах, реченнях, віршах
Тема. Автоматизація вимови звука - Ж – у словах, реченнях, віршах 

Мета: Закріпити правильну вимову звука «ж» у словах, реченнях, віршах. Розвивати фонематичний слух, дії фонематичного аналізу, складового аналізу слів, вміння визначати позицію звука в слові. Збагачувати лексичний запас словами із звуком «ж». Вдосконалювати навички граматичної будови мовлення. Сприяти вмінню сприймати жовтий колір, «опромінювати» ним свій організм. Підвищити емоційний тонус всього організму. Розвивати слухову пам’ять, стійкість уваги, логічне мислення, творчі здібності, дрібну моторику пальців рук,зорове сприйняття кольору, творчу уяву, фантазію. Виховувати культуру мовленнєвого спілкування, уважне ставлення до оточуючого.
Обладнання: Чарівна торбинка, картки - схеми слів, предметні картинки, квітка з пелюстками, іграшка-їжачок, жовті сліди, тканина жовтого кольору, костюми жуків, цифри у мішечках, сонячні зайчики з картинками, обруч з жовтими стрічками.

Хід заняття: 

*Організаційний момент.

Під звуки музики діти, в одязі «жучків», імітуючи пісеньку жука, влітають до залу.
Логопед. Хто це до нас прилетів? Я вас впізнала. Ви дружна родина жуків.
Дитина. Я жук, я жук, я тут живу,
Жужжу, жужжу, жужжу.
Дивлюсь, дивлюсь, лежу, лежу,
Та щось своїх дітей я тут не знаходжу.

Дитина. Я жучиха чепурна, я на ярмарку була.
Я маленьким жученятам подарунки принесла:
Ось вони, в цьому мішечку
Покладу я їх скраєчку. ( Кладе торбинку).

Логопед. Ось почули це малята,
Чепурненькі жученята.
Позбігались, позлітались,
За мішечок дружно взялись.
(Прилітають дітки жученята, беруть торбинку, літають та забувають.)

Логопед.
Ох, летіли ви, летіли та мішечок загубили.
То ж швиденько все збирайте в довгий путь всі вирушайте.
Летіть разом, мішечок шукайте.

Кольоротерапія та дихальна гімнастика.
Логопед. А подорожувати вам допоможе наше сонечко. Ви знаєте, що жовтий колір має лікувальні властивості, нам потрібні сили для далекої дороги. Жовті хустки ви збирайте, ручки, ніжки повмивайте. (Діти збирають жовті хустинки, «миють» ноги,руки, тулуб, голову, обличчя, кладуть хустинки на обличчя – здувають їх (5 р.). (фото 1).
• Д/г «Придумай слово». Сонечко пропонує відгадати: які слова живуть у його будиночку. (Діти називають слова, в назвах яких є звук «Ж» та передають хустинки по колу).

Логопед. А тепер один одного візьмемо, та весело далі підемо. А як же ми знайдемо дорогу до сонечка? Подивіться, сонячні промінці залишили нам сліди, по них ми вирушимо далі ( діти проходять доріжку по вирізаних слідах рук та ніг).

• Д/г «Впізнай цифру на дотик, промов склад, слова».
Логопед. А ось і перша перешкода. Що це за цікаві подушечки? ( мішечки з об’ємними цифрами). Діти на дотик впізнають та називають цифру, промовляють заданий прямий склад із звуком --ж- відповідну кількість разів. Потім діти обмінюються цифрами та знов повторюють зворотні склади.

Логопед. А ось і друга пригода. Діти беруть сонячні картки-кружечки на яких намальовано ряд малюнків із звуком –ж- по спіралі . Проводять пальцем по доріжці та називають всі слова. (Молодці. Чітко вимовили свій улюблений звук. )

• Д/г «Заборонені слова».
Логопед. А тепер будьте дуже уважні. Я буду промовляти різні слова, а ви повторюєте тільки ті, в яких є звук –ж-. ( Дерево, квітка, жук, жаба,жито, будинок, стіл, живіт, жилет, рука, олівець, кажан, ведмежа, огорожа, книга, жоржина, піджак, сумка, вуж, дуб, ніж, багаж,телефон,корж,пірат, морж, ковзанка, пляж, гараж ). З яким звуком ви повторювали слова.

• Мімічна гімнастика.
Логопед
. Подивіться, скільки сонячних промінчиків сіло на галявину і від цього вона стала якого кольору? (жовтого) Сонечко запрошує нас на жовту галявину.
" Присядьмо на галявині. Підставимо обличчя до сонечка. Промінець пробіг по щічках (щічки рухаються), залоскотав носик (зморщити носик), засліпив очі (моргаємо віями), сів на бровки (рухати бровами), на ротик (витягнути губи "трубочкою"), посміхніться сонечку. Яке ж воно, сонечко? (відповіді дітей)." Знов зарядимо ваше тіло жовтою енергією та промовимо чарівні слова :
«Жовте сонце, жовта стрічка
П’ ю жовтеньку я водичку.
Буду дужим я зростати
Швидко зможу я літати.»
(фото 2).

• Д/г «Для чого ці речі?» .
Логопед.
Відпочили, але ж треба рушати далі. Нас чекають інші перешкоди. На килимі картинки ( кружка, ножик, доріжка, гараж, пиріжок, жакет, книжка, ложка). Діти називають картинки та пояснюють призначення предметів. (Ложка для того, щоб їсть суп.)

