Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Позначення звуків [й,е] буквою Є на письмі
МЕТА: закріпити знання дітей про те,що на письмі звуки [й,е] позначаються буквою Є; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас дітей. ОБЛАДНАННЯ: малюнки, малюнок-образ букви Є, схеми, дидактичні картки ХІД ЗАНЯТТЯ І. Організаційний момент. II. Основна частина. - Я зачитаю вам вірш. Слухайте уважно. Є по телебаченню така Ранком передача для дітей. А малеча з дивака Любить посміятися,гей - гей. А хіба не люблять старші сміх? – Штука ж бо весела для усіх. - Про яку веселу передачу для дітей розповідається у вірші? (Єралаш) - Поділимо СЛОВО на склади. ( Є - ра - лаш ) - Який перший склад у слові? ( Є ) - Які звуки ви почули у цьому складі? ( [й, е] ) - Правильно, на початку слова ЄРАЛАШ ми чуємо два звуки [й, е], які на письмі позначимо буквою Є. Отже, коли ми чуємо звуки [й,е] на початку слова або на початку складу, то на письмі ці два звуки ми позначаємо буквою Є. - Зверніть увагу,чуємо два звуки [й,е], а пишемо одну букву Є. 1. Робота над малюнком-образом букви Є. Вчитель-логопед вивішує на дошку малюнок-образ букви Є. - Це гостя нашого заняття. - Роздивіться її уважно. Які два звуки вона постійно вигукує? ( [й,е] ) - А якою буквою на письмі ми позначимо ці два звуки?( буквою Є ) Запис числа та теми у зошитах. Є [ й ][ е ] [ = о ] 2. Робота за допомогою малюнків над словами. Логопед викладає на допоміжну планку малюнки, у назвах яких є склад в якому чуємо два звуки [й,е] . - Розгляньте малюнки. - Назвіть назви предметів або назви дій словом. - Визначите до якої схеми підходить малюнок. - Поясніть,чому ви так вирішили. [=о]_____ ___[=о]____ ______[ =о] Єнот Заєць Малює Єхидна Боєць Співає Європа Карієс Подає Діти називають малюнок словом; визначають до якої зі схем він підходить; пояснюють чому вони так вирішили і прикріплюють малюнок під схемою. - Запишіть слова-назви предметів або дій у зошити у три колонки. Запис слів у зошитах. - Прочитайте слова з першого стовпчика; другого стовпчика; третього стовпчика. - Скільки звуків ми чули на початку слова або складу? (два [й,е] ) - Скільки букв писали,коли чули звуки [й,е] ? (одну букву Є) - То коли ми пишемо букву Є? (якщо на початку слова або складу чуємо звуки [й,е], то пишемо букву Є) 3. З одним із слів скласти і записати речення. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ІІІ. Закріплення. 1. Складання словосполучень. Вчитель-логопед на допоміжну планку викладає малюнки: ластівка, заєць, єгер. - Назвіть малюнки словом. - Підберіть до предмету дію. ЛАСТІВКА ( що робить? ) ЛІТАЄ ЗАЄЦЬ ( що робить? ) СТРИБАЄ ЄГЕР ( що робить? ) ДОГЛЯДАЄ, ПИЛЬНУЄ Запис словосполучень у зошит. - Прочитайте записані словосполучення. 2. Прочитайте слова у яких ви написали букву Є? ( літає, стрибає, пильнує, заєць, єгер) - Чому у цих словах ви написали букву Є? (на початку слова та на початку складу ми чули звуки [й,е], які на письмі позначили буквою Є) - Складіть речення з словосполученням ЄГЕР ПИЛЬНУЄ. 3. Самостійна робота з дидактичними картками. - Спишіть і замість графічного зображення звуків напишіть букву. [ = о ]ноти вивели гуляти сво[ = о ] [ = о ]дине дитинча. [ = о ]хидна схожа на їжака. По телевізору показують [ = о ]ралаш. [ = о ]вген чита[= о] [ = о]ві цікаву казочку. [ =о ]вгенія гра[ =о ] на прем'[ =о ]рі гарну п'[ =о ]су. - Прочитайте записані речення. IV. Підсумок.
- Xто був гостею нашого заняття? (буква Є ) - Які звуки вона постійно вигукує? ( [й,е] ) - Скільки ми чуємо звуків? (два ) - Скільки пишемо букв на письмі? (одну букву Є) Вчитель-логопед оцінює роботу учнів на занятті. | |
Переглядів: 2164 | Рейтинг: 2.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |