Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Виховання плавної мови в словах, скоромовках, віршах
Тема: Виховання плавної мови в словах, скоромовках, віршах. Мета: Активізувати роботу органів артикуляції та дихання, урізноманітнювати голосові модуляції. Тренувати і закріплювати навички плавного, виразного мовлення у словах, скоромовках, віршах. Збагачувати словниковий запас. Виховувати культуру мовлення та любов до рідної мови. Обладнання: логопедичні картки, м’яч, сюжетні малюнки, паперовий кораблик. Хід заняття 1. Організаційна частина. Мотивація до навчальної діяльності. Логопед. Сьогодні ми будемо працювати над технікою мови, активізувати і тренувати функції мовного апарату. 2. Основна частина. Артикуляційна гімнастика. • Губи вперед, у трубочку. Усміхнутися, показати всі зуби. • Рот широко розтягнути, кінчик язика завести за нижні зуби, потім за верхні. • Кінчиком язика облизати верхню губу, потім нижню. Кругові рухи язика. Мімічні та ритмічні вправи. • Зроби такий вираз обличчя, ніби ти вдягнув «маску» веселу, а потім сумну. • Відстукай чарівним м’ячиком ритмічний малюнок. (Логопед відстукує, учень повторює). Логопед. А зараз ми з тобою відправляємось у подорож на кораблі в чарівне місто Гарної мови. Дихально-голосові вправи. • «Кораблик». Налити в миску води. Зробити паперовий кораблик, пустити його на воду. Пропоную подути на кораблик спочатку довгим струменем повітря, наче вимовляючи звук [ф], а потім переривчасто, наче вимовляючи звук [п]-[п]-[п]. • «Човник». Погойдай по черзі звуки по хвилях: а, о, у, е, и, і. Не поспішаючи, веди по лінії пальчиком. А У И О Е І Логопед. Ми вирушаємо на екскурсію по місту Гарної мови. Головна площа – площа Голосних звуків, тому що в мовленні голосні звуки дуже важливі.
«Гірка». «Прокоти» по черзі голосні звуки з гірки: постав пальчик на крапочку та промов коротко звук [а] – застрибни на гірку; проведи пальчиком по лінії, довго вимовляючи звук [Аааа] – з’їдь із гірки. Повторимо цю вправу зі звуками: [о], [у], [е], [и], [і]. Логопед. Засвоївши усі голосні звуки поєднаємо звукові вправи з пальчиковою гімнастикою. Зімкни по черзі пучки великих, вказівних, середніх, безіменних пальців і мізинців правої та лівої рук, вимовляючи відповідно: А, О, У, Е, И. Із зусиллям натисни долоні одна на одну, розводячи лікті вбік, промовляючи довго звук [і]. Помахай кистями рук, кажучи: «Звуки голосні!». Повтори вправу, промовляючи віршик дуже голосно, пошепки, беззвучно, мов рибки. А – О – У – Е – И – ііііі – звуки голосні! Логопед. З площі Голосних звуків ми потрапляємо на вулицю, яка називається Чітка. Наша мова має бути чіткою! Пропоную учню чітко та плавно промовляти слова: море, хвиля, якір, човен, чайка. [b] Молодець! Фізкультхвилинка. Виконуємо артикуляційні та рухові вправи: • Подув сильний вітер: «Сссссс!». Учень руками імітує сильний вітер. • На морі великі хвилі: «Шшшш!». Учень руками імітує морські хвилі. • Грянув грім – плещемо в долоні. • Пішов дощ – пальчиками рук стукаємо по парті (імітуємо падіння дощових крапель). Наступна вулиця – Зрозуміла. На логопедичних заняттях ми вчимося всі слова вимовляти зрозуміло. Учень сидячи робить глибокий вдих, спокійно, плавно і зрозуміло промовляє скоромовки: • Ряк, ряк, ряк – сміливий моряк. • Фін, фін, фін – нам посміхається дельфін. Логопед. Екскурсія наша закінчується на вулиці Виразній. Наша українська мова має бути виразною і мелодійною. Ми пишаємось нашою рідною мовою. Учень виразно читає вірш про Україну, слідкує за диханням. УКРАЇНА Наша славна Україна, наше щастя і наш рай! Чи на світі є країна, ще миліша за наш край? І в щасливі й злі години ми для неї живемо, на Вкраїні й для Вкраїни будем жити й помремо... В. Самійленко 3. Підсумок заняття. Сьогодні Ми побували на екскурсії в чарівному місті Гарної мови. Логопед: «Яка має бути наша мова?» Учень: «Наша мова має бути плавною, чіткою, виразною та зрозумілою». Дякую за заняття! Дронь Інесса Анатоліївна, вчитель-логопед НВО №28 м.Хмельницький | |
Переглядів: 3728 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |