Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Диференціація приголосних звуків [ц],[ч]
Тема: Диференціація приголосних звуків [ц],[ч] за місцем утворення та позначення їх на письмі буквами ц,ч. Мета: Навчити учнів розрізняти приголосні звуки[ ц],[ч ]за місцем утворення,називати їх в складах, словах,реченні та позначати їх на письмі відповідними буквами;розвивати фонематичне сприймання,слухову увагу, пам'ять, поширювати і збагачувати словниковий запас;виховувати любов і бережливе ставлення до природи. Обладнання: профілі артикуляції звуків[ ц],[ч],дзеркала,кольорові ручки,предметні малюнки,індивідуальні дидактичні картки,таблички із схемами звукового малюнка,ланцюжка і складів із звуками [ц],[ч]. Хід заняття I. Організаційний момент. Привітання. Поверніться обличчям один до одного ,посміхніться,адже посмішка підбадьорює ,піднімає настрій. Я бажаю нам гарної співпраці. Сідайте зручно,розпочнемо наше заняття. II. Основна частина. 1.Повідомлення теми. Щоб дізнатись тему нашого заняття,потрібно спочатку відгадати загадки. Я гірка і завжди свіжа Хоч великі зуби маю, Всім подобаюсь одначе. Та ніколи не кусаю. Хто мене ножем уріже- Як мене хто вкусить- Неодмінно сам заплаче. То заплакати мусить. (Цибуля) Я до цього звик Звуть мене..........( часник) (Учні називають слова-відгадки :цибуля, часник) Як назвати одним словом часник і цибулю?Що це?(Це овочі) Де ростуть ці овочі? (Овочі ростуть на городі.) Цибуля і часник дуже корисні. З них також виготовляють ліки. Опишіть ці овочі і назвіть чим вони відрізняються.(Часник сіруватий,має зубці, а цибуля жовта) Які звуки ви чуєте на початку слова цибуля? [(ц])Які звуки ви чуєте на початку слова часник ? ([ч]). Отже, тема нашого заняття звуки [ц],[ч]. Які це звуки?(Приголосні,глухі ) (Учні перед дзеркалом вимовляють по черзі звуки[ ц] та[ ч] і спостерігають за положенням кінчика язика.) Де знаходиться кінчик язика при вимові звука [ц] ?(Кінчик язика знаходиться внизу за нижніми передніми зубами) Де знаходиться кінчик язика при вимові звука[ ч]?( Кінчик язика знаходиться вгорі за верхніми передніми зубами.) Будемо позначати звук[ ц] символом ↓ (язик внизу), а звук [ ч ] символом↑ (язик вверху). 2.Завдання: прочитати ланцюжок, замінивши символи відповідними звуками. ↑ ↓ ↑ ↓ ↓ ↑ ↓ ↑↓ ↓ ↑ ↑ ↓ ↑ ↑ ↓ ↑ ↓ ↑ ↓ ↓ ↑ ↓ ↑↓ ↓ ↑ ↑ ↓ ↑ ↑ ↓ 3.Прочитати склади, замінивши символи звуками. ↑а ↓а а↓а ↑о ↓о о↑о ↑у ↓у у↑у ↑и ↓и и↓и ↑е ↓е е↓е 4.Назвати слова назви малюнків і звуки на початку слова. (В учнів малюнки:цирк,чай,черевики,чайки,цикорій,цап,цукор,чистотіл,череда.) Чистотіл,череда,цикорій-це лікарські рослини,які широко застосовуються в медицині. (На дошці вивішуються символи стрілки,учні називають слова , перші звуки в словах і вивішують картинки під відповідними символами.) Назвіть слова з звуком[ ц] , запишіть їх в зошиті в 1-й стовпчик. Назвіть слова з звуком[ ч], запишіть їх в 2-й стовпчик. Букви ч, ц позначте зеленим кольором. 5.Робота в зошиті. цирк чай цикорій черевики цап чайки цукор чистотіл цегла череда (Перевірка виконаного завдання) Фізкультхвилинка. Щось втомились ви сидіти Треба трохи відпочити. Руки вгору ,руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору,руки в боки, Пострибай на місці трохи. Руки ззаду покладемо, Головою поведемо. Дружно всі присядемо . І за парти сядемо. 6.Послухайте вірш,і скажіть про кого в ньому розповідається. Чубата чапля чваньковита Через болото йде одна. Чомусь з журавликом дружити Не хоче чапелька чудна. Чваньковита—це хвальковита. (У вірші розповідається про чаплю) Виберіть з вірша слова,які описують чаплю. За допомогою запитання (Яка?) утворіть словосполучення.(Чапля (Яка?) чубата,чудна,чваньковита) Запишіть словосполучення в зошит. 7. Який предмет описують слова :Кольорова,маленька,солодка,смачненька,всі діткам миленька?(Це цукерка)Запишіть словосполучення з словом цукерка,із словами,які її описують, що вам найбільше сподобались. 8.”У світі цікавого”Всі діти люблять слухати цікаві розповіді,легенди. Легенда-це твір-переказ про події, людей,оповиті казковістю,фантастикою. Ось одна з них: У сиву давнину до Матері Природи прийшли всі скривджені звірі просити захисту. Швидко роздала вона кому швидкі ноги,кому довгу шию ,кому хитру вдачу. Коли вже нічого не залишилось приповзла зранена черепаха. Жаль стало Природі тварину .Обліпила вона черепаху кам'яним тістом і поставила в гарячу піч. Від жари панцир зміцнів і вкрився вигадливими візерунками. Витягла Мати Природа черепаху з печі і сказала:”Тепер тобі ніхто не страшний”. Ми сьогодні дізналися про те,що природа щедра на лікарські рослини,та й тварин вона в біді не залишила .Пригадайте і скажіть,кому подарувала природа : - швидкі ноги (зайцю) - довгу шию(жирафі) - хитру вдачу(лисиці) - панцир(черепасі). Запишіть речення про черепаху в зошиті.(Природа подарувала черепасі панцир.) Панцир у черепахи дійсно міцний. Він захищає тварину від хижаків,служить їй надійною домівкою. 9.Запишіть речення в зошиті під диктовку. (Біжить хитра лисичка.) III. Підсумок. 1.Які звуки сьогодні на занятті були головними?([ц] ,[ч].) 2.Чим відрізняється вимова цих звуків ? 3.А тепер ще раз перевіримо як ви навчилися позначати ці звуки відповідними буквами. Робота з картками.(замість символів в словах вставити букви.) у↑ итель сон↓ е ножи↓і гле↑ ик дів↑ ина яй↓ е Перевірка виконаного завдання. Ви сьогодні дуже гарно працювали,дякую. Заняття закінчено. До побачення. Вчитель-логопед першої категорії Капінос Марина Василівна Хмельницької СЗОШ №18 ім. В. Чорновола | |
Переглядів: 5212 | Рейтинг: 1.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |