Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Слова - назви предметів (заняття друге)
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЯ З УЧНЯМИ 3 КЛАСУ (ЛОГОПЕДИЧНИЙ ВИСНОВОК: «ПОРУШЕННЯ ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМА, ОБУМОВЛЕНЕ Н/В ЗНМ») Вчитель-логопед Войко Н.Л., ЗОШ І-ІІІ ст. №20 м. Хмельницький ТЕМА: Слова - назви предметів (заняття друге) Мета: Закріплювати поняття слова - назви предметів, поняття «живий» і «неживий » предмет; формувати вміння визначати рід предмета; збагачувати словниковий запас, при потребі уточнювати значення незнайомих слів. Обладнання: предметні малюнки, фішки, смужки, індивідуальні картки ХІД ЗАНЯТТЯ І. Організаційний момент. Повторення. - Над якою темою ми працювали на минулому занятті ? ( Вивчали частину мови - слова - предмети. ) - Які питання ставимо до слів - назв предметів ? ( Хто ? Що ? ) - Які слова - предмети відповідають на питання (Хто?)?(«Живі» предмети. ) - Які слова - предмети відповідають на питання (Що?)?(«Неживі» предмети) - Як графічно позначали цю частину мови ?(Квадратом.) ІІ. Основна частина. - Ми продовжуємо працювати над словами - предметами. 1. Гра ( Додаток №1 ) - Слухайте уважно. Логопед промовляє слова - предмети. Діти піднімають відповідні фішки. Прослухавши запропоновані слова, учні повинні назвати предмет. - Якщо ПЕКАР (вивішується малюнок) візьме МУКУ, ВОДУ, СІЛЬ, ЯЙЦЕ, він спече ЩО?... ХЛІБ (промовляють діти), (вивішується малюнок). - Якщо ХУДОЖНИК (вивішується малюнок) візьме ПАПІР, ФАРБИ, ВОДУ, він намалює ЩО? ... КАРТИНУ (промовляють діти),(вивішується малюнок) - Якщо КУХАР (вивішується малюнок) візьме ВОДУ, КАПУСТУ, КАРТОПЛЮ, БУРЯК, СІЛЬ, він зварить ЩО? ... БОРЩ (промовляють діти),(вивішується малюнок) - Якщо БУДІВЕЛЬНИК (вивішується малюнок) візьме ЦЕГЛУ, КЕЛЬМУ, ЦЕМЕНТНИЙ РОЗЧИН, він побудує ЩО? ... БУДИНОК (промовляють діти), (вивішується малюнок) - То які питання ставимо до «живих» слів - предметів ? (Хто?) - Назвіть слова - назви малюнків, що на дошці, які відповідають на питання Хто? ( Діти ставлять питання і називають слова. ) - Запишіть «живі» слова - предмети у перший стовпчик. - А на які питання відповідають «неживі» слова - предмети? ( Що? ) - Назвіть слова - назви малюнків, що на дошці, які відповідають на питання Що? ( Діти ставлять питання і називають слова.) - Запишіть «неживі» слова - предмети у другий стовпчик. Запис у зошитах дітей. пекар кухар будівельник хліб борщ будинок 2. Усно складіть речення за схемою. На дошці схема : Наприклад: Пекар пече хліб. Кухар варить борщ. Будівельник будує будинок. 3. Формування уміння визначати рід слів - предметів. - Я теж склала речення. Прочитаємо мої (читаємо речення, які записані на дошці). "Ми в саду. Брат взяв лопату. Брат копає ямку. Сестра принесла воду. Сестра буде поливати. Ми посадили деревце. Деревце почне рости." - Чи подобаються вам мої речення ? Мені вони не дуже подобаються і я ніяк не можу зрозуміти,що не так. (повторюються слова) - Ой, і справді повторюються слова. - Прочитайте слова, які повторюються. ( Діти називають : брат — брат, сестра - сестра, деревце - деревце ) Думаю можна зробити речення краще. Допоможуть нам у цьому слова ВІН, ВОНА, ВОНО. - Слово брат яким словом замінимо? ( ВІН ) ( накриваю друге слово брат карткою зі словом ВІН) - Слово сестра яким словом замінимо ? (ВОНА) ( накриваю друге слово сестра карткою зі словом ВОНА ) - Слово деревце яким словом замінимо ? ( ВОНО ) (накриваю друге слово деревце карткою зі словом ВОНО ) Читаємо речення. «Ми в саду. Брат взяв лопату. Він копає ямку. Сестра принесла воду. Вона буде поливати. Ми посадили деревце. Воно почне рости.» - Слова ВІН, ВОНА, ВОНО не тільки роблять речення краще, а ще будуть нам допомагати сьогодні визначати рід слів - предметів. - Коли слово - предмет замінюємо словом ВІН - це чоловічий рід. Коли слово — предмет замінюємо словом ВОНА — це жіночий рід. Коли слово - предмет замінюємо словом ВОНО - це середній рід. - Слово брат ми замінили словом ВІН, то це предмет якого роду ? - Слово сестра ми замінили словом ВОНА,то це предмет якого роду ? - Слово деревце ми замінили словом ВОНО, то це предмет якого роду? - То як визначити рід слова - предмета ? (потрібно предмет замінити словом ВІН або ВОНА, або ВОНО) 4. Робота з словами. Підійдіть до столу і візьміть малюнок, який вам сподобається. - Назвіть свій малюнок словом. Давайте поставимо малюнок предмета на дошці під словом, яким його можна замінити, і дізнаємось якого роду предмет. - Кавун, ананас - це предмети якого роду ? Як ми визначили рід цих предметів? - Диня, слива - це предмети якого роду ? Як ми визначили рід цих предметів? - Манго - це предмет якого роду ? Як ми визначили рід цього слова ? - Як визначити рід слів предметів ? (потрібно предмет замінити словом ВІН або ВОНА, або ВОНО). Фізкультхвилинка 5. Розгляньте схему на дошці. У кошику - Запишіть утворене речення. Визначте рід предметів. 6. Запис речення. ПРИЙШЛА ВЕСНА. ВІТЕРЕЦЬ СТАЄ ТЕПЛИМ. СОНЦЕ СВІТИТЬ ЯСКРАВО. - Знайдіть у реченнях слова - предмети,графічно позначте їх, визначте рід цих слів - предметів. Ш. Підсумок. - Яку частину мови ми продовжували вивчати сьогодні на занятті ? - Як графічно позначали слова - предмети ? - Якого роду бувають слова - предмети ? - Які слова допомагали нам визначати рід слів - предметів ? - На наступному занятті ми продовжимо працювати над словами -предметами. Перевірка зошитів учнів. | |
Переглядів: 4016 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |