Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Послідовність та кількість звуків у слові
Навчально-виховне об'єднання № 5 ім.Сергія Єфремова Конспект логопедичного заняття з учнями 2 класу на тему: «Послідовність та кількість звуків у слові» Логопедичний висновок: «порушення читання і письма, зумовлене НЗНМ» Вчитель-логопед: Коблик Любов Юріївна М.Хмельницький 2012-2013 Тема: Послідовність та кількість звуків у слові. Мета: вчити формувати повноцінне уявлення про звукоряд слова; розвивати навички аналізу і синтезу звукоряду слова; формувати навички активного осмислення матеріалу, стійку увагу, збагачувати словниковий запис; виховувати культури мовлення, любов до природи. Обладнання: квітна-семицвітка, пано, квітка-вісімка «Подорож метелика по квітці», предметні малюнки, образ квітки-семицвітки, пальчиковий театр (квочка і курчата), образи квітів, перфокарти, конверти з тваринами, фрагменти чотирьох епізодів. Хід заняття I. Організаційний момент. Вчитель-логопед: 1. Щоб заняття пройшло не марно, Треба сісти, рівно, гарно. І виконуй тільки те, Про що мова на занятті йде. 2. На дошку вивішується квітка-семицвітка. Вчитель-логопед: - Сьогодні у гості до нас прийшла квіточка. Ця квітка незвична, а незвична тому. Що буде спостерігати, як ви працюєте на занятті, а в кінці заняття розкаже, як ви виконували завдання. У цієї квітки сім пелюсток. Правильно виконуючи завдання пелюстки цієї квітки будуть розпускатися, а на них буде сюрприз (оцінка вашої роботи). II. Повторення вивченого матеріалу. Вчитель-логопед: - З чого складається речення? (Із слів) - З чого складається слово? (Із звуків) - Сьогодні на занятті ми будемо визначати послідовність і кількість звуків у слові. Запис в зошит числа і теми заняття. Звуки у слові III. Основна частина.
1. На дошку вивішується пано. З правої сторони схема, яка позначає приголосні звуки [ - ], а з лівої, яка позначає голосні звуки [. ]. Під схемами, посередині стрілочки, на яких розміщені букви, які позначають голосні і приголосні звуки. Одні стрілки направлені до правої схеми, а інші до лівої. Потрібно виправити помилку. Вчитель-логопед: - Які стрілки потрібно перемістити в іншому напрямку (до іншої схеми)? - Чому? Гімнастика для очей Вправа «Подорож метелика по квітці» (кінезіологія) 2. Гра «Злови зайвий звук» На дошку вивішуються пари малюнків. Малюнки: рак - грак лин - млин рука - ручка коза - козак лапа - лампа Учням потрібно вибрати ті малюнки, які їм найбільше сподобалися. Вчитель-логопед: - Назвіть малюнки і скажіть, якими звуками відрізняються назви цих малюнків? За зразком вчителя-логопеда учні дають відповіді, але з малюнками, які вони вибрали. Словниковий запас: млин-споруда, що розмелює зерно на борошно; грак -пташка з роду воронячих, відрізняється від ворони тим, що менша за розміром, голосом, дзьобом; лин - риба родини коропових, живе на дні річок і озер. Вчитель-логопед: - Запишіть у зошит в рядочок назви тих малюнків, в яких ви почули більшу кількість звуків. 3. Гра «Квочка та курчата», (пальчиковий театр) На дошку вивішуються малюнки. На пальчиках у дітей курчата, а у вчителя-логопеда квочка. Вчитель-логопед читає вірш. Вийшла квочка на поріг Погуляти у дворі, А за нею хлоп 'ята й дівчата, Жовтенькі курчата Квокче їм квочка:»Кудах - max - max, Не ховайтесь по кущах» Квочка дзьобає кілька разів (вчитель-логопед стукає пальцем по парті кожному учневі різну кількість разів, а їм потрібно порахувати і сказати, назва якого малюнка відповідає такій кількості звуків. Запис в зошит назви малюнка, який вони відшукали. Фізкультхвилинка Раз - два - три До сонця потягнулися високо Стало вам приємно і тепло! Вітерець політав Голівоньки похитав — Низько пригнулись Вправо похитнулись. Вітерець тікай! Квіточки не лякай! Нехай вони цвітуть, ростуть, Дітям радість несуть!!! 4. Робота з перфокартками. Учням роздаються перфокарти. Потрібно назвати предмет і під предметом у віконечках записати назву : малюнка (в одному віконечку написана буква). Кількість віконечок відповідає кількості звуків у назві предмета. 5. Робота над словосполученням. На дошку вивішуються конверти, на яких зображені квіти. Учням потрібно вибрати той конверт, на якому зображена квітка, якою вони були на фізкультхвилинці. В конвертах тварини. Учням потрібно назвати їх і описати за запитанням. Учні записують словосполучення в зошит. 6. Робота над реченням. Введення словосполучень в речення. Запис речень в зошит. IV. Підсумок заняття. 1. На дошку вивішуються чотири фрагменти. Учням потрібно пригадати і дати відповіді на запитання. Вчитель-логопед: - Ми грали на занятті гру за допомогою пальчиків (пальчиковий театр) - Які герої приймали участь у цій грі? (Квачка і курчата) - Знайдіть той фрагмент, який відповідає одній з цих істот. 2. Квітка-семицвітка оцінює роботу учнів на занятті. Учням потрібно прочитати за годинниковою стрілкою слова на пелюстках, (уважні, кмітливі, старанні, працьовиті, організовані, розумні, допитливі) Вчитель-логопед: - Ось так, ви працювали на занятті! 3. Перевірка зошитів та оцінювання робіт учнів. 4. Квітка - побажання вчителям-логопедам. | |
Переглядів: 2711 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |