Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Голосний звук в середині трьохзвукового слова

I.​ Організаційний момент
- Сьогодні до нас прийшло багато гостей. Давайте привітаємо усіх.
Встаньте діти, один одному всміхніться.
На урок старання ми візьмемо.
Сядемо всі рівненько. Розпочнемо працювати.

II. Робота над темою.
-​ До нас сьогодні завітав надзвичайний гість з цікавими завданнями. А хто це, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Загадка: Взимку спить цей звір в барлозі
І прокинутись невзмозі.
Смокче лапу уві сні
Хто це? (Ведмідь)

-​ Що полюбляє їсти ведмедик? (мед).
-​ Давайте визначимо перший звук у слові мед .(перший звук [М]).
-​ Звук [М] який звук?(приголосний)
-​ А останій звук у слові мед?( останій звук [Д])
-​ Звук [Д] який звук?(приголосний)
-​ А що ми чуємо в середині слова? Тягнемо перед дзеркалом [Е]
-​ Який це звук голосний чи приголосний?(голосний).
-​ Ви ж знаєте чим відрізняються голосні звуки від приголосних. При вимові голосних немає перешкод у роті.
-​ Сьогодні ми будемо вчитись визначати голосні звуки в середині слів.(запис теми заняття у зошит)
-​ Скажіть, будь - ласка, які голосні звуки ви знаєте? (а,о,у,е,и,і).
-​ Скільки їх? (шість)
-​ Про голосні поет навіть склав віршик. Давайте уважно послухаємо .

Вірш. Шість звуків можна вільно
співати, як пісні.
Ці звуки знає кожен:
ми звем їх – голосні.

Гра ‘’Відгадай’’

Зараз візьмемо у руки дзеркальця і будемо промовляти голосні звуки без голосу. Працюють тільки губи, язик і рот.
- Що ви замітили, коли промовляли голосні дивлячись у дзеркало? (рот відкривався по різному).
-​ А зараз перевіримо, чи ви запам’ятали артикуляцію, тобто вимову голосних.
-​ Я промовляю голосні тільки артикуляційним апаратом без голосу. Відгадайте, який звук я промовила.
- Зараз я буду називати слова з певним голосним звуком в середині слова. Відгадайте, який це голосний.

А – сад, рак, цап, пар.
О – сом, лом, рот, сон.
У – суп, зуб, дуб, вуж.
Е – лев, мед, рев, фен.
И – рис, пил, тин, жир.
І – ніс, ліс, зір, рік.

Фізкультхвилинка

Вітер дмухає в лице
Захиталось деревце
Вітерець все тихше, тихше
Деревце все вище, вище.

-​ Ведмедик покаже вам малюночки(мак, кит, сом, лев, вуж , кіт). Вам потрібно назвати малюнок, визначити ,який голосний звук в середині слова.
- Що зображено на малюнку ?
- Який голосний звук в середині слова. (Запис схеми на дошці, у зошиті)
-​ З лісовій школі Ведмедику приніс завдання у конвертах і просить допомогти йому.(кожній дитині конверт з двома малюнками)

1). Учні називають малюнки;
2). Кожен учень визначає в одному малюнку тільки голосний звук.
3) Кожен учень визначає в одному малюнку всі звуки.
-​ Який малюночок вам сподобався найбільше?
-​ Побудуйте усно речення за своїм малюнком.
Оцінювання учнів.

Підсумок заняття.

-​ Ось і завершилось заняття.
-​ Який звук у слові із трьох звуків ми визначали?( середній).
-​ Це був голосний звук чи приголосний?(голосний).
-​ Які голосні ви знаєте?( а,о,у,е,и,і).
-​ Чим вимова голосних відрізняється від вимови приголосних?(Голосні можна співати і при вимові у роті немає перешкод. Повітря виходить вільно.)

Категорія: Логопедичні заняття | Додав: VIVI (13.09.2015) | Автор: Ткаченко Віта E
Переглядів: 1933 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!