Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Диференціація звуків З –Ж за акустичними та артикуляційними ознаками .Закріплення правильної вимови звуків у словах, реченнях, вірша
Тема: диференціація звуків З –Ж за акустичними та артикуляційними ознаками. Закріплення правильної вимови звуків у словах, реченнях, віршах.
Мета: Вчити диференціювати звуки З –Ж за акустичними та артикуляційними ознаками. Закріплювати правильну вимову звуків у словах, реченнях, віршах. Розвивати фонематичний слух. Збагачувати лексичний запас словами з цими звуками. Вдосконалювати навички граматичної будови мовлення. Розвивати слухову пам’ять, стійкість уваги, логічне мислення, творчі здібності, дрібну моторику пальців рук, фантазію. Виховувати культуру мовленнєвого спілкування, уважне ставлення до оточуючого.
Обладнання: предметні картинки, мішечки з цифрами, схеми слів, квіти з малюнками,
масажне кільце, д/г «Горщик з медом».

Хід: 

1. Масаж пальців рук.
У наших долоньках живуть маленькі гномики. Давай спробуємо їх розбудити і вони понесуть корисні речовини та гарний настрій всьому нашому організму (самомасаж долоньок валиком «су-джок»). А тепер допоможемо пальчикам проснутися (самомасаж пальців кільцем «су-джок»). Повторення назв пальців.

2. Пальчикова гімнастика
«Їде білка своїм возом,
Каже: - Я підвезти можу:
Лисичку – сестричку,
Горобчика, синичку,
Ведмедика волохатого,
Ще й зайчика вухатого».

3. 
Артикуляційні вправи. 
- Ось ми і готові до заняття. Тепер зробимо зарядку для язика. 
Вправа «Впізнай по артикуляції» . Логопед показує артикуляцію голосних звуків, а дитина цю артикуляцію озвучує.
Вправа «Екран» (приголосні звуки). Логопед промовляє приголосні звуки за ширмою, дитина повторює ці звуки сприймаючи їх на слух.

4. Сьогодні ми з будемо гратися з приголосними звуками. Ти відгадаєш, які це звуки. Для цього потрібно відгадати загадки: «У воді сидить охоче,
І не риба, і не рак.
Вистромляє булькаті очі
І співає : Ква-ква-квак».
Який перший звук у слові –Жаба-?

«Я маленький , я вухатий
Попелястий , волохатий.
На додачу ще й вухатий.
Я стрибаю, я тікаю,
Дуже куций хвостик маю.»

Який перший звук у слові – Заєць - ?
Тож працювати ми будемо із звуками «З» і «Ж». Повторення артикуляції звуків.

5. Д /г «Запам’ ятай – повтори». Промовляння ряду складів та показ положення язика руками (вгору - вниз) ( За - жа; Жи - зи; Жу - зу; Зо –жо; За - за- жа; Жо - жо-зо; Зе –зе -же; Жи-жи-зи; Зу- жу-зу; Зо-жо-зо; За-жа-за).

6. Д /г «Впізнай цифру на дотик». У торбинках заховані об’ємні цифри. Дитина впізнає цифру та промовляє заданий склад відповідну кількість разів.

7. Д \г «Спіймай рибку». За допомогою вудочки з магнітом дитина «ловить» малюнки в назвах яких є заданий звук.

8. Ф \х. Дитина «кружляє» між квітами, які розкладені на підлозі.
«По ромашках, поміж трав,
Кольоровий жук літав.
Жу-жу-жу, жу-жу-жу,
Я з ромашками дружу.
На квітоньці гойдаюся,
Низенько нахиляюся».
Піднімає квітку та називає малюнки, які намальовані по спіралі та проводить пальцем по випуклим отворам квітки. ( картинки із звуками –Ж-, -З-)

9. Д \г «Горщик з медом». На дошці малюнки із зображенням Вінні-Пуха та Сови. Пропонується розкласти краплини меду у відповідний горщик . Відбери малюнки із заданим звуком, та наповни горщики. У Вінні-Пуха горщик із звуком –Ж-, та у Сови –
із звуком –З-. 

10. Вправа по емпатії «Ти хто?» Логопед задає питання, а дитина уявляючи себе (зайчиком; жабкою) відповідає.
- Ти хто?
- Де ти живеш?
- Якого ти кольору?
- Що любиш їсти?
- Як звати твоїх діточок?
- Як ти пересуваєшся?

11. Промов віршик. 
«Жабенятко забруднилось. 
Забруднилось – не помилось.
Жабенятко, так не гоже. 
Ну на кого ти похоже?
Я похоже на мамуню. 
На мамуню Ква-квакуню!»

12. Підсумок заняття.
Давай пригадаємо, що ти робив на занятті. (Логопед запитує що відбувалося на занятті, свідомо запитує про те, чого на занятті не було, а дитина повинна правильно відповісти, помітивши це).

Павлік Лариса Іванівна, вчитель-логопед,  ДНЗ № 33 «Джерельце», м. Хмельницький
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: Лора8127 (08.08.2013) | Автор: Павлік Лариса Іванівна E
Переглядів: 4898 | Рейтинг: 2.2/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!