• Д/г «Виправ помилку».
Логопед.
Жучки та жученята, допоможіть мені, виправте мої помилки :
У жовтка жовте яйце.
Хлібом ріжуть ніж.
На жолудях ростуть дуби.
Гараж стоїть у машині.
У їжака жив Женя.
На жабі живе болото.
Пожежа гасить пожежника.
Навколо жука кружляє жоржина.

• Гра «Промінчики»
Логопед.
Знов сонечко хоче з вами пограти. Сонце – це сила, енергія, здоров’ я, давайте зарядимо наш організм позитивними хвилями . (Хто швидше скрутить промінчик). (фото 3).

• Розкажи вірш.
Логопед.
А хто це під кущем згорнувся мов клубочок (їжачок). Давайте розкажемо віршик їжачку, щоб він вас не боявся (Діти по черзі беруть їжачка в руки та промовляють вірш ланцюжком):
- Їжачок, їжачок нащо ти згорнувся?
До твоїх голочок хто ж би доторкнувся?
-Розгорнись, їжачок, прогуляйся трішки,
Покажи, їжачок, де у тебе ніжки?
- Ми на тебе разом всі по черзі глянемо,
І тебе їжачок, кривдити не станемо.
- Прощавай, біжи додому,
Всім привіт передавай.
Та надалі вже нікому
Більш до рук не попадай.

• Д/г «Хто що робить».
Логопед.
Їжачок у лісі живе не сам. У нього теж є родина. Мати – їжачиха та діти – їжаченята. Зараз ви здогадаєтесь хто з них що робив.
Ходив(їжак) – ходила(їжачиха) – ходили(їжаченята); бігали – бігав – бігала; шукала – шукали – шукав; збирав – збирала – збирали. А тепер самі назвіть, що ще могли робити їжаки.
(відповіді дітей).

• Д/г «Збери квітку».
Логопед.
Подивіться, напевно вітерець розвіяв пелюстки чарівної квітки . На пелюстках зображені малюнки, в назвах яких є звук –ж- . (Діти знаходять пелюстки. Називають слова).
Для того, щоб скласти квітку, потрібно визначити місце звука -ж - в цих словах. В цьому нам допоможе наш знайомий їжачок. ( Діти беруть смужки - схеми слів. Пересуваючи зображення їжачка по доріжці - слову зліва направо, зупиняють їжачка на визначеному місці звука). У ході гри пропонується вірш:
Іде їжачок вздовж доріжки
Від початку до кінця.
Їжачок нам допоможе
Знайти місце звука-втікача.

• Кольоротерапія. Розкажи вірш.
Логопед.
Давайте ще трішки відпочинемо на жовтому лужку. (Діти лягають на жовтий килимок). Перекотимось по ньому, ніби у сні. Який сон ви бачили? Намалюйте свій сон (діти промовляють віршовані строки та малюють):
«А я бачив жовтий сон,
Жовте поле, жовтий льон,
Жовте небо, жовтий цвіт,
Жовті зорі, жовтий світ,
Жовтий-жовтий листопад,
Жовте листя, жовтий сад,
Жовту річку, жовтий дуб,
Жовті яблука в саду.»

• Промов скоромовку.
Логопед.
Як ви гадаєте, які тварини можуть жити у сонячній жовтій країні?
« Є у лісі звір –Жовтоокий Жонжовір,
А у нього є дружина – Жовтоока Жонжорина».
Давайте ще раз промовимо цю чудову скоромовку.

• Відгадай загадку. Чарівна торбинка.
Логопед.
Ой, подивіться, яка гарна квітка. Ще одне завдання нам потрібно виконати, відгадати загадку. Якщо вірно відгадаємо, то узнаємо хто живе в цій квітці.
«У воді сидить охоче,
Та не риба і не рак.
Вистромляє булькаті очі
І співає: «Квак-квак»?
(Квітка відкривається). Правильно, це жабка. Який перший звук у слові жаба? Подивіться, яка вона гарненька. А що це вона тримає у руці? Так це ж ваша торбинка! Занурюйте руку у торбинку та діставайте гостинці, паперові жовті кульки. Розгорніть їх. (Діти знаходять в кульках кіндер - сюрприз, а в середині вітаміни «ведмежуйки»). Що це? Як вони називаються? Якого кольору? Ось які гостинця приготувала ваша мати, що ви були міцними, здоровими, розумними.

• Підсумок заняття.
Логопед.
Так, для того щоб знайти цю торбинку прийшлось нам багато перешкод подолати. Давайте пригадаємо, що відбувалося з вами. (Логопед запитує у дітей, що відбувалося на занятті, свідомо запитує про те, чого на занятті не було, а діти повинні правильно відповісти, помітивши це).

Логопед . Ось яка пригода трапилась з нашими друзями. На цьому дружна жукова родина прощається з вами. До побачення.

Вчитель-логопед Павлік Лариса Іванівна. ДНЗ № 33 "Джерельце" м.Хмельницького
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: Лора8127 (12.07.2013) | Автор: Павлік Лариса Іванівна E
Переглядів: 6387 | Рейтинг: 3.2/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!