Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Позначення м’якості приголосного звука на письмі буквою Я
Мета: навчати позначати м’якість приголосного звука на письмі буквою Я; розвивати фонематичний слух, логічне мислення;збагачувати словниковий запас учнів шляхом підбору до слів – предметів слів - ознак. Обладнання: предметні малюнки, картки з реченнями, кольорові ручки. Хід заняття І. Організаційний момент. ІІ. Основна частина. 1. Повідомлення теми заняття. На дошці предметні малюнки. - Діти, сьогодні на заняття до вас прийшли гості. Назвіть їх. ( Це чапля, дятел, синиця і теля. ) - Вони прибували до вас в певній послідовності. А взнати,хто яким прибув, вам допоможуть схеми.( Вчитель – логопед вивішує на дошку звукові схеми слів. ) - Вам потрібно до кожної схеми підібрати назву малюнка. Підібравши, ви взнаєте, хто прибув на заняття першим; другим; третім; четвертим. (Діти виконують завдання. Вчитель - логопед допомагає й переставляє малюнки в потрібній послідовності.) - В словах - назвах цих птахів та тварини чи почули ви звуки,що промовлялись м’яко? (Так.) - Який приголосний звук ви вимовили м’яко в слові - назві першого (другого,третього,четвертого) гостя? (Учні називають.) - Ви гарно впоралися з поставленим завданням. Запишіть слова – назви гостей в зошит. Допоможе вам позначити на письмі м’якість приголосного звука у словах теля, синиця, чапля, дятел буква Я. Вона королева заняття,а ще сьогодні буде допомагати вам позначати на письмі м’якість приголосних звуків. Вчитель – логопед червоною крейдою записує на дошці тему заняття ( _ Я ), звертаючи увагу дітей на те, що це буква. Діти в зошиті червоною пастою. Потім записують слова в рядок у зошит, виділяючи букву Я червоним кольором, а букву, що позначає м’який приголосний звук – зеленим. ( теля, синиця, чапля, дятел ) - Ще сьогодні на занятті ми продовжуємо вчитися уважно слухати запитання та давати вірну відповідь на нього. 2. Вчитель – логопед вивішує на дошку предметні малюнки на яких зображена: коза, жаба, лисиця і миша. - Назвіть цих тварин. (Діти називають.) - Вони теж гості заняття. Але вони прийшли не самі. З ними прийшли їх маленькі дітки. Назвіть дитинчат тварин. Вчитель – логопед показує малюнок мами, а учні називають слово – назву дитинчат. ( коза – козенята; жаба – жабенята; лисиця – лисенята; миша – мишенята. ) - До теми нашого заняття підходить слово – назва мами чи її дитини?(До теми заняття підходить слово – назва дитини.) - Чому ви так вважаєте?( У слові – назві дитини чуємо м’який приголосний звук. ) - Якою буквою на письмі ви позначите м’якість приголосного звука? (М’якість приголосного звука на письмі позначимо буквою Я.) Учні записують в рядок у зошит слова – назви дитинчат. ( Козенята, жабенята, лисенята, мишенята. ) - Яка буква сьогодні допомагає вам позначити м’якість приголосного звука на письмі? (Сьогодні м’якість приголосного звука на письмі позначає буква Я.) Фізична хвилинка 3. Робота з загадками. - Пригадуємо, сьогодні яка буква королева на занятті? ( Це буква Я. ) - Знаєте, вона приготувала вам загадки. І, погляньте на дошку, малюнки допомагатимуть вам , відгадувати загадки. Назвіть слова – назви малюнків. ( Соняшник, диня, криниця. ) Вчитель – логопед зачитує загадки. 1) Я на сонці сонцем сяю. Родичів багато маю. Гарбузову господиню Усі знають. Хто я?...(диня) - У слові – відгадці чи чуєте ви м’який приголосний звук?(Так.) Промовте той приголосний звук, що промовляється в слові м’яко. ( У слові диня м’яко промовляється приголосний звук [ н’ ]. ) 2) У зеленім картузі На одній стоїть нозі. Коло вуха китиця Щирим злотом світиться. Звичка в нього є ота: Він голівку поверта В бік, де сонце котиться,- родичем доводиться .(соняшник) - У слові – відгадці чи чуєте ви м’який приголосний звук?(Так.) Промовте той приголосний звук, що промовляється в слові м’яко. ( У слові соняшник м’яко промовляється приголосний звук [ н’ ]. ) 3) Серед села стоїть бочка, Хто хоче, той нап’ється.(криниця) - У слові – відгадці чи чуєте ви м’який приголосний звук?(Так.) Промовте той приголосний звук, що промовляється в слові м’яко. ( У слові криниця м’яко промовляється приголосний звук [ ц’ ]. ) - Запишіть слова – відгадки в зошит у стовпчик. Яка буква допоможе вам позначити м’якість приголосного звука на письмі?( М’якість приголосного звука на письмі позначить буква Я.) Учні записують слова – відгадки у зошит. 4.Складання словосполучень, шляхом підбору до слів – назв предметів слів – назв ознак. - До кожного слова – назви предмета підберіть ознаку, давши відповідь на питання який?яка? яке?які?( Учні ставлять запитання і підбирають ознаку. Дописують слово – назву ознаки до слова – назви предмета.) диня соковита соняшник жовтий криниця глибока 5.Складання речень. На дошку вчитель – логопед вивішує плакат з написаними реченнями. В реченнях деякі слова замінені малюнками. - Уважно послухайте наступне завдання. Вам потрібно, замінивши малюнок словом, прочитати речення та записати його в зошит. Дятел лікує дерево.( замість слова дятел малюнок ) Мама садить буряк.( замість слова буряк малюнок ) Потяг проїхав швидко.( замість слова потяг малюнок ) Лисиця зловила зайця.( замість слів лисиця,зайця малюнки) Учні записують речення, що сподобалось найбільше, у зошит. ( Наприклад, Лисиця зловила зайця.) ІІІ. Підсумок заняття. - Яка буква королева нашого сьогоднішнього заняття? (Це буква Я.) - Буква Я що позначає на письмі? ( На письмі буква Я позначає м’якість приголосного звука. ) - На наступному занятті ми продовжимо працювати над позначенням м’якості приголосних буквою Я. Перевірка робіт учнів. | |
Переглядів: 3465 | Рейтинг: 1.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |