Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Послідовність та кількість звуків у слові
Навчально-виховне об'єднання № 5 ім.Сергія Єфремова 

Конспект 

логопедичного заняття з учнями 2 класу 
на тему: «Послідовність та кількість звуків у слові» 

Логопедичний висновок: «порушення читання і 
письма, зумовлене НЗНМ» 

Вчитель-логопед: Коблик Любов Юріївна 

М.Хмельницький 2012-2013 

Тема: Послідовність та кількість звуків у слові.

Мета: вчити формувати повноцінне уявлення про звукоряд слова; розвивати навички аналізу і синтезу звукоряду слова; формувати навички активного осмислення матеріалу, стійку увагу, збагачувати словниковий запис; виховувати культури мовлення, любов до природи.

Обладнання: квітна-семицвітка, пано, квітка-вісімка «Подорож метелика по квітці», предметні малюнки, образ квітки-семицвітки, пальчиковий театр (квочка і курчата), образи квітів, перфокарти, конверти з тваринами, фрагменти чотирьох епізодів.

Хід заняття 

I. Організаційний момент.

Вчитель-логопед:
1. Щоб заняття пройшло не марно,
Треба сісти, рівно, гарно.
І виконуй тільки те,
Про що мова на занятті йде.
2. На дошку вивішується квітка-семицвітка.
Вчитель-логопед:
- Сьогодні у гості до нас прийшла квіточка. Ця квітка незвична, а незвична тому. Що буде спостерігати, як ви працюєте на занятті, а в кінці заняття розкаже, як ви виконували завдання. У цієї квітки сім пелюсток. Правильно виконуючи завдання пелюстки цієї квітки будуть розпускатися, а на них буде сюрприз (оцінка вашої роботи).

II. Повторення вивченого матеріалу.
Вчитель-логопед:
- З чого складається речення? (Із слів)
- З чого складається слово? (Із звуків)
- Сьогодні на занятті ми будемо визначати послідовність і кількість звуків у слові.

Запис в зошит числа і теми заняття.
Звуки у слові

III. Основна частина.
1. На дошку вивішується пано. З правої сторони схема, яка позначає приголосні звуки [ - ], а з лівої, яка позначає голосні звуки [. ]. Під схемами, посередині стрілочки, на яких розміщені букви, які позначають голосні і приголосні звуки. Одні стрілки направлені до правої схеми, а інші до лівої. Потрібно виправити помилку.
Вчитель-логопед:
- Які стрілки потрібно перемістити в іншому напрямку (до іншої схеми)?
- Чому?
Гімнастика для очей

Вправа «Подорож метелика по квітці» (кінезіологія)

2. Гра «Злови зайвий звук»

На дошку вивішуються пари малюнків. Малюнки: рак - грак
лин - млин
рука - ручка
коза - козак
лапа - лампа
Учням потрібно вибрати ті малюнки, які їм найбільше сподобалися.
Вчитель-логопед:
- Назвіть малюнки і скажіть, якими звуками відрізняються назви цих малюнків?

За зразком вчителя-логопеда учні дають відповіді, але з малюнками, які вони вибрали.
Словниковий запас: млин-споруда, що розмелює зерно на борошно; грак -пташка з роду воронячих, відрізняється від ворони тим, що менша за розміром, голосом, дзьобом; лин - риба родини коропових, живе на дні річок і озер.
Вчитель-логопед:
- Запишіть у зошит в рядочок назви тих малюнків, в яких ви почули більшу кількість звуків.

3. Гра «Квочка та курчата», (пальчиковий театр)

На дошку вивішуються малюнки.
На пальчиках у дітей курчата, а у вчителя-логопеда квочка. Вчитель-логопед читає вірш.

Вийшла квочка на поріг
Погуляти у дворі,
А за нею хлоп 'ята й дівчата,
Жовтенькі курчата
Квокче їм квочка:»Кудах - max - max,
Не ховайтесь по кущах»

Квочка дзьобає кілька разів (вчитель-логопед стукає пальцем по парті кожному учневі різну кількість разів, а їм потрібно порахувати і сказати, назва якого малюнка відповідає такій кількості звуків.
Запис в зошит назви малюнка, який вони відшукали.
Фізкультхвилинка

Раз - два - три
До сонця потягнулися високо
Стало вам приємно і тепло!
Вітерець політав
Голівоньки похитав —
Низько пригнулись
Вправо похитнулись.
Вітерець тікай!
Квіточки не лякай!
Нехай вони цвітуть, ростуть,
Дітям радість несуть!!!

4. Робота з перфокартками.
Учням роздаються перфокарти.
Потрібно назвати предмет і під предметом у віконечках записати назву : малюнка (в одному віконечку написана буква). Кількість віконечок відповідає кількості звуків у назві предмета.
5. Робота над словосполученням.
На дошку вивішуються конверти, на яких зображені квіти. Учням потрібно вибрати той конверт, на якому зображена квітка, якою вони були на фізкультхвилинці. В конвертах тварини. Учням потрібно назвати їх і описати за запитанням.
Учні записують словосполучення в зошит.

6. Робота над реченням.
Введення словосполучень в речення.
Запис речень в зошит.

IV. Підсумок заняття.

1. На дошку вивішуються чотири фрагменти.
Учням потрібно пригадати і дати відповіді на запитання. Вчитель-логопед:
- Ми грали на занятті гру за допомогою пальчиків (пальчиковий театр)
- Які герої приймали участь у цій грі? (Квачка і курчата)
- Знайдіть той фрагмент, який відповідає одній з цих істот.
2. Квітка-семицвітка оцінює роботу учнів на занятті.
Учням потрібно прочитати за годинниковою стрілкою слова на пелюстках, (уважні, кмітливі, старанні, працьовиті, організовані, розумні, допитливі) Вчитель-логопед: - Ось так, ви працювали на занятті!
3. Перевірка зошитів та оцінювання робіт учнів.
4. Квітка - побажання вчителям-логопедам.
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: 1974karamelka (31.01.2013) | Автор: Коблик Любов Юріївна E
Переглядів: 2711 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!